Am testat Opel Astra Sedan în România

A patra generaţie a modelului Opel Astra Sedan se vrea o maşină de familie care oferă, printre altele, o doză considerabilă de design plăcut. Să vedem dacă a reuşit.

Am testat Opel Astra Sedan în România Am testat Opel Astra Sedan în România

Noua generaţie Opel Astra Sedan vine cu un portbagaj mai mare decât al variantei hatchback şi cu un design exterior care exprimă eleganţă. ProMotor a testat două modele cu combinaţii de motoare şi cutii de viteze care se află la poluri opuse. Să vedem ce-a ieşit.

EXTERIOR

La exterior, a patra generaţie a modelului Opel Astra a suferit un facelift care mizează pe eleganţă, iar noul Astra Sedan preia încă de la început aceste elemente de design. Grila frontală este acum mai joasă şi iese mai tare în evidenţă, aşa că Astra arată mai sportiv chiar şi în versiunea sedan. Avem acum o bară cromată care traversează partea superioară a grilei şi are marginile orientate în sus, inserţii de plastic negru în faruri şi lumini de zi cu LED-uri, iar rezultatul general este că maşina atrage rapid privirile. În spate, suportul numărului de înmatriculare a fost redesenat, iar stopurile au un design foarte reuşit - ai impresia că priveşti o maşină mai scumpă decât este Astra!

Arată ca un pui de Insignia - nu vi se pare simpatică?

Uneori, varianta sedan a unui hatchback arată ca şi cum ar fi fost o idee dusă la bun sfârşit de către cei de la departamentul economic şi nu de designeri. Opel Astra Sedan, însă, arată foarte bine din orice unghi te-ai uita la ea. Şi nu e o frumuseţe care îţi sare în ochi, ci una discretă şi elegantă.

INTERIOR

În interior, materialele sunt de o calitate foarte bună pentru un sedan de familie, chiar dacă, pe ici-acolo, am găsit câte o bucată de plastic care nu e chiar atât de moale la atingere şi nici nu are o textură prea atrăgătoare, mai ales în partea de sus a bordului şi pe panourile interioare ale uşilor. Plasticele diferite sunt, însă, îmbinate în aşa fel încât să nu strice experienţa şofatului.

Consola centrală are un design clasic, cu o sumedenie de butoane – câte unul pentru fiecare funcţie, dar totul e aşezat acolo unde îi este locul şi nu ai nevoie de minute întregi ca să găseşti butonul de care ai nevoie. O singură privire este suficientă.

„Hai să aruncăm cât mai multe butoane pe consola centrală” pare a fi motto-ul inginerilor Opel

Scaunele din faţă şi bancheta din spate sunt aşa cum ar trebui să fie, chiar dacă în spate nu ar încăpea foarte confortabil trei adulţi. Bancheta nu este suficient de lată, iar spaţiul pentru genunchi e limitat. În faţă, însă, scaunele sunt destul de încăpătoare şi confortabile pentru oricine. Mai mult, oferă un suport lateral bun pentru un sedan de familie, aşa că dacă ai vreodată chef de joacă pe un drum de munte, nu o să cazi de pe scaun în fiecare viraj abordat mai sportiv.

Portbagajul are un volum de 460 de litri, cu 90 de litri mai mare decât al variantei hatchback, ceea ce înseamnă că oferă spaţiu suficient pentru bagajele unei familii care pleacă într-o vacanţă de o săptămână. Nu este un record în segment, dar este o valoare absolut OK.

Să vedem, cât înseamnă 460 de litri în doze de bere de 0,5?

Detaliile despre performanţe şi consum, dar şi concluziile, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »