Condusă în România: Jaguar F-Type. Factorul WOW

Jaguar revine în centrul atenţiei, aruncând sub lumina soarelui şi a reflectoarelor un nou roadster: Jaguar F-Type. O adevărată divă, destinată în primul rând divelor. În testul de faţă, versiunea ”de bază”, care demonstrează că Jaguar nu are de ce să fie complexat în faţa puternicilor rivali teutoni.

Condusă în România: Jaguar F-Type. Factorul WOW Condusă în România: Jaguar F-Type. Factorul WOW

Istoria auto nu ar fi evoluat aşa cum o ştim azi dacă prin anii '60 nu ar fi apărut magnificul Jaguar E-Type, considerat de foarte mulţi specialişti şi pasionaţi auto drept cea mai frumoasă maşină din lumea auto. Chiar şi azi, un E-Type reuşeşte să le provoace multora sentimente puternice, ba chiar pot spune că se face ”vinovat” pentru imaginea de masculinitate pe care mulţi o caută la un automobil.

Ei bine, un urmaş al lui E-Type ar fi normal să se numească F-Type, numai că a fost nevoie să aşteptăm o jumătate de secol ca să vedem aşa ceva pe stradă. Iar acum, se naşte o mare întrebare: este noul F-Type urmaşul de drept al lui E-Type?

Prima încercare de a aduce în atenţia publicului numele F-Type s-a petrecut în 2000, când Jaguar a prezentat publicului un concept de roaster purist, care inducea destul de bine ideea de urmaş al lui E-Type, dar adaptat noului mileniu.

Pentru Jaguar, însă, a urmat o perioadă de degringoladă, până la urmă compania britanică trecând de sub controlul Ford sub cel al indienilor de la Tata Motors. Care, din fericire, au dat undă verde proiectului F-Type, care aterizează pe şosele la peste un deceniu distanţă de la prezentarea conceptului cu acelaşi nume.

Şi, foarte important, într-o formă destul de apropiată de a conceptului, cu excepţia unor detalii exterioare, dar având şi un interior total schimbat. Iar rezultatul impresionează de la primul contact vizual, deoarece roadsterul Jaguar F-Type cam fură inima oricui, doar fanii înfocaţi ai originalului E-Type având motive de a vocifera la adresa influenţelor epocii facebook şi a necesităţilor aerodinamice.

Per ansamblu, F-Type are o capotă lungă, cu suficient subînţeles falic, un spate scurt şi arcuit, o siluetă rasată, cu linii şi delimitări volumice clare, precum şi destule detalii care subliniază spiritul premium-sportiv al roadsterului. Cumva, designerii au reuşit să-i confere maşinii un look extravagant, din care răzbate o anumită sălbăticie (doar e ”felină”), dar şi mult glamour.

Practic, e o maşină gândită special pentru vedete (sau pentru cei care au impresia că sunt vedete) şi sunt sigur că va face furori atât la Hollywood, cât şi în partea cealaltă a lumii, la Bollywood... Interesant, chiar şi cu acoperişul textil ridicat, F-Type tot reuşeşte să-ţi sucească gâtul, deci e perfect şi pentru zonele mai mult ploioase.

Cum se prezintă habitaclul lui F-Type, VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE

Citeşte mai departe în pagina următoare »