Datsun on-DO: de la ruşi vine pericolul pentru Logan!

Autor: Andrei Ştirbu 10 apr. 2014 Prezentări

Deşi ruşii joacă o partidă de şah foarte tensionată cu UE şi NATO pe ”tabla de joc” a Ucrainei, afacerile merg mai departe. Iar alianţa Renault-Nissan se bucură de sprijinul lui Putin, mai ales că acum a lansat în mod oficial primul model Datsun pentru piaţa rusă, construit în Rusia.

Nicio legătură cu Dacia. Eventual de cumetrie de gradul trei…

Este vorba despre berlina Datsun on-DO, pe care am văzut-o deja cu ocazia unor poze ”scăpate” pe internet şi care ar trebui, conform viziunii lui Carlos Ghosn, să contribuie la triplarea vânzărilor alianţei în Rusia şi la dublarea cotei de piaţă. Obiective cam la fel de promiţătoare precum ”maşina de 5.000 de euro” de acum mulţi ani…

Despre ce este vorba în cazul lui on-DO? În primul rând, numele (ciudat la prima vedere) semnifică ”masculin” şi ”avans”, ”mişcare”, ceea ce, din punct de vedere marketing, ar trebui să le atragă atenţia ruşilor familişti şi amatori de maşini cât mai accesibile.

”On” înseamnă ”masculin” în rusă. ”Do” e ”mişcare”, ”avans”. Vă inspiră asemenea lucruri maşina?

Iar prin ”accesibil” mă refer la un preţ de bază mai mic de 400.000 de ruble (adică sub 8.000 de euro), apropiat de al lui Renault Logan, care porneşte de la 361.000 de ruble (circa 7.300 de euro). Atenţie, însă, vorbim de preţul valabil pentru prima generaţie Logan, care în curând îi va lăsa locul noii generaţii, care va costa mai mult.

Datsun on-DO este bazat, din punct de vedere tehnic, pe modelul Lada Granta, deci nu putem vorbi de o tehnologie modernă. Ghosn, însă, promite că inginerii japonezi şi ruşi au îmbunătăţit foarte mult noul Datsun on-DO – probabil după principiul prin care s-a făcut trecerea de la Dacia Nova la SupeRNova şi Solenza.

Noi bănuim că ”on” sau ”do” mai înseamnă şi ”insipid”…

Berlina Datsun on-DO intră în categoria sedanurilor de clasă mică, având dimensiuni mai mici decât ale Logan-ului (lungime de 4,33 metri, lăţime de 1,70 metri, înălţime de 1,50 metri şi ampatament de 2,47 metri). Interesant, însă, portbagajul lui on-DO se cifrează la 530 de litri, cu 20 de litri mai mult decât la Logan.

În privinţa interiorului, nu s-au adus modificări de design faţă de Lada Granta, dar Datsun on-DO promite o finisare mai bună şi combinaţii diferite pentru ornamentele bordului sau tapiţeria de pe scaune şi din restul habitaclului.

Interior de Lada, dar cu finisare de Datsun. Înţelegeţi ce vreţi

Nivelul de dotări se anunţă satisfăcător, iar motorizarea oferită pentru început este aceeaşi de pe Lada Granta: un propulsor învechit moral (dar care promite să fie foarte fiabil) de 1,6 litri şi 87 CP, cuplat la o cutie de viteze cu 5 trepte.

Noul Datsun on-DO este fabricat la uzina Avtovaz din Togliatti, alături de sora Lada Granta (care, din raţiuni de eliminare a canibalizării, urmează să fie construită doar în versiune hatchback, cu 5 uşi). În funcţie de succesul pe care îl va avea, Datsun on-DO ar putea fi exportat şi pe unele pieţe din Asia, în India, ba poate chiar şi în Europa Centrală.

Care pe care: riscă Datsun on-DO să intre în conflict cu Loganul?

Chiar dacă este de aşteptat ca, din punct de vedere strategic, Datsun on-DO să nu intre în conflict cu Dacia Logan pe nicio piaţă unde modelul Dacia este comercializat, există riscul unei canibalizări între noul model Datsun şi Logan-ul comercializat cu siglă Renault. Rămâne de văzut cum vor gestiona oficialii alianeţei Renault-Nissan comercializarea modelelor Dacia, Lada şi Datsun.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide