Skoda Superb 1.6 TDI CR - o nouă motorizare

Skoda Superb, nava amiral a Skoda, câştigă mult în eficienţă prin înlocuirea bătrânului motor 1.9 TDI cu o unitate mai mică de doar 1.6 litri.

Skoda Superb 1.6 TDI CR  - o nouă motorizare Skoda Superb 1.6 TDI CR - o nouă motorizare

Skoda Superb, limuzina cehă, renunţă vechiul 1.9 TDI şi adoptăun motor mai mic de doar 1.6 litri. Pare foarte mic acest motorpentru o maşină care măsoară de la o bară la alta peste 4,80 metri.Dar în fapt lucrurile nu stau diferit, pentru că în puterea nu s-aschimbat la Superb, modelul 1.6 TDI dezvoltând tot 105 CP şi uncuplu de 250 Nm.

Această motorizare common raileste disponibilă doar cu o cutie manuală cu 5 rapoarte şi dacădinamic nu va încânta, marele câştig vine din latura economică şiecologică. Astfel versiunea în trei volume are un consummediu de doar 5 litri la 100 km parcurşi, în timp ce break-ul vinecu un consum mediu de 5,2 litri la 100 km. Faţă deprecedenta motorizare, reprezintă un câştig în medie de 0,7 litri(0,6 litri la Combi) care se reflectă şi în emisii.

Skoda Superb 1.6 TDI

Astfel, emisiile dedioxid de carbon scad consistent în jur de 20 g/km, sedanul având ovaloare de g CO2/ km de 130 g/km, iar versiunea în douăvolume se laudă cu emisii de 133 g/km, ceea ce este de admiratpentru un automobil care cântăreşte în jurul a 1,5 tone. Masa marese reflectă însă în performanţele care sunt modeste, darneschimbate. Astfel pentru a atinge 100 km/h Superb 1.6 TDI CR arenevoie nevoie de 12,5 secunde (12,6 pentru Combi). Aceastămotorizare a fost iniţial prezentată pentru piaţa engleză, darprobabil în scurt timp va fi anunţată şi pentru restulpieţelor.