Porsche 911 GT2 RS

Porsche 911 GT2 RS este cel mai puternic model autorizat vreodată pentru drumurile publice, iar cei 620 CP l-au făcut să parcurgă circuitul de la Nurburgring - Nordschleife în 7 minute şi 18 secunde.

Porsche 911 GT2 RS Porsche 911 GT2 RS

Timpul: 7 minute şi 18 secunde pentru circuitulNürburgring-Nordschleife. Puterea: 620CP. Greutatea: 1.370 kilograme înversiunea cu echipare de şosea şi cu toate lichidele la bord.Maşina: noul Porsche 911 GT2 RS. La Salonul Auto de la Moscova, în 25august, GT2 RS va sărbători premiera mondială. Viitorul GT de vârf,care va marca punctul culminant al gamei 911, este cea mairapidă şi cea mai puternică maşină sport de şosea construităvreodată în istoria Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG,Stuttgart.

Datorită creşterii puterii cu 90 CP şi a reduceriigreutăţii cu 70 kilograme (comparativ cu 911 GT2), noul911 GT2 RS dispune de un raport greutate/putere de doar2,21 kg per CP, pe departe cea mai bună valoaredin clasa sa. În mod evident, acestea sunt ingredientele idealepentru o maşină sport ultraperformantă cu o agilitate deosebită,performanţe extraordinare şi, bineînţeles, cu un sistem exemplarPorsche Intelligent Performance. Aceasta pentrucă, în ciuda puterii crescute, consumul de combustibil şi emisiileCO2 sunt reduse faţă de 911 GT2 cu circa 5%, având valori de doar11,9 l/100 km şi 284 g/km.

Motorul boxer de 3,6 litri, în şase cilindrisupraalimentat cu două turbine cu geometrie variabilă (VTG),folosite doar de Porsche pentru motoarele cu benzină, antreneazăroţile din spate, cu ajutorul unei cutii de viteze manualeîn şase trepte. Anvelopele sport, concepute special pentru911 GT2 RS, având dimensiunile 325/30 ZR 19, convertesc acestăputere uriaşă pe şosea, într-o performanţă şi accelerare la fel deuriaşe: de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde, de la0 la 200 km/h în doar 9,8 secunde, iar de la0 la 300 km/h în 28,9 secunde. Viteza maximă estede 330 km/h.

Puterea de frânare pe măsura a acestei maşini sport de înaltăperformanţă, este asigurată de către sistemul cu frâneceramice PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Dinamicalongitudinală şi transversală corespunzătoare puterii esteasigurată de confirguraţia sport RS a arcurilor, sistemuluiadaptiv pentru suspensii (PASM-Porsche Adaptive SuspensionManagement), a barelor antiruliu, a suporţilor dinamici aimotorului si a sistemului PSM (Porsche StabilityManagement).

Optic, noul 911 GT2 RS se distinge de 911 GT2 mai ales prinnumeroasele elemente întărite cu fibră de carbon (CFR) cufinisaje negru-mat, prin anvelopele mai late şi pasajeleroţilor lărgite, prin noile jante de aliaj uşor 911 GT2 cusistem de prindere central, precum şi prin sigla "GT2 RS" de peportiere şi de pe uşa portbagajului. Spoilerul frontalredesenat şi spoilerul spate din CFR, acum mai înalt cu 10milimetri, oferă precizie aerodinamică si forţă depropulsie suplimentară. Sportivitatea domină de asemeneaşi fiecare detaliu interior, cu scaunele sport fabricate dinmaterial plastic ranforsat cu fibră de carbon, cu finisaje decarbon si panourile uşilor de greutate redusă. Culoarea interioarădominantă este negrul, cu care contrastează elemente precum parteacentrală a scaunelor şi plafonul, precum şi segmente de pevolan.

Schimbătorul de viteze şi levierul frânei de mână sunt finisateîn Alcantara roşie. 911 GT2 RS, limitat la 500 deunităţi, va fi oferit în Europa începând cu septembrie2010, iar în SUA începând cu octombrie 2010. Preţul de bazăeste de 199.500 euro inclusiv TVA. Cu echipamentulspecific standardului de ţară, noul GT2 RS se va vinde înGermania la preţul de 237.578 euro.

Noul Porsche 911 GT2 RS va avea lansarea oficială, în toamnă, laSalonul Auto de la Paris 2010.