Monte Carlo Rallye - ziua a doua

Raliul Monte Carlo împlineşte 100 de ani şi are la start un pluton extrem de mare piloţi. Printre ei se află şi echipajul românesc format din Marco Tempestini şi Dorin Pulpea.

Monte Carlo Rallye - ziua a doua Monte Carlo Rallye - ziua a doua

EchipajulNapoca Rally Academy, Tempesta/Dorin Pulpea, a încheiat prima zi aRaliului Monte Carlo pe locul 25, o poziţie onorantă, având învedere compania selectă în care concurează şi numărul marede concurenţi, 121. Tempesta a început bine, nu a forţat şi astabilit al 27-lea timp în prima specială, Le Moulinon - Antraigues. A mers apoi ceva mai slab, a terminat al 34-lea cea de-a douaprobă, Burzet- St Marţial, dar a crescut din nou ritmul pe primatrecere pe St. Bonnet Le Froid pe care a terminat-o pe locul 23, învreme ce timpul cumulat îl situa pe poziţia a 24-a a clasamentuluigeneral al raliului. Din păcate, setările încercate pe a douătrecere pe St.Bonnet nu au fost cele mai fericite, astfel căpilotul Napoca Rally Academy a pierdut pe ultima probă specială ojumătate de minut, dar şi o poziţie în clasament. "A fost foartegreu! Interesant, incitant, dar foarte, foarte greu! Am pierdut unloc pe ultima probă, dar a fost greşeala noastră. La ultimul parcde service am făcut maşină mai soft şi am fost mai lent cu 30 desecunde faţă de prima trecere. Dar nu contează foarte mult,deocamdată totul e bine, să vedem ce se va întâmplă mâine şivineri", a declarat Tempestă la capătul celor 128,37 kilometri deprobă specială din prima zi a raliului.
După ce, la jumătatea celei de-a două zile s-a declarat abandonat,echipajul Napoca Rally Academy, Tempesta/Dorin Pulpea, a terminatîn cele din urmă toate cele patru probe speciale de joi,menţinându-se în primii 30 în clasamentul general al Raliului MonteCarlo.
Totul a decurs normal pentru echipajul clujean în primeledouă speciale. Clasat pe locul 25 la finalul primei zile,Tempesta a continuat să alerge în ritmul lui şi a câştigat opoziţie în prima probă de astăzi (PS5). A reuşit o performanţă cevamai slabă în cea de-a două (PS6), dar, la jumătatea zilei, se aflape poziţia a 26-a a clasamentului general al raliului. Apoi asurvenit dezastrul: pe drumul de legătură dintre specialele 6 şi 7,temperatura lichidului de răcire din motorul Peugeot-ului S 2000 aînceput să crească vertiginos până când s-a aprins becul roşu de pebord şi echipajul Napoca Rally Academy a trebuit să tragă pedreapta şi s-a declarat învins. Mecanicii de la TransilvaniaMotorSport au reuşit însă minunea: au diagnosticat defecţiunea printelefon şi i-au ajutat, tot telefonic, pe cei doi să găsească osoluţie pentru a continuă raliul, cu preţul unei întârzieri de 10minute în următorul control orar.

Învârful clasamentului, totul s-a dat peste cap ieri. După cefinlandezul Hanninen dominase la volanul Skodei sale, în a douaparte a zilei de ieri zăpada a schimbat toateclasamentele. În afară de francezul Francois Delecour,nimeni nu a ales pneurile adecvate. Nimeni nu a crezut că după cedimineaţă probele au fost uscate, că va ninge atât de puternicdupă-amiază. Piloţii de top se aşteptau ca zăpada să cadă doar pezone restrânse şi mulţi au mizat pe anvelope intermediare sau deiarnă. Hanninen, Solberg şi mulţi alţi au căzut în această capcanăşi au pierdut minute bune pe ultima probă a zilei. Delecour a alespneuri cu cuie şi acest lucru l-a propulsat pe locul doi înclasamentul general în spatele francezului Bryan Bouffier.
Astăzi au loc cele mai spectaculoase probe, inclusiv trecerea pestefaimosul Col de Turini. Probele sunt transmise în direct pecanalul TV Eurosport.

Clasament general după două zile

1. Bryan Bouffier Peugeot 2h32m47.3s
2. Francois Delecour Peugeot la 39.7s
3. Freddy Loix Skoda la 51.8s
4. Guy Wilks Peugeot la 59.9s
5. Stephane Sarrazin Peugeot la 1m17.9s
6. Juho Hanninen Skoda la 2m14.9s
7. Petter Solberg Peugeot la 3m30.2s
8. Nicolas Vouilloz Skoda la 5m29.5s
9. Jan Kopecky Skoda la 7m40.1s
10. Toni Gardemeister Peugeot la 8m07.5s