Premiera  Peugeot 508 – detalii şi imagini oficiale

Peugeot vrea să împuşte doi iepuri dintr-o lovitură cu noul Peugeot 508. Să vedem dacă le-a şi ieşit francezilor. Iată informaţiile oficiale.

Peugeot 508 este modelul care ar trebui să ţină locul atât lui407 dar şi lui 607 dar şi să relanseze gama 5 recunoscută de-alungul istoriei pentru confort. Legat de primul aspect, 508 îşiface foarte bine treaba şi păstrează liniile sportive şitinereşti ale berlinei cu prima cifra 4, dar ca gabarit şi eleganţăse apropie mai mult de 607. Nu mai are însă dinnonconformismul, pe alocuri neînţeles a lui 407 , şi se apropiefoarte mult de dimensiunile fostului vârf de gamă.

Ca designfrancezii îşi respectă promisiunile făcute cu conceptul iniţial,liniile fiind păstrate foarte fidel, şi din reţeta esteticărenunţându-se doar la artificiile pretenţioase şi costisitoare.Privit din lateral noul 508 seamănă însă foarte mult cu noul KiaMagentis şi îşi pierdeoarecum proprietatea "de a se difernţia deorice altceva din peisajulauto" pe care 407 o avea. Acest lucru poate fi bun sau rău depinde de sentimentele pecare le nutreaţi anterior despre Peugeot 407. Iar versiunea SWarată destul de evident că Peugeot face parte din acelaşi grup cuCitroen.

Peugeot 508 spate

508 a evoluatconsiderabil în dimensiuni, cu ai săi 4,79 metri de la baradin faţă la cea din spate fiind mai lung cu 10 cm decât407, interpunându-se exact la mijlocul distanţeidimensionale dintre 407 şi 607. De asemenea, 507 este cu 1 cm şi unpic mai lung decât impozantul Citroen C5, dar nu poate aspira lastatutul de cel mai generos model al clasei, Opel Insigniaaflându-se la un adăpost confortabil de 4 cm ca lungime. Mai ştimcă versiunea SW este mai lungă cu 2 centimetri având cam aceleaşimăsuri cu C5 Tourer, dar alte date importante, cum ar fiampatament, lăţime, înălţime, nu au fost făcute publice încomunicatul oficial.

Cu toate că nucunoaştem valorile mai sus menţionate, este clar că interiorul esteun loc mult mai spaţios şi confortabil pentru pasageri, cel puţinpe locurile din faţă. Acolo observăm că scaunele sunt generoase,planşa de bord este impozantă, dar la fel ca majoritatea modelelordin această clasă abundă în butoane şi comutatoare. Aruncând osingură privire putem identifica îndeajuns de multe butoanepentru a compune o tastatură şi unele îndeajuns de mici pentru aavea nevoie de degete de pianist. Ca notă generală, parcăinteriorul pare un pic prea "german" pentru o maşină franţuzeascăşi mai putem constata o combinare uşor nefericită a ceasurilor deanalogice cu afişajul digital, mai ales indicatoarele decombustibil şi temperatură arătând cam discrepant.

Peugeot 508 interior

Mai avem până lamomentul în care vom afla lista completă a motorizărilor cuspecificaţiile de rigoare, dar Peugeot ne dezvăluie acum cele maiimportante noutăţi. În primul rând este vorba de sistemul eHDIintrodus recent şi la Citroen şi care este practic un sistem StartStop de ultimă generaţie (pentru cei care nu au citit ultimeleştiri despre Citroen). Marea inovaţie este însăreprezentată de tehnologia Hybrid4, care dezvoltă 200 CP cătretoate cele patru roţile şi combină energia electrică cu cea termicăpentru a atinge emisii medii de doar 99 g/km.

Acest model vafi fabricat întâi la RennesLaJanais în Franţa, urmând ca din 2011să fie asamblat şi în uzina Wuhan din China. Lansare oficială se vaconsemna la Salonul de casă, cel dela Paris, prilej cu care vom afla mai multedespre