Opel  Finala concursului "Câştigă un Opel Insignia"

Dintre cei cinci finalişti ai concursului Opel şi Promotor "Câştigă un Opel Insignia", doar unul a primit cheile premiului cel mare, după o departajare foarte strânsă.

Ziua de duminică, 6 decembrie, a fost una specială şi plină detensiune pentru cinci cupluri, din toate colţurile ţării, care s-aureunit la Băneasa Shopping City pentru marea confruntare. Maiexact, vorbim despre finaliştii concursului"Câştigă un OpelInsignia!", care au ieşit învingătoriîn semifinalele din fiecare zonă aţării:

  • Diaconu Liviu Florin, Craiova - a câştigat semifinalaorganizată de dealerul Opel Autoglobus 2000 la Timişoara, în 26noiembrie
  • Trifan Iancu, Baia Mare - a câştigat semifinala organizată dedealerul Opel Ecomax la Cluj Napoca, în 27 noiembrie
  • Rebenciuc Andrei, Iaşi - a câştigat semifinala organizată dedealerul Opel Rădăcini Motors Brăila la Brăila, în 29noiembrie
  • Budileanu Răzvan, Câmpina - a câştigat semifinala organizată dedealerul Rădăcini Motors Vitan la Bucureşti (pentru partea de sud aţării, exceptând Bucureştiul), în 30 noiembrie
  • Secu Daniel, Bucureşti - a câştgiat semifinala organizată dedealerul Rădăcini Motors Vitan la Bucureşti, în 2 decembrie

Insignia, marele premiuWeekendul 5-6 decembrie nu a fostimportant doar pentru că a venit Moş Nicolae sau din cauza celuide-al doilea scrutin pentru alegerile prezidenţiale. Îndata de 5 decembrie, cei 5 finalişti au avut ocazia să se acomodezecu traseul pregătit pentru competiţie şi cu maşina deconcurs, un Opel Insignia 2.0 CDTI 160 CP EcoFLEX, având cutie de vitezemanuală cu şase trepte şi fiind dotat cu suspensie FlexRIDE.

Bineînţeles, ulterior toţi au mai parcurs traseul independent,cu maşinile personale, luându-şi notiţe şi pregătindu-se mai multsau mai puţin temeinic pentru finala din ziua următoare.

Traseul a constat dintr-o porţiune de traficurban, cu suficient de multe intersecţii semaforizate, darcu un trafic mult mai redus în weekend decât în timpul săptămânii,precum şi o porţiune de drum drept, care a permiso viteză mai mare şi adoptarea unui stil constant de conducere.

Regulamentul le-a permis concurenţilor ca, în cazul încare maşina staţionează la semafor sau în trafic, motorul să poatăfi oprit, astfel evitându-se consumul inutil decombustibil (deci creşterea valorii consumului mediu) şi scădereavitezei medii. Totodată, prin regulament concurenţii aufost obligaţi să respecte regulile de circulaţie de petraseu, în caz contrar survenind descalificarea.

Bineînţeles, pe parcursul testului a fost interzisăresetarea indicaţiilor computerului de bord, pe lângăconcurent şi copilot în maşină fiind prezenţi doi observatori, dinpartea Opel, respectiv din partea Promotor. Limita de timp impusăconcurenţilor a fost una strânsă, de 40 de minute, în condiţiile încare parcurgerea traseului cu viteza maximă permisă de lege, înfiecare porţiune, a fost de aproximativ 35 de minute. Ceea ce aînsemnat că fiecare a trebuit să îşi calculeze foarte binemodalitatea de abordare a traseului.

Dar să vedem pepagina următoare cum s-au desfăşurat ostilităţile.

Citeşte mai departe în pagina următoare »