Peugeot 308 facelift în premieră la Geneva 2011

La Salonul Auto Geneva 2011 avem ocazia să admirăm Peugeot 308 facelift, compacta franceză primind un restilaj reuşit şi mici modificări tehnice menite a-i spori atractivitatea.

Încet, asistăm la o schimbare de imagine a mărciiPeugeot, stilul jovial şi destul de feminin iniţiat dePeugeot 206 lăsând acum locul unuia foarte matur, al cărui ton afost dat de conceptul Peugeot SR1, primul model de serie cu noul lookfiind berlina Peugeot 508.

Peugeot 308 facelift are premiera mondiala la Salonul Auto Geneva 2011

La Salonul Auto Geneva 2011are loc premiera mondială a lui Peugeot 308facelift, compacta francezilor primind,după 3 ani de carieră, un restilaj destul de important, care facedin 308 o maşină mai serioasă, dar şi mai elegantă, ţinând isonulvărului de concern Citroen C4.

În primul rând se observă renunţarea la forma ascuţită afarurilor în partea inferioară, deşi, per ansamblu, rămânla fel de alungite, ca nişte "ochi asiatici". Înaintea acestuifacelift, partea frontală era dominată de o mare fantă în spoiler -acum, aceasta este mai cizelată, aproape la fel de mare şiaminteşte clar de berlina mai mare 508 prin ornamentul cromat.

Partea frontala este subiectul principal al faceliftului lui Peugeot 308

Tabloul mai este completat de proiectoarele de ceaţăgeneroase, pe lateralele spoilerului, în locaşurile acestora fiindintegrate luminile de poziţie de tip LED, cu o formă debumerang care ar trebui să-i confere individualitate lui 308, maiales noaptea.

Spatele maşinii rămâne neschimbat, doarstopurile având o altă amenajare interioară, formagenerală fiind aceeaşi ca înaintea faceliftului. Versiunile deechipare superioare vor avea dreptul la o baghetă cromată pe hayon,fin creionată, menită a creşte senzaţia de eleganţă a maşinii.

Faceliftul este aplicat si pe versiunea 308 CC, dar si pe breakul 308 SW

De remarcat că schimbările estetice sunt disponibile pe toatăgama, pe lângă hatchback-ul în 3 şi 5 uşi, faceliftul fiindaplicat şi breakului 308 SW, dar şi coupe-cabrioletului 308CC - care arată acum mult mai elegant, fără a pierde dinimaginea dinamică. La nivel exterior, este disponibilă o nouă gamăde culori pentru caroserie, cât şi jante cu un nou design, de pânăla 18 inch.

Interiorul lui Peugeot 308 facelift rămâne, practic,identic, din punct de vedere al designului şi amenajăriiinterioare, dar s-au făcut eforturi pentru creşterea calităţii şioferirea unei game de materiale superioare pentru planşa de bordsau tapiţerie. Nu lipsesc ornamentele cromate în cazul versiunilorsuperioare de echipare, iar echipamentul standard este acum maibogat.

Interiorul lui Peugeot 308 facelift are acelasi design, dar presupune materiale mai bune

Gama de motoare respectă, evident, normele Euro5, fiindalcătuită din 4 versiuni pe benzină şi 4 diesel (deşi, practic,vorbim de numai 4 propulsoare, oferite în mai multe stagii deputere). În domeniul diesel, Peugeot 308 facelift oferă înpremieră o versiune micro-hybrid e-HDI (la fel ca peCitroen C4), care presupune dotarea maşinii cu sistem start/stoppentru motor şi sistem de recuperare a energiei la frânare.

Faţă de C4, Peugeot 308 e-HDI poate fi echipat şi cu o cutiemanuală pilotată, dar şi cu una manuală clasică, având 6 trepte.Motorul de 1,6 litri are o putere de 112 CP, la fel ca în cazul luiC4 e-HDi, în timp ce consumul mediu este creditat cu ovaloare excelentă, de numai 3,8 litri/100 km, iar emisiileCO2 ajung la 98 g/km.

Versiunea Peugeot 308 1,6 e-HDI anunta un consum mediu de 3,8 litri/100 km

Celelalte oferte diesel sunt cea de bază (1,6 HDi de 92 CP),respectiv propulsorul de 2,0 litri, în două variante de putere, 150CP, respectiv 163 CP, cea din urmă oferită cu o cutie de vitezeautomată. Ca motoare pe benzină, Peugeot 308 oferă motorul de bazăde 1,4 litri şi 98 CP, în timp ce propulsorul de 1,6 litriare trei versiuni: 120 CP, 156 CP turbo şi 200 CP, de asemenea cuturbo, disponibil doar pe versiunea 308 GT şi pe 308CC.

Mai multe detalii, cu ocazia premierei mondiale de la SalonulAuto Geneva 2011.