Premiera  Peugeot 508 – detalii şi imagini oficiale

Peugeot vrea să împuşte doi iepuri dintr-o lovitură cu noul Peugeot 508. Să vedem dacă le-a şi ieşit francezilor. Iată informaţiile oficiale.

Peugeot 508 – detalii şi imagini oficiale Peugeot 508 – detalii şi imagini oficiale

Peugeot 508 este modelul care ar trebui să ţină locul atât lui 407 dar şi lui 607 dar şi să relanseze gama 5 recunoscută de-a lungul istoriei pentru confort. Legat de primul aspect, 508 îşi face foarte bine treaba şi păstrează liniile sportive şi tinereşti ale berlinei cu prima cifra 4, dar ca gabarit şi eleganţă se apropie mai mult de 607. Nu mai are însă din nonconformismul, pe alocuri neînţeles a lui 407 , şi se apropie foarte mult de dimensiunile fostului vârf de gamă.

Ca design francezii îşi respectă promisiunile făcute cu conceptul iniţial, liniile fiind păstrate foarte fidel, şi din reţeta estetică renunţându-se doar la artificiile pretenţioase şi costisitoare. Privit din lateral noul 508 seamănă însă foarte mult cu noul Kia Magentis şi îşi pierde oarecum proprietatea "de a se difernţia de orice altceva din peisajul auto" pe care 407 o avea. Acest lucru poate fi bun sau rău depinde de sentimentele pe care le nutreaţi anterior despre Peugeot 407. Iar versiunea SW arată destul de evident că Peugeot face parte din acelaşi grup cu Citroen.

Peugeot 508 spate

508 a evoluat considerabil în dimensiuni, cu ai săi 4,79 metri de la bara din faţă la cea din spate fiind mai lung cu 10 cm decât 407, interpunându-se exact la mijlocul distanţei dimensionale dintre 407 şi 607. De asemenea, 507 este cu 1 cm şi un pic mai lung decât impozantul Citroen C5, dar nu poate aspira la statutul de cel mai generos model al clasei, Opel Insignia aflându-se la un adăpost confortabil de 4 cm ca lungime. Mai ştim că versiunea SW este mai lungă cu 2 centimetri având cam aceleaşi măsuri cu C5 Tourer, dar alte date importante, cum ar fi ampatament, lăţime, înălţime, nu au fost făcute publice în comunicatul oficial.

Cu toate că nu cunoaştem valorile mai sus menţionate, este clar că interiorul este un loc mult mai spaţios şi confortabil pentru pasageri, cel puţin pe locurile din faţă. Acolo observăm că scaunele sunt generoase, planşa de bord este impozantă, dar la fel ca majoritatea modelelor din această clasă abundă în butoane şi comutatoare. Aruncând o singură privire putem identifica îndeajuns de multe butoane pentru a compune o tastatură şi unele îndeajuns de mici pentru a avea nevoie de degete de pianist. Ca notă generală, parcă interiorul pare un pic prea "german" pentru o maşină franţuzească şi mai putem constata o combinare uşor nefericită a ceasurilor de analogice cu afişajul digital, mai ales indicatoarele de combustibil şi temperatură arătând cam discrepant.

Peugeot 508 interior

Mai avem până la momentul în care vom afla lista completă a motorizărilor cu specificaţiile de rigoare, dar Peugeot ne dezvăluie acum cele mai importante noutăţi. În primul rând este vorba de sistemul eHDI introdus recent şi la Citroen şi care este practic un sistem Start Stop de ultimă generaţie (pentru cei care nu au citit ultimele ştiri despre Citroen). Marea inovaţie este însă reprezentată de tehnologia Hybrid4, care dezvoltă 200 CP către toate cele patru roţile şi combină energia electrică cu cea termică pentru a atinge emisii medii de doar 99 g/km.

Acest model va fi fabricat întâi la RennesLaJanais în Franţa, urmând ca din 2011 să fie asamblat şi în uzina Wuhan din China. Lansare oficială se va consemna la Salonul de casă, cel de la Paris, prilej cu care vom afla mai multe despre