Yarovit - prima maşină hibridă făcută în Rusia

Deşi deocamdată vorbim doar de faza de proiect pe calculator, ruşii de la compania Yarovit promit că în 2012 vom vedea prima maşină hibrid fabricată în Rusia. Se va speria Prius-ul?

Yarovit - prima maşină hibridă făcută în Rusia Yarovit - prima maşină hibridă făcută în Rusia

Yarovit - monovolum compactNuaţi auzit de Yarovit Motors până acum? Este un fabricant rus decamioane şi utilaje grele, care nu ne-ar fi atras atenţia dacă nuar fi ieşit la rampă cu un anunţ pompos: în 2012 va produceprima maşină hibrid făcută în Rusia.

Foarte interesant, nu-i aşa? Este vorba despre un proiectconceput în colaborare cu grupul Onexim, rezultatul urmând a fio familie de modele care vor împărţi aceeaşi platformătehnică, dar vor avea caroserii diferite. Deocamdată înplan sunt un coupe-crossover şi un monovolum compact.

Totuşi, realitatea pare foarte departe, pentru momentfiind vorba doar de proiecte aflate în stadiul... digital.Cei de la Yarovit speră ca primele prototipuri funcţionale să fiescoase pe şosele, în teste reale, chiar din luna decembrie aacestui an.

Yarovit - coupe-crossoverÎnteorie, propulsia maşinilor ar trebui să fie asigurată de un motortermic de 61 CP (nu se specifică datele tehnice ale acestuia sauoriginea sa), asociat cu un motor electric de 20 CP. Există înplanuri şi o versiune AWD, în care roţile din faţă să fiepuse în mişcare de motorul termic, iar cele din spate de celelectric - cam acelaşi principiu ca la Dacia Hamster Hybrid E-4WD.

Autonomia promisă este una foarte bună, cifrându-se lacirca 650 km, în timp ce demarajul 0-100 km/h ar trebui săse realizeze în doar 12 secunde. Viteza maximă este limitată ladoar 120 km/h, ceea ce ar putea fi un punct nevralgic în ochiiclienţilor, însă principalul motiv invocat de fabricant ţine denumărul mare de accidente din Rusia, provocate de viteza foartemare.

Autonomie de 650 kmConstructiv,structura de bază a maşinii va fi de tipul space-frame,realizată din aluminiu (masa şasiului va fi de numai 110kg), în timp ce panourile caroseriei vor fi din fibră de sticlă.Masa totală a maşinii se estimează că nu va depăşi 750 kg. Nici uncuvânt, însă, despre standardele de siguranţă pe care le poateîndeplini această maşină.

Planurile de producţie ale maşinii hibrid Yarovit (pentru numeleei a fost iniţiat un concurs online) au în vedere o cadenţăde 10.000 de exemplare pe an. Mare parte din producţie arurma să fie exportată, din cauza cererii mult prea mici pe piaţaauto din Rusia pentru acest gen de maşini.

Pret de la circa 10.500 euroDacăîn teorie lucrurile nu sună prea rău, rămâne să vedem ce se vaîntâmpla în practică. Producătorul afirmă că preţul de bazăse va situa în jurul a 450.000 de ruble (circa 10.500euro), dar cu condiţia ca lucrurile să nu se schimbedrastic pe piaţa auto (ceea ce este foarte interpretabil).

Oricum, e greu de crezut că un no-name va reuşi să intre cu briope teritoriul unui model foarte cunoscut, gen Toyota Prius. Darpoate că ambiţia ruşilor chiar are o bază reală, caz în caresuntem chiar nerăbdători să vedem prima maşină hibridfăcută în Rusia, în realitate.