Se poate mai low-cost decât Sandero? Da: iată noul Datsun mi-DO

Aşa cum Renault şi-a ”tras” brand low-cost prin Dacia, şi partenerul de alianţă Renault a reînviat denumirea Datsun. Pe care o foloseşte pentru a vinde modele foarte ieftine. Deocamdată produse de... Lada. O reţetă care poate submina, oare, Dacia? Vedem în continuare.

Experimentul pe care l-au făcut francezii de la Renault cu Dacia s-a dovedit nu doar de succes, dar şi greu de replicat de către ceilalţi mari constructori auto. Şi atunci, în lipsa concurenţei, la ce s-au gândit oficialii alianţei Renault-Nissan? ”Hai să ne concurăm singuri!”. Şi uite aşa a reapărut pe scena auto Datsun, ca brand low-cost al lui Nissan.

Primele modele (citadina GO şi monovolumul GO+) sunt variaţiuni pe tema Nissan Micra, fiind lansate iniţial în India. După care a urmat o adevărată lovitură sub centură pentru Logan: berlina Datsun on-DO, nimic altceva decât un refresh al modelului Lada Granta, care urmează să iasă la pensie.

Datsun mi-DO nu e altceva decât un on-DO fără portbagaj. Pe lângă faptul că e o Lada cu machiaj...

 

Când am spus ”lovitură sub centură”, nu m-am referit la piaţa europeană, pentru că Datsun se pare că nu va fi comercializat pe Bătrânul Continent, tocmai pentru a nu intra în concurenţă cu Dacia. Însă, în Rusia, maşinile cu siglă Datsun vor rivaliza cu modelele Renault din gama ENTRY - care nu sunt altceva decât Dacii cu siglă Renault...

Cu ocazia recentului Salon Auto de la Moscova, Datsun a mai lansat un model nou: Datsun mi-DO. Mă rog, ”nou”, deoarece, la fel ca în cazul lui on-DO, vorbim tot de un make-up al unui model Lada, citadina hatchback Kalina. O maşină de oraş ceva mai mică decât precedenta generaţie Sandero (încă în vânzare la ruşi), dar şi mai ieftină cu 52.000 de ruble (circa 1.000 de euro).

Credeaţi că Sandero e ieftin? Datsun mi-DO e cel puţin cu 1.000 de euro mai ieftin la ruşi

 

Pe lângă modificările estetice, în principal la partea frontală, Datsun mi-DO preia de la Lada Kalina motorul de 1,6 litri mai slab, de 87 CP, care poate fi cuplat opţional şi cu o cutie automată cu 4 trepte. În rest, echiparea este la un nivel minim, pachetul standard de securitate constând din ABS şi dublu-airbag frontal.

Pentru moment, nu se ştiu preţurile noului Datsun mi-DO, dar este de aşteptat ca acestea să fie cel mult la acelaşi nivel cu al modelului omonim Lada Kalina. Deci faţă de noua generaţie Sandero, recent lansată la ruşi, se va păstra un ecart de peste 1.000 de euro. Ceea ce contează enorm când vorbim de preţuri de 6-7.000 de euro pentru o maşină.