Peugeot 3008 HYbrid4 – informaţii oficiale

Peugeot 3008 HYbrid4 scrie o nouă filă în istoria automobilistică, cea a hibrizilor care au la bază motoarele Diesel. De succes sau nu, vom vedea.

Peugeot 3008 HYbrid4 – informaţii oficiale Peugeot 3008 HYbrid4 – informaţii oficiale

Duelurile pe care Peugeot le-a purtat cu Audi la Le Mans au datroade şi francezii au devenit experţi în motoare Diesel. Au avut otentativă de a intra şi cu un hibrid Diesel în 2009, care nu eraînsă punctat nefiind inclus în nici o categorie, dar tehnologiaarătată pe acel prototip, plus perfecţionarea motoarelor HDI au dusla ce avem acum în faţaochilor, Peugeot 3008 HYbrid, primul hibrid Diesel deserie.

Francezii"ne-auameninţat" cu această formă de propulsie pe mai multe concepte, darautomobilul care o pune în practică este crossover-ul 3008, cel maibine model vândut din segment în Franţa. Acest automobil vine cuun motor de 2.0 litri HDI care dezvoltă 163 CP, responsabilcu angrenarea roţilor faţă, dar există şi un motor electric de 37CP care le pune în mişcare pe cele din spate. În totalagregatul oferă 200 CP şi un cuplu de 500 Nm, dintre care 300 Nm pepuntea faţă proveniţi din energia termică şi 200 Nm pe spate, proveniţi din curentulelectric.

Peugeot 3008 HYbrid4

Consumul mediuvehiculat de constructor este de 3,81 litri de motorină la 100 kmparcurşi, în acelaşi timp emisiile sunt de clasă mică, de 99 g/km.Pentru a avea o imagine de ansamblu, aflaţi că motorizarea cea maieconomică a lui 3008, cea 1.6 HDI de 110 CP, are un consum mediu de5,1 litri şi emisii de 137 g/km, deci versiunea hibrid este deapreciat pentru aceste valori.

Există patrumoduri de exploatare a sistemului, Auto (regimul optim esteselectat implicit), ZEV (modul doar electric), 4WD ( toate roţilesunt angrenate în acelaşi timp) şi Sport în care energia termică şicea electrică lucrează împreună pentru cele mai bune prestaţiidinamice. Aici intervine şi cutia automată cu 6 rapoarte, caretrece de la o treaptă la alta într-un regim mai alert în ultimulmod de operare.

3008 HYbrid4 interior

Estetic acestmodel se va diferenţia de un 3008 "nehibrid" prin poziţiile cu LED-uri şi un eleron în partea dinspate. Plus în interior îşi face loc un ecran LCD care, lafel ca la majoritateamodelelor hibride arată într-un mod animat funcţionarea sistemuluihibrid. În contrast însă cu cele mai populare vehicule care combinăelectricitatea cu arderea de combustibil, Peugeot a optat pentru afolosi baterii cu nichel, mai ieftine decât cele pelitiu.

Cu toate acesteane aşteptăm la un preţ destul de mare, fiind totuşi o soluţieinovatoare , dar acesta nu a fost încă anunţat. Nu va fi însăsingurul hibrid Peugeot şi se aşteaptă ca acest modul să fieimplementat şi pe 508 sau RCZ. Primele exemplare 3008HYbrid vor apărea pe şosea în primăvara lui 2011, acesteaurmând să fie produse la uzinele Sochaux şi Mulhouse din Franţa.