Primul SUV electric BMW este... Made in China! Şi se numeşte Zinoro 1E

După ce BMW a lansat cu surle şi trâmbiţe varianta de serie a micului BMW i3, iată că avem parte şi de primul BMW X1 electric. Atâta doar că nu se numeşte BMW X1 şi e făcut în China, nu în Germania... Să fie asta o problemă?

Primul SUV electric BMW este... Made in China! Şi se numeşte Zinoro 1E Primul SUV electric BMW este... Made in China! Şi se numeşte Zinoro 1E

În primăvara lui 2013, cei de la BMW au pus bazele unui joint-venture cu partenerul chinez Brilliance, rezultatul fiind o nouă companie auto denumită Zinoro.

Acum, pe final de 2013, cu ocazia Salonului Auto Guanghzou, primul model al acestei noi companii este lansat în mod oficial pe piaţa chinezească, fiind vorba despre Zinoro 1E.

Nu vă grăbiţi cu acuzaţiile de plagiat, deoarece Zinoro 1E nu e o copie a lui BMW X1. Ci e chiar un X1 cu alte elemente de identitate, sigla BMW şi grila specifică lăsând locul unor detalii de design specifice Zinoro.

Tehnologia folosită pe SUV-ul german este aceeaşi de pe proaspătul BMW i3, fiind vorba de un motor electric de 170 CP şi 250 Nm, curentul provenind de la un pachet de trei baterii litiu-ion: una sub capota faţă, una sub habitaclu şi una în locul rezervorului de combustibil. Păcat că plasarea acesteia din urmă nu e inspirată, rămânând doar 300 de litri utili în portbagaj.

Masa totală a lui Zinoro 1E se cifrează la aproape 2 tone, dar autonomia teoretică maximă ni se promite că e 150 km, ceea ce ar trebui să fie suficient pentru traficul zilnic urban. Bateriile se încarcă total în 7,5 ore, iar viteza maximă este limitată la 130 km/h.

Pentru început, Zinoro 1E nu va fi vândut decât unui număr de clienţi atent selectaţi, ulterior urmând a deveni disponibil în showroom-uri din Baijing şi Shanghai.