Renault  Renault în motorsport înainte de 1950

Renault a participat în prima cursă în 1899 şi înainte de război era o prezenţa constantă la marile Grand Prix-uri şi un candidat constant la lauri.

Renault în motorsport înainte de 1950 Renault în motorsport înainte de 1950

Prima victorie Renault Competiţia a fost mereu un elementimportant în filozofia Renault, prin urmare la scurt timp de lafabricarea primelor exemplare fraţii Renault au hotărât să leprobeze în curse. În vara lui 1899 Societe Renault Freres aparticipat în premieră la cursa Paris-Trouville cu modelul Type a,la volan cu chiar inventatorul ei Louis Renault. Renault a câştigatla clasa vehiculelor uşoare, consemnându-se prima victorie Renaultîn sportul cu motor.

Prima cursăinternaţională la care Renault a participat a fost Paris Viena.Acel eveniment era unul foarte disputat, 118 modele participând,dintre care mulţi britanici cu modele foarte performante. Marcel Renault a câştigat în cursaParis - Viena, la bordul unui model de curse Type K, care avea unmotor de 24 CP, dezvoltat integral de Renault. Avansul francezuluia fost de 12 minute în faţa lui Henri Farman pe un model Panhard.Viteza medie înregistrată în cursă a fost de 60 km/h, fapt careaduce notorietate fraţilor Renault în întreaga Europa.

Marcel Renaultmoare în timpul cursei Paris - Madrid, o cursă la care auparticipat 275 de concurenţi şi în care s-au consemnat foarte multeaccidente fatale . Din acel moment fraţii Renault renunţă laraliuri, fiind aduşi doar piloţi din afara companiei. În acelaşian, un model Renault cu un motor cu 6 cilindri străbate 9.000km.

În 1906 s-a mai consemnat un fapt istoric, Ferenc Szisz,fostul copilot al lui Louis Renault a câştigat pe un model,construit special de cel care i-a fost mentor, runda a inaugurală aGrand Prix de l'ACF. Aceacompetiţie este considerată primul "Grand Prix" real. . În 1908Renault câştigă cursa de 24 H din Florida, consemnându-se primavictorie în America a constructorului francez. Pentru următorii ani Renault a devenit un participantobişnuit al evenimentelor Grand Prix, dar constructorii francezi auhotărât la unison să boicoteze aceste evenimente automobilistice.

În 1926 FrancoisRepusseau câştigă raliul Monte Carlo la bordul unui model Type NM.Iar anul următor Ellery Garfield şi Robert Plessier înregistreazăun record mondial, parcurgând în 24 de ore 4.167 km cu o viteză de173,6 km/h la Montlhéry. În 1930 Renault participă cu modelulVivasix la primul raliu Transsaharan, un fel de strămoş al RaliuluiParis Dakar, participare încununată de succes. Înainte de cel de-aldoilea Război Mondial, Renault se mai impune o dată în Raliul MonteCarlo în 1935, prin modelul Nervasport, condus de Lahaye şiQuatresous, devansând 170 de competitori. Războiul a curmat însăcontinuitatea Renault în sporturile cu motor.