TEST în România: Mercedes-Benz C-Class

Noul Mercedes Benz C-Class are de trecut multe probe importante dacă vrea să ducă mai departe blazonul impus de generaţiile precedente. Pentru asta, l-am luat pe Baby S-Class la un test pe drumurile din România. Iată opiniile mele, în continuare.

TEST în România: Mercedes-Benz C-Class TEST în România: Mercedes-Benz C-Class

Noul C-Class este argumentul palpabil prin care Mercedes-Benz îşi întăreşte intenţia de a oferi clienţilor interesaţi de clasa medie o experienţă similară cu cea din oferta maşinilor de clasă mare. De aici şi asemănările mai mult sau mai puţin evidente între C-Class şi nava-amiral S-Class, o strategie prin care modelul în discuţie îşi propune să le ia faţa concurenţilor BMW Seria 3 şi Audi A4.

Ajung astfel la designul imprimat noii generaţii C-Class, aspect despre care pseudonimul neoficial Baby S-Class spune în mare parte totul. Fără să discut prea mult liniile şi formele noului C-Class, am să concluzionez că aspectul exterior pe care îl propune berlina reprezintă un punct ochit, punct lovit pentru designerii producătorului din Stuttgart. Cu alte cuvinte, noul C-Class arată foarte bine şi face, de fapt, ce se aşteaptă de la un Mercedes-Benz: să atragă atenţia şi să o şi menţină asupra sa, cu un bonus de grijă pentru economia de combusitibil şi confortul auditiv al pasagerilor. Da, cum probabil ştiaţi deja, caroseria noului C-Class are un coeficient aerodinamic Cd = 0,24, iar întregul agregat e cu 100 kg mai uşor ca modelul pe care îl înlocuieşte.

Interior

Nimeni nu se urcă într-un C-Class cu gândul că va găsi lacune în ceea ce priveşte calitatea, iar transferul (parţial) vizual şi calitativ de la S-Class face ca habitaclul noului C-Class să astâmpere orice fel de exigenţă. Calitatea materialelor este aproape fără cusur, indiferent că vorbim de bord, panourile portierelor şi scaune - care, apropo, au preluat din confortul ireproşabil al veritabilelor fotolii oferite de S-Class şi îţi feresc spatele de oboseală şi dureri chiar şi când numărul de kilometri pe care l-ai parcurs (cu mici opriri) sare de cota 400.

Contează mult nivelul de echipare în care vei configura noul C-Class, pentru că detaliile elegante de la interior - precum ornamentele din lemn de tei maro închis, cu tente lucioase - îţi vor solicita suplimentar bugetul, la fel cum o va face şi pachetul AMG pentru interior. Concret, poţi dubla rapid preţul final dacă îţi dai frâu liber imaginaţiei prin lista de dotări opţionale.

Chiar dacă interiorul noului C-Class nu "te ia în braţe" aşa cum o face habitaclul unui Seria 3, de exemplu, confortul pe care îl primeşti te va convinge că nu mai ai nevoie de nimic altceva, aspect la care contribuie inclusiv plăcerea cu care vei ţine mâinile pe volanul elegant, finisat impecabil.

Ergonomia e la ea acasă în noul C-Class, pentru că toate comenzile sunt amplasate la îndemnână şi intuitiv în jurul celui de la volan. Astfel, nu va trebui să ieşi din limitele unei mişcări naturale pentru acţionarea unui anumit buton, indiferent care este acesta. Te vei mai bucura şi de o poziţie confortabilă la volan, cu suficientă vizibilitate către toate extremităţile maşinii. Insonorizarea este practic impecabilă chiar şi la viteze de autostradă, iar dacă ai o înălţime de maxim 1,85 vei aprecia spaţiul pentru genunchi şi cap pe care C-Class ţi-l oferă când ocupi bancheta din spate.

Spaţiile de depozitare nu te vor da pe spate ca volum, însă Mercedes-Benz a ştiu să le ascundă cu stil, sub forme plăcute care nu ies din tiparul unui interior rafinat. Portbagajul a crescut şi el în volum şi îţi va permite să foloseşti un spaţiu util de 480 de litri.

Tehnologie, siguranţă şi infotainment

Deşi nu a preluat de la S-Class cele două ecrane TFT care domină bordul (cel care afişează instrumentele de bord şi cel care se ocupă de interacţiunea cu sistemul de infotainment), noul C-Class a reuşit să fure meserie şi să ofere câteva din sistemele introduse de fratele său mai mare. De exemplu, C-Class a preluat suspensia pneumatică AIRMATIC care îţi permite (cu ajutorul unui buton "Agility" amplasat pe tunelul central, în stânga joystick-ului) să jonglezi după preferinţe cu cele cinci setări: Eco, Comfort, Sport, Sport+ şi Individual.

În habitaclul noului C-Class şi-a făcut loc şi sistemul de climatizare automată THERMOTRONIC cu funcţia AIR-BALANCE (care foloseşte arome discrete, furnizate de rezerva amplasată în torpedo, şi un proces de ionizare pentru asigurarea unui flux continuu de aer împrospătat la interior). De parcările incomode se va ocupa PARKTRONIC (sistem activ de parcare cu senzori şi camere video), iar în trafic, sistemul CPA (asistentul pentru prevenirea impactului frontal, care monitorizează distanţa dintre maşina ta şi de vehiculul din faţă) îşi face bine treaba.

Grafica sistemului de infotaiment şi cea a meniului este bine pusă la punct, imaginile se mişcă fluid, iar joystick-ul aferent sistemului COMMAND Online te lasă să navighezi uşor printre secţiunile din meniu. Aproape că nu era necesară introducearea unui touch-pad suplimentar, dar unora li s-ar putea părea mai comodă utilizarea acestuia. Dacă totuşi alegi să nu-l foloseşti, e bine de ştiut că prezenţa sa nu te va încurca deloc.

Ţinută de drum

Pentru test am avut la dispoziţie noul C-Class în versiunea C220 BlueTEC, propulsată de un motor diesel de 2.143 cmc care livrează 170 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm la 1.400 rpm către puntea spate, resurse care sunt gestionate cu ajutorul transmisiei automate 7G-TRONIC cu şapte rapoarte. Acest propulsor are mari şanse să devină cel mai popular printre clienţii noului C-Class, deşi nu se numără printre motoarele noi cu care poate fi echipat noul C-Class.

În orice caz, atât puterea cât şi cuplul sunt suficiente pentru deplasarea pe trasee mai lungi sau în oraş, iar motorul îţi dă în general senzaţia că este capabil să îţi ofere resursele necesare când ai nevoie. Treptele de viteză sunt schimbate lin, însă uneori transmisia automată tinde să retrogradeze cu o treaptă chiar şi când rulezi cu viteză constantă, fără un motiv anume. Dacă totuşi decizi să calci mai tare pedala de acceleraţie, aşteaptă-te la un răspuns sonor destul de accentuat al motorului, care va ajunge lejer în habitaclul altfel privat de orice fel de zgomot.

Suspensia amortizează cu silenţiozitate denivelările şi alte imperfecţiuni din asfalt, însă întâlnirea cu gropi, linii de tramvai şi obstacole ceva mai proeminente va fi uşor zgomotoasă. Chiar şi aşa, te vei bucura de orice drum lung în noul C-Class pentru că ţinuta de drum se dedică întru totul confortului, chiar dacă direcţia este moale şi puţin cooperantă în ceea ce priveşte feedback-ul transmis şoferului. În modurile Sport şi Sport+ acest lucru se corectează puţin, suspensia şi direcţia devin mai ferme, ruliul este contracarat într-o bună măsură dar nu te aştepta la un comportament dinamic de Seria 3. Trebuie menţionat că noul C-Class este primul model Mercedes-Benz care foloseşte noua platformă MRA (Mercedes Rearwheel Architecture) iar îmbunătăţirile dinamice faţă de generaţia precedentă sunt clar vizibile.

În timp ce oficialii Mercedes-Benz anunţă un consum mediu teoretic de 4,3-4,5 l/100 km, la finalul testului computerul de bord indica un consum mixt real de 5,6 l/100 km, o valoare bună în condiţiile în care am parcurs 870 km cu porţiuni de autostradă, drumuri naţionale şi judeţene cu un stil echilibrat de condus, dar şi cu multe ambuteiaje (unde sistemul automat Start/Stop şi-a arătat adevărata utilitate). În România, preţurile pentru noul C-Class pleacă de la 41.664 euro cu TVA, în timp ce modelul de test, bogat în dotări opţionale, este cotat la 60.940 de euro.

Citeşte mai departe în pagina următoare »