Renault  Renault în motorsport înainte de 1950

Renault a participat în prima cursă în 1899 şi înainte de război era o prezenţa constantă la marile Grand Prix-uri şi un candidat constant la lauri.

Renault în motorsport înainte de 1950 Renault în motorsport înainte de 1950

Prima victorie Renault Competiţia a fost mereu un element important în filozofia Renault, prin urmare la scurt timp de la fabricarea primelor exemplare fraţii Renault au hotărât să le probeze în curse. În vara lui 1899 Societe Renault Freres a participat în premieră la cursa Paris-Trouville cu modelul Type a, la volan cu chiar inventatorul ei Louis Renault. Renault a câştigat la clasa vehiculelor uşoare, consemnându-se prima victorie Renault în sportul cu motor.

Prima cursă internaţională la care Renault a participat a fost Paris Viena. Acel eveniment era unul foarte disputat, 118 modele participând, dintre care mulţi britanici cu modele foarte performante. Marcel Renault a câştigat în cursa Paris - Viena, la bordul unui model de curse Type K, care avea un motor de 24 CP, dezvoltat integral de Renault. Avansul francezului a fost de 12 minute în faţa lui Henri Farman pe un model Panhard. Viteza medie înregistrată în cursă a fost de 60 km/h, fapt care aduce notorietate fraţilor Renault în întreaga Europa.

Marcel Renault moare în timpul cursei Paris - Madrid, o cursă la care au participat 275 de concurenţi şi în care s-au consemnat foarte multe accidente fatale . Din acel moment fraţii Renault renunţă la raliuri, fiind aduşi doar piloţi din afara companiei. În acelaşi an, un model Renault cu un motor cu 6 cilindri străbate 9.000 km.

În 1906 s-a mai consemnat un fapt istoric, Ferenc Szisz, fostul copilot al lui Louis Renault a câştigat pe un model, construit special de cel care i-a fost mentor, runda a inaugurală a Grand Prix de l'ACF. Acea competiţie este considerată primul "Grand Prix" real. . În 1908 Renault câştigă cursa de 24 H din Florida, consemnându-se prima victorie în America a constructorului francez. Pentru următorii ani Renault a devenit un participant obişnuit al evenimentelor Grand Prix, dar constructorii francezi au hotărât la unison să boicoteze aceste evenimente automobilistice.

În 1926 Francois Repusseau câştigă raliul Monte Carlo la bordul unui model Type NM. Iar anul următor Ellery Garfield şi Robert Plessier înregistrează un record mondial, parcurgând în 24 de ore 4.167 km cu o viteză de 173,6 km/h la Montlhéry. În 1930 Renault participă cu modelul Vivasix la primul raliu Transsaharan, un fel de strămoş al Raliului Paris Dakar, participare încununată de succes. Înainte de cel de-al doilea Război Mondial, Renault se mai impune o dată în Raliul Monte Carlo în 1935, prin modelul Nervasport, condus de Lahaye şi Quatresous, devansând 170 de competitori. Războiul a curmat însă continuitatea Renault în sporturile cu motor.