Drive test cu Noul Ford EcoSport produs la Craiova. Are 2.300 de piese noi şi 6.500 de setări modificate

Inspiraţi probabil de succesul lui ...

Drive test cu Noul Ford EcoSport produs la Craiova. Are 2.300 de piese noi şi 6.500 de setări modificate Drive test cu Noul Ford EcoSport produs la Craiova. Are 2.300 de piese noi şi 6.500 de setări modificate

Inspiraţi probabil de succesul lui Duster, americanii de la Ford au început să vadă în români potenţialul de a produce SUV-uri, aşă că au decis să fabrice modelul EcoSport la Craiova. Începerea producţiei lui Ecosport în Bănie, în toamna lui 2017, a fost un moment important pentru producătorii auto din România, atât de important, încât la evenimentul de lansare a participat însuşi preşedintele Klaus Iohannis. 

Încă de când a prins viaţă, în 2014, EcoSport s-a confruntat cu critici constante referitoare la calitatea şi stilul discutabile. Din fericire, trei ani mai târziu, el a beneficiat de o revizuire revigorantă, atât la capitolul design, cât şi la motorizări, pentru a se menţine competitiv cu Renault Captur, Opel Mokka, SEAT Arona şi MINI Countryman. 

Noul EcoSport utilizează platforma predecesorului său, însă inginerii din Craiova spun că noutatea constă în cele 2.300 de piese noi şi 6.500 de setări modificate. Deşi e bazat pe platforma tehnică a lui Ford Fiesta, EcoSport abordează linii mai convenţionale, caracterul de SUV fiind accentuat de garda la sol mai ridicată, forma caroseriei şi spaţiul generos de la interior. Acesta mai bifează şi la capitolul atitudine – e foarte vesel, foloseşte combinaţii de culori puternice mai ales la exterior, şi e adresat în mod clar celor care vor să atragă atenţia asupra lor – altfel nu poţi explica cele două nuanţe folosite pentru caroserie. 

La interior, avem aceleaşi plastice tari pe care le poţi regăsi, din păcate, la toate crossoverele de acest tip. Însă cei de la Ford au reuşit cumva să îndulcească atmosfera, folosind culori  şi elemente de decor lucioase, care schimbă în bine aspectul general. Tapiţeria este pregătită să reziste la tăvăleală, iar asamblarea materialelor este în general bună.

Deschiderea hayonululi este construită pentru Europa şi America unde se conduce pe partea dreaptă a drumului. Acesta se poate deschide în siguranţă atâta timp cât eşti în apropierea trotuarului, în timp ce în Anglia trebuie să te asiguri înainte, deoarece poziţionarea mânerului te poate face să păşeşti spre contrasens. Portbagajul are o podea reglabilă, şi poate conţine până la 356 de litri. Cu scaunele din spate pliate există până la 1.238 litri de spaţiu pentru marfă.

Un detaliu care merită amintit, cu care se mândresc cei de la Ford, este podeaua ajustabilă care cântăreşte doar 3 kilograme, dar poate să susţină încărcături de până la 300 de kilograme. Pentru a crea "podeaua-fagure", inginerii au intercalat între două straturi din fibră din sticlă şi un strat de celule de tip fagure construite din hârtie reciclată şi lipite cu un adeziv pe bază de apă. 

Revenind la interior, poziţia la volan este tipică pentru un crossover, fiind ceva mai înaltă, pe placul celor care se simt cam agresaţi în traficul urban şi vor să vadă mai bine împrejur. Alte plusuri ar mai fi excelenta antifonare, suspensia care atenuează foarte bine gropile şi precizia direcţiei în viraje.

Pe planşa de bord se află sistemul multimedia Sync 3 cu display de 8 inchi. Acesta se comportă decent, viteza de reacţie la apăsarea butoanelor fiind bună. Sistemul dispune de Android Auto şi Apple Car Play, acoperind astfel cu succes şi capitolul conectivitate. Pentru pasionaţii de muzică SUV-ul Ford vine cu sistemul audio Bang&Olufsen cu 12 boxe. 

La nivel tehnic, Ford EcoSport este oferit cu motoare din familia EcoBoost, respectiv două unităţi de 1 litru, benzină, de 125 şi 140 CP. Ulterior va veni şi o versiune de 100 CP a motorului de 1,0 litri Ecoboost. De asemenea, se zvoneşte că va exista şi dieselul nou de 1,5 litri cuplat la sistemul de tracţiune integrală. În testul nostru am beneficiat de cu cel mai puternic propulsor - EcoBoost de 1 litru, benzină, de 140 de CP cu transmisie manuală cu 6 trepte şi tracţiune 4x2. 

Pe scurt, motorul de un litru cu 140 CP de sub capotă e o minunăţie. Odată ce treci de 2.000 rpm, acul turometrului urcă foarte rapid către zona roşie şi nu dă semne de oboseală. Iar sunetul, deşi nu e extraordinar, având în vedere că ai de-a face cu doar trei cilindri minusculi, te face să te simţi ca şi cum ai fi într-o maşină cu un motor mai mare. Cu alte cuvinte, e o maşină vioaie şi dornică de joacă.

Consumul real de carburant e satisfăcător, computerul de bord afişând o valoare finală, în regim mixt, de 6,5 l/100 km după trei zile de plimbări prin Bucureşti şi împrejurimi. Să nu uităm că motorul pe benzină Ford 1.0 EcoBoost a fost numit şi în 2017 Motorul Internaţional al Anului la categoria “Cel mai bun motor sub un litru”, pentru a şaselea an consecutiv.

Per total, are destule argumente în segmentul proaspăt inventat al crossoverelor urbane – se diferenţiază prin aspectul sportiv şi vesel, prin soluţiile de stocare de la interior, precum şi prin tehnologiile multimedia. Probabil că şi preţul un argument în plus. Preţul de strat pentru un EcoSport în versiunea Trend este de 12.900 de EURO + TVA, în timp ce varianta testată de noi ajungând la 17.200 + TVA.