Test în România cu BMW M3 Coupé (E92)

Vreme frumoasă, un drum care şerpuieşte prin munţii din România şi un BMW M3 Coupé. Adică o zi care nu se putea termina decât cu un zâmbet imens întipărit pe faţa unui băiat care şi-a făcut o listă cu maşinile pe care trebuie să le conducă până la sfârşitul vieţii - un fel de „bucket list”, dacă vrei. Iar BMW M3 E92 tocmai a fost tăiat de pe acea listă.

Test în România cu BMW M3 Coupé (E92) Test în România cu BMW M3 Coupé (E92)

BMW M3 a fost dintotdeauna o maşină recunoscută pentru valenţele sale sportive, însă ultima generaţie a coupé-ului german – adică E92 – va rămâne în istorie drept ultimul BMW M3 Coupé construit vreodată. Iar răspunsul la întrebarea „de ce?” e destul de simplu. Actuala generaţie a modelului Seria 3 va avea doar variante de caroserie în patru uşi, în vreme de varianta cu două uşi a primit numele Seria 4. Sigur, s-ar putea să existe şi un M3 sedan, pe lângă un M4, dar tocmai asta este şi ideea – o să fie M4, şi nu M3.

Nu pare mare lucru, însă cred cu tărie că „ultimul M3 cu două uşi” va deveni o maşină clasică peste un deceniu, fiindcă este unul dintre ultimii „dinozauri” cu motoare mari, aspirate natural, care nu au fost afectate de tendinţele de downsizing şi hibridizare care au acaparat industria auto în ultimii ani.

De altfel, acest model nu se mai află la vânzare pe piaţa de maşini noi, ceea ce face din acest test un fel de scrisoare de adio pentru o maşină care a arătat lumii că o singură literă – M – poate să construiască ceva care te poate lăsa fără cuvinte şi îţi poate schimba starea de spirit în doar câteva ore.

EXTERIOR

În esenţă, avem de-a face cu un BMW Seria 3 Coupé din generaţia precedentă, doar că lucrurile nu sunt chiar aşa de simple. Spoilerele de pe M3 transformă maşina într-un animal de vânătoare care – atunci când e sătul de la atâta hoinăreală – aşteaptă cuminte cu capul plecat, în vreme ce acoperişul din fibră de carbon e acolo pentru a reduce greutatea totală a maşinii. Desigur, siglele „M3” sunt nelipsite de pe aripile laterale şi de pe capota portbagajului.

M-aş putea obişnui cu faţa asta

Arată aşa cum ar trebui să arate. Nici prea cuminte, nici prea provocator. Sigur, cei care ştiu câte ceva despre maşini vor recunoaşte imediat prădătorul pe patru roţi atunci când îl vor vedea pe stradă, dar şi cei care nu sunt la curent cu lumea auto îşi vor da seama că prin faţa lor trece o maşină care iese puţin din tipare.

INTERIOR

Există maşini mai dure şi mai sportive decât BMW M3, însă multe dintre acele maşini nu sunt la fel de practice precum un M3. Tocmai pentru că este bazat pe un BMW Seria 3, coupé-ul german poate găzdui chiar şi patru persoane confortabil, iar portbagajul e destul de încăpător pentru bagajele lor, fiindcă are un volum de 430 de litri.

Cele două scaune din faţă oferă o susţinere laterală foarte bună, în vreme ce bancheta din spate s-ar putea dovedi neîncăpătoare pentru pasagerii mai înalţi de 1,7 metri.

Confort şi materiale de calitate

Cât despre calitatea materialelor de la interior, nu prea ai ce să le reproşezi celor de la BMW. E drept, designul bordului şi al consolei centrale pare învechit, dar nici nu se putea altfel – maşina asta a fost scoasă pe piaţă în anul 2008.

Volanul e destul de gros, însă pentru mâinile mele de băiat de la munte a fost perfect. Bucata aia de metal înfăşurată în piele reuşeşte să îţi transmită o senzaţie uimitoare de siguranţă, care n-o să te părăsească în nici un moment.

Dar povestea nu se termină aici, fiindcă piesa de rezistenţă a acestei maşinării care întoarce priviri pe stradă se află sub capotă. Iar despre asta vorbesc în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »