Am testat noul Suzuki V-Strom

A venit toamna aurie. Din fericire, noul Suzuki V-Strom a fost "îmbrăcat" special pentru această perioadă minunată.

Am testat noul Suzuki V-Strom Am testat noul Suzuki V-Strom

Încet-încet se strică vremea şi vine momentul să lăsăm motocicletele să se odihnească după un sezon plin de aventuri şi kilometri. Noul Suzuki V-Strom se pare că nu este de acord cu hibernarea prematură. Abia a primit un nou design şi vrea să se bucure din plin de privirile celor din jur. Cu o noua culoare ce se integrează perfect în peisajul tomnatic, Strom-ul mă poartă plin de entuziasm către drumuri virajate, asfaltate sau nu.

Motorul V-Twin la 90º de 645 cmc are de acum valvele de admisie şi de evacuare mai mari (31 mm, respectiv 25,5 mm) ceea ce împreună cu noua axă cu came şi cu bujiile iridium oferă un cuplu mai bun încă de la turaţii joase. Putem spune că noul V-Strom se luptă de acum cu BMW F800GS şi cu Triumph Tiger 800. La prima vedere, observăm că farurile şi rezervorul au fost redesenate. Noua poziţie a radiatorului degajă căldura departe de picioarele pilotului. Protecţia la vânt este acceptabilă. Parbrizul ajustabil în trei poziţii protejează foarte bine pilotul în zona corpului şi a capului, însă, protecţia la vânt în zona genunchilor lasă de dorit.


După ce am "chinuit" Strom-ul prin râuleţe şi drumuri forestiere, mi-a adus un zâmbet larg pe faţă. S-a descurcat de minune, cu toate că nu era echipat cu cauciucuri adecvate pentru aşa ceva. Este un tourer foarte bine echilibrat, atât din punct de vedere al greutăţii, cât şi din punct de vedere al puterii.


Acum, nu a mai rămas decât să vedem cum se descurcă la drum întins. Pentru acest test, am decis să fac un drum până pe litoral. Când am intrat pe autostradă, erau doar 9º grade afară. Cu un vânt lateral destul de puternic, s-a descurcat excelent. Menţine foarte bine trasa aleasă de pilot şi parcă se luptă cu vântul pentru a face călătoria cât mai confortabilă. În ciuda condiţiilor nefavorabile, Strom-ul m-a purtat cu tot cu pasager aproximativ 360 km cu doar 15 l de benzină. Un consum de 4,1 l/100km m-a surprins foarte plăcut. Un mic tourer cu un potenţial enorm. Chiar dacă estetic nu mă impresionează, m-aş vedea plecând în concediu călare pe noul Suzuki V-Strom.