Volkswagen Amarok - Informaţii oficiale

Volkswagen debutează cu Amarok într-un segment care pare a fi fost uitat de cei din Wolfsburg. Amarok este primul pick-up VW în adevăratul sens al cuvântului.

Un model robustVolkswagenAmarok reprezintă debutul constructorului german într-un segmentdestul de important. Până acum singura "urmă" de pick-up VW putândfi considerat Caddy, dar cu o reprezentativitate destul de ştearsă.

Amarok doreşte să stabilească noi standarde în segmentulpick-up-urilor de 1 tonă, mizează pe eficienţapropulsoarelor TDI, oferă un grad ridicat de securitate activă şipasivă şi va debuta pe piaţa europeană în 2010. Pentru moment afost lansată doar versiunea double cab, urmând ca imediat dupălansare europeană să apară şi caroseria single cab.

Modelul este încadrat de VW în secţiunea vehicule comerciale şi este produs în Argentina lafabrica "Pacheco" din Buenos Aires. Din punct de vedere aldesignului nu putem spune că VW a inventat pick-up-ul, Amarokîncadrându-se perfect în peisajul clasei din care face parte.

La startul vânzărilor va fi disponibil un singur propulsordiesel de 2 litri. Este un motor cu injecţie common rail bi-turbo care dezvoltă 163 CP şiun cuplu motor de 400 Nm disponibil de la 1.500rpm. La jumătatea anului 2010 va mai fi disponibilă omotorizare diesel supraalimentată cu o turbină cu geometrievariabilă care va oferi 122 CP şi un cuplu motorde 340 Nm disponibil la 2.000 rpm. Pentru momenteste disponibilă o singură cutie de viteze, una manuală cu 6rapoarte.

Ceva mai auster decat un TouaregVolkswagense laudă că Amarok va stabili noi standarde în privinţa consumuluipentru un pick-up din acest segment. Chiar şi în versiunea cutracţiune integrală propulsorul de 163 CP va oferi un consum mediude 7,8 litri în timp ce motorizarea de 122 CP se va mulţumi înmedie cu 7,6 litri. În condiţiile în care rezervorul are 80 litri,se promite o autonomie ipotetică de 1.000 km.

Amarok va putea fi achiziţionat în trei versiuni: doar cutracţiune spate, tracţiune 4x4 nepermanentă şi full time all-wheeldrive. Versiunile cu tracţiune integrală vor fi "înnobilate" culogo-ul 4MOTION, în cazul 4x4 nepermanent vom avea o cifră 4colorată în roşu în timp ce pentru versiunea de top cifra fiindneagră.

În cazul versiunii cu tracţiune integrală permanentă putereaeste transmisă către punţile faţă/ spate într-un raport de40:60. Opţional poate fi comandat un diferenţial spateblocabil pentru toate versiunile.

Fiind un pick-up, sunt esenţiale dimensiunile benei şicapacitatea de încărcare. Aici Amarok stă destul de bine. Bena areo suprafaţă de 2,52 metri pătraţi, o lungime de 1,55 metri, olăţime de 1.62 metri, o lăţime la nivelul pasajelor roţilor punţiispate de 1.22 metri şi o înălţime de 0,52 metri.

Amarok devine astfel primul pick-up de clasă medie care poate fiîncărcat cu un europalet dispus pe lăţime. Poate fi încărcat cu1,15 tone şi poate tracta până la 2,8tone. Un alt detaliu important este acela că pick-up VWvine cu o soluţie constructivă body-on-frame.

Amarok la prima vedere pare un pick-up extrem de capabil, rămânede văzut lista de preţuri.