Renault  Renault -victoriile în Raliuri

Renault are o importantă experienţă în Raliuri, în vitrina cu trofee aflându-se două titluri în WRC şi trei victorii în Paris Dakar.

Renault -victoriile în Raliuri Renault -victoriile în Raliuri

În1951 este inaugurat departamentul Motorsport condus de FrançoisLandon, Renault intrând în era modernă a motorsportului. Sub nouaorganizare, Jean Rédélé ocupă primul loc lagrupa sa în cursa Mille Miglia, la volanul modelului 4CV. Francezula marcat însă mai mult istoria modernă înfiinţând Alpine şiîncepând să prepare modele Renault pentru raliu. Automobilele pregătite de Jean Rédélé obţin rezultate spectaculoase la aceavreme. În 1956 modelele Dauphine ocupă primele patru locuri îngrupa la care participă în cursa de anduranţă de la Mille Miglia, iar în 1957Dauphine reuşeşte să câştige şi ultima ediţie Mille Miglia, plusTurul Automobilistic al Franţei şi cursa de 12 ore de laSebring.

Perioadaexcelentă a lui Renault Dauphine în raliuri esteîncununată de Guy Monraisseşi Jacques Feret care câştigă în 1958 Raliul MonteCarlo. În anii'60 Renault aduce o contribuţie importantă la dezvoltareamotorsportului francez şi înfiinţează Renault 8 Gordini Cup, ocompetiţie care a dat şansa multor piloţi să se afirme. În 1969 francezii participăla cursa de 24H de la LeMans cu trei modele Reanult Apline, fiindprimele în topul consumului de combustibil, cu o medie de 14.59litri la o viteză medie de 161.59 km/h. Renault Alpine participă la cele maiimportante curse din Franţa, Tour de Corse în Corsica, CritériumAlpin, Coupe des Alpes şi Critérium de Cévennes. Jean Vinatier devine campionul Franţeila Raliu.

A urmat apoi succesul în European Rally Championship în 1970al lui Jean-Claude Andruet pe un model Alpine Renault A110 şicâştigarea primului titlului mondial la prima ediţie WRC, tot cuacelaşi pilot şi aceeaşi maşină. În 1973 se consemnează un aldoilea succes Renault Alpine în WRC, evoluţiile constantecontinuându-se pentru Renault până în 1976. Unnume special în istoria Renault în raliuri este cel al lui JeanRagnotti, un pilot foarte spectaculos, care la bordul unui Renault5 Turbo reuşea să ridice publicul în picioare. Din păcate modelulcu care el concura era 2WD într-o perioadă în care modelele 4WDfăceau legea. Cu toate astea francezul a reuşit o victorie istoricăla Monte Carlo în 1981.

În1971 Renault a dat semne că este interesat şi de altfel de raliuri,un model Renault 12 Gordini,condus de Claude şi Bernard Marreau a străbătut distanţa dintreCape Town şi Algiers, totalizând, 15.432 km în doar 8 zile. Cei doifraţi, denumiţi şi " vulpile deşertului" au scris un capitolimportant din istoria recentă Renault, câştigând în 1982 RaliulParis Dakar la bordul unui Renault 20 4x4. Cei doi nu erau la primaparticipare notabilă în Dakar, în 1979 cu un Renault 4 fiind foarteaproape să câştige ediţia inaugurală a Dakarului.Ultimele victoriiRenault se leagă de numele Schlesser, care a reuşit ca în 1999 şi2000 să câştige la bordul unui Renault-Schlesser să se impună,curmând hegemonia Mitsubishi.

În prezent Renault oferă modele pentru WRC Junior şiorganizează propriile competiţii monomarcă, cum ar fi Clio Cup sauLogan Cup, care oferă piloţilor la început de drum şansa acumulăriide experienţă pe circuit. Renault World Series este înprezent cea mai importantă desfăşurare de forţe Renault, dar despreasta în episodul viitor.