Nissan 370Z Roadster testat în România

Acum vreo 60 şi ceva de numere ProMotor testa Nissan 350Z. A urmat apoi şi roadsterul 350Z... Am cotrobăit puţin prin amintiri, mai mult pentru mine, şi asta pentru că 350Z are un loc aparte acolo în galeria privată. Un timid burnout, un la fel de timid drift printr-un sens giratoriu... mici huliganisme pe care le arătăm cu degetul, dar pe care într-un fel sau altul le vânăm cu toţii. Mici trofee personale, nu trebuie să ne lăudăm cu ele, dar simţim nevoia să le dobândim.

Nissan 370Z Roadster testat în România Nissan 370Z Roadster testat în România

Ei şi uite Nissan 370Z...Roadster. Frumoasă creatură, peundeva are aceiaşi putere de seducţie pe care l-a avut 350Z lavremea lui. Am pândit reacţiile celor de pe stradă la vedereamaşinii, cam întoarce lumea capul. Prin urmare un succes alcentrului de creaţie de la Nissan.

Am putea spune că am condus originalul, şi asta pentru cătema finală de design a lui 370Z a fostinfluenţată puternic de modul în care va asimila ideea de roadster.De fapt s-a mers în paralel cu dezvoltarea celor două modele. Prinurmare dacă nu ar fi existat în plan o versiunea "aerisită" poatemaşina ar fi arătat altfel.

În primul rând avem o siluetă coerentă, fie că soft-top-ul estecoborât sau nu, nu mai există acea sincopă în design specificămodelelelor roadster care au plecat dintr-un coupe. Chiar este unsubiect care poate fi contemplat 370Z roadster, a cărui forme merită analizatepentru a fi înţelese. Niponii au spus că 370Z reprezintă ointerpretare ceva mai radicală, mai exuberantă a liniei lui350Z.

Dar sunt detalii de design care sunt componente geneticeale grupului Renault-Nissan. Tema bumerangului în designulfarurilor şi a stopurilor, poate fi întâlnită şi la farurile de laRenault Laguna Coupe, dar şi la stopurile de la Megane. Suntdetalii care pentru unii ar putea fi sinonime cu o diluare aexclusivităţii modelului.

Poate fi şi asta un punct de vedere, în schimb dacă eşti uncunoscător de 350Z categoric vei aprecia noua linie. Designultrebuie privit şi din perspectiva evoluţiei uşor atipice adimensiunilor. De regulă dimensiunile cresc de la o generaţie laalta. În acest caz lungimea a scăzut, de asemenea ampatamentul ascăzut cu 100 mm, în timp ce lăţimea maşinii a crescut - vorbim deplus 15 mm la ecartamentul faţă şi 55 mm la cel spate. Poate s-aevaporat ceva din aerul de roadster pur cu profil lung, dar 370Z acâştigat la capitolul agresivitate.

Interiorul respectă reţeta exteriorului dar păstreazăparcă mai vie tema de la 350Z. Un interior absolut nou, redesenat,dar acelaşi. Cine a condus 350Z nu va avea nici o problemă deacomodare la volanul lui 370Z. Impresionează saltul calitativ,atenţia acordată detaliilor, calitatea materialelor. Am fost plăcutimpresionat să descopăr Alcantara de la panoul portierei pănă lazona inferioară a consolei centrale, în zona în care îţi sprijinipiciorul drept...acolo unde la alţii găseşti plastic ieftin.Acelaşi tablou de bord cu trei ceasuri prins de coloana dedirecţie.

De această dată ceasul din stânga include un display pentrucomputerul de bord şi informaţii pentru temperatura lichidului derăcire şi nivelul de combustibil. A fost păstrată opţiunea de aseta valoarea numărului de turaţii la care şoferul să fie avertizatpentru a urca o treaptă. A fost păstrat turometrul central, undetaliu care va bucura pasionaţii.

Aceleaşi trei ceasuri centrale orientate spre şofer.Consola centrală, la modelul avut la test, era dominată de unitateacare include şi displayul sistemului de navigaţie. Unitate carepoate fi regăsită şi pe gama Infiniti. Plăcut interiorul atâtvizual cât şi tactil.

Poziţia la volan este sportivă, joasă, cu 15 mm mai joasă decâtla 350Z. Scaunele sport oferă o bună susţinere laterală atât pentruşezut cât şi pentru spate. Volanul sport este frumos desenat şioferă o priză bună. La fel ca la 350Z îl consider o idee cam mareîn diametru. Dar este doar o părere personală.

Coloana de direcţie poate fi ajustată doar pe înălţime.Timoneria cutiei de viteze este extrem de precisă şi necesită ocomandă fermă din partea celui de la volan. În detalii 370Z a rămasun model masculin, a păstrat parfumul primei generaţii. Ca un ultimdetaliu, poziţia la volan este pur sportivă, trăieşti cu impresiacă eşti la volanul unei maşini de curse, volanul aproapevertical... Şi un buton pe consola centrală - SMode...magnific!!!

Pe tunelul median se mai găsesc comenzile pentru ventilarea/încălzirea scaunelor şi acţionarea soft-top-ului. Coborârea sauridicarea acestuia durează 20 secunde şi poate fi realizată până lao viteză de 5 km/h. Nu chiar un record în domeniu. Dar acţionareaacestuia este complet automată.

Plierea acestuia nu răpeşte din volumul portbagajului, careapropo, acum are o valoare decentă. Poate primi şi un sac de golf.Este plăcută senzaţia la rularea cu soft-top-ul capotat. Se simteun aer de roadster britanic datorita geamurilor mici.

Citeşte mai departe în pagina următoare »