Condusă în România: Jaguar F-Type. Factorul WOW

Autor: Oraan Mărculescu acum 7 ani Test drive

Accesul în noul Jaguar F-Type presupune o mică… ”magie” – mă rog, e o chestie care într-o primă fază e chiar cool şi sigur le va atrage prietenilor: la apăsarea butonului de deblocare de pe telecomandă, mânerele portierelor ies din locaşurile lor, o idee foarte rară în lumea auto.

Şi care aproape că te pregăteşte pentru ceva inedit în habitaclu. Numai că, odată aşezat în scaunul şoferului, am realizat că nu e nimic surprinzător, cockpitul arătând modern şi suficient de luxos, dar fără factorul WOW al exteriorului. Doar ”mânerul” de pe consolă, gândit pentru pasager, mai rupe puţin din simetria designului.

Principial, ergonomia generală mi se pare bine gândită, fiind foarte uşor să te obişnuieşti cu toate comenzile (merci, Mercedes-Benz, pentru comenzile scaunului electric, plasate pe portieră…). De asemenea, tapiţeria din piele omniprezentă, asociată cu inserţiile dintr-un plastic având o textură plăcută, te flatează, iar centrul de comandă din jurul manetei schimbătorului e foarte logic.

Totuşi, la o privire mai atentă, câteva elemente şi butoane nu par la înălţime în privinţa plasticului din care sunt realizate. Iar volanul atrage atenţia cel mai mult, dar nu în mod pozitiv: deşi butucul central e rotund, sportiv, impresia generală e afectată de diametrul prea mare şi de îngrămădirea butoanelor pe el, ca într-un hatchback mult mai ieftin…

În rest, scaunele sunt chiar generoase, iar forma lor promite o bună susţinere în viraje. M-a surprins spiritul practic, spaţiile de depozitare fiind mai multe şi chiar generoase pentru ce mă aşteptam de la un roadster de asemenea dimensiuni. Nici măcar portbagajul de doar 200 de litri nu e modic, fiind suficient pentru escapadele în doi.

Şi încă o chestie ”magică”: în momentul când porneşti motorul, din partea superioară a consolei centrale se ridică încet gurile de ventilaţie, pe care de-abia acum am realizat că al meu cerebel le căuta oarecum nedumerit înainte de apăsarea butonului de start al propulsorului.

Însă adevărul este că, la apăsarea acestui buton, altceva mi-a atras atenţia cu adevărat.

Ce anume, vedem PE URMĂTOAREA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide