Noul Opel Corsa: Imagini şi informaţii oficiale

Autor: Andrei Ştirbu 02 oct. 2014 Prezentări

Am luat primul contact cu noul Opel Corsa la Salonul Auto de la Paris şi putem spune deja că Opel a reuşit să facă ceea ce a tot încercat în ultimii cinci ani: o maşină de oraş frumoasă, simpatică şi bine dotată, cu tehnologii şi motorizări în sfârşit aliniate la ceea ce trebuie să ofere un autoturism în 2014. Vorbim, practic, de o maşină complet nouă.

Nemţii au ocupat o piaţă întreagă din Paris pentru a lansa noua Corsa. Hm…

Am simţit o îmbunătăţire a materialelor de la interior, postul de conducere este acum mai curat, mai prietenos, spaţiul în spate e suficient pentru doi adulţi (mai ales în versiunea cu 5 uşi, în care se intră uşor), iar culorile vesele în care vine maşina ne fac să credem că nemţii au găsit soluţia la plictiseala urbană.

Nu e o maşină la fel de personalizabilă precum Adam, însă ai suficiente opţiuni la îndemână pentru a-ţi personaliza maşina. În fine, versiunea OPC line arată superb şi va rupe multe inimi, fiind, evident, preferata noastră. Mai jos aveţi toate datele pentru această nouă Corsa!

Vreţi, nu vreţi, noua buburuză de oraş de la Opel atrage privirile. Mai ales în OPC Line

După 32 de ani de activitate pe piaţa auto şi 12 milioane de modele vândute în Europa, Opel Corsa ajunge la a cincea generaţie, ocazie cu care scapă şi de camuflajul în care ne era prezentat acum o lună. Imaginea nouă propusă de Corsa se îndepărtează de formele domoale ale generaţiei precedente şi urmează calea muchiilor ascuţite şi a unghiurilor drepte, pentru un look ceva mai zvelt şi dinamic.

German până la capăt

Pe lângă forma redesenată, farurile primesc lumini de zi cu LEDuri şi încadrează un calandru trapezoidal, în timp ce spatele devine mai sculptat şi mai bine conturat. Opel spune că interiorul este complet nou, definit de forme clare şi de materiale sofisticate, însă poziţionarea joasă a ecranului tactil de 7 inci înseamnă distragerea atenţiei şoferului, care va fi nevoie să-şi ia ochii de la drum în timpul condusului, chiar dacă oficialii Opel motivează această amplasare prin uşurinţa cu care şoferul trece de la controlul transmisiei la ecranul tactil.

Schimbările merg mai departe, sub caroserie, unde noul Opel Corsa a primit un şasiu nou – în versiunile Confort şi Sport, un centru de greutate mai jos cu 5 milimetri şi funcţia City care reduce efortul necesar manevrării direcţiei la viteze de până la 50 km/h – soluţie implementată şi pe fratele mai mic Opel Adam.

Habitaclul are un aer tineresc, însă ecranul sistemului de infotainment putea fi mutat o idee mai sus.

Vis-a-vis de motorizări, noul Opel Corsa primeşte propulsorul pe benzină 1.0 Ecotec din aluminiu, cu trei cilindri şi injecţie directă. Unitatea este disponibilă în două variante de putere, cu 90 şi respectiv 115 CP, ambele oferind un cuplu maxim de 170 Nm la 1.800 rpm şi sistem automat Start/Stop. Performanţele acestora pot fi gestionate cu ajutorul unei transmisii manuale cu şase rapoarte sau cu ajutorul automatei Easytronic 3.0. Gama de propulsoare noi este completată de o unitate turbo de 1,4 l pe benzină, cu 100 CP şi 200 Nm.

La capitolul siguranţă, noul Corsa introduce faruri bi-xenon cu lumină la virare, monitorizarea unghiului mort şi camera video frontală Opel Eye cu sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere şi funcţie de avertizare privind părăsirea benzii de deplasare. Noul Opel Corsa urmeză să debuteze oficial la Salonul Auto Paris 2014, când probabil vom afla şi preţurile noii generaţii.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide