Renault  Renault -victoriile în Raliuri

Renault are o importantă experienţă în Raliuri, în vitrina cu trofee aflându-se două titluri în WRC şi trei victorii în Paris Dakar.

Renault -victoriile în Raliuri Renault -victoriile în Raliuri

În 1951 este inaugurat departamentul Motorsport condus de François Landon, Renault intrând în era modernă a motorsportului. Sub noua organizare, Jean Rédélé ocupă primul loc la grupa sa în cursa Mille Miglia, la volanul modelului 4CV. Francezul a marcat însă mai mult istoria modernă înfiinţând Alpine şi începând să prepare modele Renault pentru raliu. Automobilele pregătite de Jean Rédélé obţin rezultate spectaculoase la acea vreme. În 1956 modelele Dauphine ocupă primele patru locuri în grupa la care participă în cursa de anduranţă de la Mille Miglia, iar în 1957 Dauphine reuşeşte să câştige şi ultima ediţie Mille Miglia, plus Turul Automobilistic al Franţei şi cursa de 12 ore de la Sebring.

Perioada excelentă a lui Renault Dauphine în raliuri este încununată de Guy Monraisse şi Jacques Feret care câştigă în 1958 Raliul Monte Carlo. În anii '60 Renault aduce o contribuţie importantă la dezvoltarea motorsportului francez şi înfiinţează Renault 8 Gordini Cup, o competiţie care a dat şansa multor piloţi să se afirme. În 1969 francezii participă la cursa de 24H de la LeMans cu trei modele Reanult Apline, fiind primele în topul consumului de combustibil, cu o medie de 14.59 litri la o viteză medie de 161.59 km/h. Renault Alpine participă la cele mai importante curse din Franţa, Tour de Corse în Corsica, Critérium Alpin, Coupe des Alpes şi Critérium de Cévennes. Jean Vinatier devine campionul Franţei la Raliu.

A urmat apoi succesul în European Rally Championship în 1970 al lui Jean-Claude Andruet pe un model Alpine Renault A110 şi câştigarea primului titlului mondial la prima ediţie WRC, tot cu acelaşi pilot şi aceeaşi maşină. În 1973 se consemnează un al doilea succes Renault Alpine în WRC, evoluţiile constante continuându-se pentru Renault până în 1976. Un nume special în istoria Renault în raliuri este cel al lui Jean Ragnotti, un pilot foarte spectaculos, care la bordul unui Renault 5 Turbo reuşea să ridice publicul în picioare. Din păcate modelul cu care el concura era 2WD într-o perioadă în care modelele 4WD făceau legea. Cu toate astea francezul a reuşit o victorie istorică la Monte Carlo în 1981.

În 1971 Renault a dat semne că este interesat şi de altfel de raliuri, un model Renault 12 Gordini, condus de Claude şi Bernard Marreau a străbătut distanţa dintre Cape Town şi Algiers, totalizând, 15.432 km în doar 8 zile. Cei doi fraţi, denumiţi şi " vulpile deşertului" au scris un capitol important din istoria recentă Renault, câştigând în 1982 Raliul Paris Dakar la bordul unui Renault 20 4x4. Cei doi nu erau la prima participare notabilă în Dakar, în 1979 cu un Renault 4 fiind foarte aproape să câştige ediţia inaugurală a Dakarului.Ultimele victorii Renault se leagă de numele Schlesser, care a reuşit ca în 1999 şi 2000 să câştige la bordul unui Renault-Schlesser să se impună, curmând hegemonia Mitsubishi.

În prezent Renault oferă modele pentru WRC Junior şi organizează propriile competiţii monomarcă, cum ar fi Clio Cup sau Logan Cup, care oferă piloţilor la început de drum şansa acumulării de experienţă pe circuit. Renault World Series este în prezent cea mai importantă desfăşurare de forţe Renault, dar despre asta în episodul viitor.