Pentru europeni, Samsung înseamnă televizoare şi frigidere, nicidecum maşini. Şi totuşi, noul Samsung QMX a fost lansat oficial la coreeni, iar în 2008 urmează fratele său francez, Renault Koleos.

Samsung QMX Samsung QMX
Samsung QMX a fost lansat la Salonul Auto de la Seoul, din primăvară, sub forma unui concept apropiat în proporţie de 99% de modelul de serie din imagini. Ceea ce ne face să credem că la fel se va întâmpla şi cu modelul de serie Renault Koleos (al cărui concept a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris din 2006), care va avea schimbat doar calandrul şi sigla.

Este clar de la prima privire că noul model va concura cu Hyundai Tucson, cel mai bine vândut SUV la noi în ţară, în Coreea anunţându-se o luptă interesantă între Samsung QMX, pe de o parte, şi Hyundai Tucson + KIA Sportage, pe de altă parte.

Noul model pare că vrea să schimbe percepţia clientelei de maşini ieftine, venind cu un design elaborat şi un interior plin de gadgeturi. Centura inferioară a caroseriei îl integrează în clubul maşinilor cu valenţe off-road, mai ales că Samsung QMX este oferit cu tracţiune integrală încă din versiunea de bază, faţă de viitorul Renault Koleos, care va oferi şi versiuni cu tracţiune doar pe puntea faţă.

Dimensional, Samsung QMX nu este foarte mic, dar lungimea de 4,52 metri şi lăţimea de 1,85 metri îl plasează în categoria SUV-urilor compacte, fiind ceva mai evoluat decât un Nissan Qashqai, de pildă. Ampatamentul este foarte mare, cei 2,69 metri asigurând un confort foarte bun celor cinci pasageri. Mai ales că interiorul, pe lângă nivelul foarte bun al finisărilor şi atenţia la detalii (cel puţin la nivel estetic), dispune de o ergonomie bine gândită. Interesant, hayonul este din două bucăţi, ca la BMW X5, de exemplu.

Versiunile mai pretenţioase au un ecran de 7" în partea superioară a consolei centrale, iar lângă schimbătorul de viteze regăsim o adevărată centrală de comandă, pentru fanii butoanelor multimedia. La nivelul securităţii, nu lipsesc cele şase airbaguri, un sistem de control al stabilităţii VDC şi controlul presiunii din pneuri.

Sub capotă se găsesc propulsoare de origine franceză, în număr de patru. Două sunt diesel common-rail, fiind vorba despre cunoscutul 2,0 dCi, în două trepte de putere: 150 CP şi 175 CP. Celelalte două sunt pe benzină: 2,0 litri şi 140 CP (concurent direct cu versiunea de bază a lui Hyundai Tucson) şi 2,5 litri cu 175 CP.

Se preconizează ca preţul de bază pentru cea mai ieftină versiune diesel să pornească din jurul sumei de 18.000 euro, ceea ce face noul Samsung QMX o opţiune extrem de tentantă pentru pasionaţii acestui tip de vehicule. Aşteptăm să vedem când va debuta acest model pe piaţa românească - în cazul în care francezii nu vor păstra pentru Europa doar fratele Renault Koleos, pregătit pentru debut la Salonul Auto de la Geneva, din primăvara lui 2008.