EXCLUSIV: Test cu BMW Seria 4, noul coupé bavarez

Autor: Adrian Mihălţianu 02 aug. 2013 Test in premiera

Seria 3 Coupé a fost de-a lungul timpului una dintre legăturile cu valenţe sportive din codul genetic al mărcii BMW. Recent, constructorul din München a decis că este momentul ca vântul schimbării să bată prin propria gamă de coupé-uri, aşa că magica cifră 3 va fi înlocuită de mult mai echilibrata cifră 4.

Aşa se face că apare pe lume BMW Seria 4 Coupé, mai întâi sub formă de concept, apoi ca un model în care bavarezii îşi pun speranţe mari, alături de tehnologii de top. În rândurile următoare, vă invit să descoperiţi în ce măsură îşi asumă proaspătul coupé aceste responsabilităţi.

DESIGN EXTERIOR ŞI INTERIOR

Nu trebuie neapărat să ai un BMW ca să ştii cum arată un Seria 3, sau mai nou, în oarecare măsură, un Seria 4. Pentru că noul coupé este dezvoltat pe platforma actualei generaţii BMW Seria 3, de la care a moştenit partea frontală, cu excepţia că lăţimea maşinii a crescut (1.825 mm), la fel ca şi ampatamentul (2.800 mm), fapt ce induce o postură mai apropiată de şosea.

Miau! O felină pe care nu vrei să o vezi în retrovizoare

Dincolo de forma specifică ”tăiată” a spatelui, forma capotei mi-a atras atenţia din anumite unghiuri, din care am avut impresia că i-au fost insuflate mici grefe din “stofă” de muscle-car.

Nici la interior nu sunt foarte multe de sus, pentru că şi habitaclul lui Seria 4 este sânge din sângele actualei generaţii Seria 3. Cu toate că odată aşezat la volan, faptul că maşina este mai joasă te face să percepi mai puternic senzaţia că maşina te încorsetează în materiale, finisaje şi piele de calitate.

O haină potrivită pentru cine vrea să respire sportivitate

În scaune te simţi ca un ou ţinut cu atenţie în palmă, iar vizibilitatea este bună, şi credeţi-mă, ai mare nevoie de ea pe virajele negociate mai libertin. Dar cei de la BMW ştiau deja asta. Iar dacă introducem în ecuaţie şi deja consacratul sistem head-up display, nu ai nici cea mai mică scuză că ţi-ai luat ochii de la drum.

Insonorizarea este cu două feţe: o faţă are grijă să filtreze temeinic zgomotul aerului la viteze de autostradă, iar cealaltă lasă cumva uşa deschisă răgetului care vine neîntrerupt de sub capotă. În concluzie, de două ori bună.

Accesul spre locurile din spate se face prin rabatarea scaunelor frontale, zonă care oferă un mediu confortabil pentru doi adulţi de înălţime medie. Plus că portabagajul joacă în liga mare, în special pentru un coupé, graţie volumului de 445 de litri pe care îl oferă. Decât puţin şi bun, mai bine mult şi bun!

Am văzut ce oferă noul BMW Seria 4 în materie de formă, aşa că e timpul să facem o imersie în fondul acestei maşini. Impresii calde de la volan, performanţe şi concluzii, găsiţi în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide