Simone Tempestini câştigă Raliul Sibiului 2015. Cursa, una dintre cele mai frumoase de anul acesta

Sibiu Rally Challenge, festivalul sporturilor cu motor şi etapa a şasea a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop, s-a încheiat sâmbătă seara la capătul unei zile care a avut drept principal punct de atracţie specialele programate pe cel mai frumos drum din România, Transfăgărăşanul. Lider după prima zi, Simone Tempestini şi-a adjudecat toate probele şi şi-a trecut în cont a cincea victorie din acest an.

Simone Tempestini câştigă Raliul Sibiului 2015. Cursa, una dintre cele mai frumoase de anul acesta Simone Tempestini câştigă Raliul Sibiului 2015. Cursa, una dintre cele mai frumoase de anul acesta

Simone şi-a adjudecat  7 dintre cele 8 probe programate şi s-a impus în duelul cu colegul său de la Napoca Rally Academy, Bogdan Marişca, în timp ce Gergo Szabo a urcat pe ultima treaptă a podiumului.  Bogdan Marişca a urcat pe locul doi în ierarhia campionatului, cu un avans de 0.4 puncte în faţa lui Edwin Keleti. Raul Badiu s-a impus în duelul cu Sebi Barbu la două roţi motrice şi şi-a asigurat matematic titlul de campion naţional al categoriei.

În ziua secundă a Sibiu Rally Challenge, Transfăgărăşanul şi-a întâmpinat oaspeţii cu o vreme atipică pentru luna august. Temperaturi extrem de joase, cu puţin peste limita de îngheţ, ceaţă şi dese reprize de ploaie mocănească. Evident, în aceste condiţii, sarcina piloţilor a devenit mult mai dificilă, alegerea pneurilor potrivite putând să facă diferenţa în lupta pentru victorie. În plus, toţi piloţii s-au plâns de lipsa de vizibilitate la a doua coborâre de pe Transfăgărăşan, care le-a afectat prestaţia pe proba respectivă.

Din punct de vedere sportiv, pe prima buclă, Simone Tempestini şi Bogdan Marişca, piloţii care ocupau la finele primei zile locurile 1 şi 2, la o distanţă de 2,6 secunde, au terminat toate cele trei probe in aceeaşi ordine, în fruntea ierarhiei. Simone a reuşit să-şi mărească avansul la 24 de secunde, însă nu a ridicat piciorul din acceleraţie, şi a bifat cel mai bun timp şi pe ultimele trei probe, în care a fost secondat de Marişca (PS7) şi Szabo (PS6 şi PS8). Astfel, la capătul unui raliu în care doar Bogdan i-a răpit, pe prima specială, şansa de a avea un procentaj de 100% în ceea ce priveşte ”scratch”-urile, liderul campionatului şi-a adjudecat al cincilea succes din acest an şi s-a distanţat în fruntea ierarhiei absolute. ”A fost o zi secundă în care am mers aşa cum ne-am dorit şi, drept urmare, ne-am atins obiectivul pe care ni l-am propus la această întrecere, victoria. N-a fost un raliu uşor, însă totul a mers foarte bine şi ne bucurăm că am mai făcut un pas către titlu”, a declarat, la finalul zilei, Simone.

Simone făcuse senzaţie cu o zi înainte, pe proba de noapte de la Păltiniş:

Poziţia secundă i-a revenit lui Bogdan Marişca, cel care, a terminat la 56,2 secunde de învingător. Mulţumit, Bogdan declara la final: ”Traseul a fost extrem de competitiv şi mă bucur că totul a funcţionat perfect, că am izbutit să-l secondăm pe Simone şi să urcăm pe poziţia a doua şi în clasamentul general al sezonului”.

Dacă la finele primei zile Raul Badiu şi Sebi Barbu, piloţi aflaţi în disputa pentru supremaţia la două roţi motrice, ocupau locurile 3 şi 4, încă de pe prima probă a zilei piloţii cu ”integrale” au probat superioritatea materialului de concurs. Marco Tempestini şi Dan Gîrtofan au devenit piloţii care luptau pentru treapta a treia a podiumului, iar Gergo Szabo, urcat pe poziţia a 6-a, se intercala între Badiu şi Barbu. O probă mai târziu, Szabo i-a luat faţa lui Raul, şi era clar că lupta pentru treapta a treia a podiumului se va da între Tempestini Sr, Gîrtofan şi pilotul maghiar.

Bătrâna Dacia Sport a avut rezultate bune la Sibiu în 2015 :)

Decisivă avea să fie proba cu numărul 5, prima trecere pe speciala ”Baraj”. O siguranţă arsă la sistemul de dezaburire l-a obligat pe Marco Tempestini sa meargă 4 km fără vizibilitate. ”Sunt ghinionist. Atâta vreme cât nu am avut probleme am avut un ritm care mă făcea să mă gândesc că vom repeta isprava de la Transilvania Rally, acolo unde am avut un podium integral Napoca Rally Academy. Din păcate, defecţiunea de pe PS5, iar apoi faptul că am rămas fără treapta a patra pe ”legătură”, ne-a obligat să ne mulţumim cu mai puţin”, a declarat Marco. El a obţinut doar locul 10 pe speciala amintită şi ajungea pe locul 5, pe care a şi terminat întrecerea.

Clasat înaintea lui Gîrtofan, Szabo reuşea să urce pe locul 3, pe care şi l-a apărat apoi până la final, impunându-se cu un avans de 17 secunde în duelul cu braşoveanul. La final, Szabo a declarat: ”Au fost cu puţin peste 80 de kilometri de probă specială, dar încercările la care ne-au supus, inclusiv din pricina vremii, au fost extrem de intense. Ne-am propus să urcăm pe podium, am manageriat bine alegerea pneurilor, maşina a funcţionat perfect, şi ne-am atins obiectivul”.

Porcişteanu a venit să facă spectacol, împreună cu Jonny Smith, de la Fifth Gear. Şi a reuşit!

Edwin Keleti, ocupantul locului 2 în clasamentul general al sezonului înaintea acestei întreceri, s-a clasat pe locul 6, fiind devansat acum cu 0.4 puncte de Marişca în ierarhia absolută. Keleti a plecat însă de la Sibiu Rally Challenge în postura de câştigător al Clasei 3, categorie pe al cărei podium au mai urcat Rareş Tomiţă şi Horaţiu Savu.

Raul Badiu şi Sebi Barbu s-au duelat, aşa cum aminteam, până la final la categoria două roţi motrice şi Clasele 5/6. Barbu, care a venit cu o maşină nouă, a recunoscut la final, cu fair-play, că ritmul adversarului său a fost superior şi că acesta a meritat din plin victoria. Una care, în contextul absenţei lui Adrian Răspopa, i-a adus lui Badiu, matematic, titlul naţional al categoriei. ”Merită să fie campion. Am să încerc însă pe viitor să dăm valenţe superioare duelului nostru”, spunea, la intrarea în parcul de service, Sebi Barbu. Pe locul 3 s-a clasat Mihai Manole, cel care a fost în această competiţie şi cel mai rapid dintre debutanţii din Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop.

Vlad Cosma, Alex Ardelean şi Radu Necula au ocupat primele trei locuri la Clasa 9 şi în Cupa Suzuki, în timp ce Viorel Ivan, Norbert Maior şi Bogdan Talaşman au urcat pe podiumul celeilalte întreceri monomarcă, dedicată modelelor Dacia Logan. În fine, la Clasa 11, Thomas Abraham l-a învins cu 19,5 secunde pe Romulus Preda, în timp ce Andrei Pop s-a impus la Clasa 15.

În competiţia Challenge, Jean Tatu s-a impus la categoria C1, Alex Filip la C2, iar Lorincz Borbely la C3.