Test în premieră cu Lexus CT 200h în Portugalia

Am fost în Portugalia pentru a testa noul Lexus CT 200h - primul hatchback hibrid construit de Lexus şi cel mai ieftin model din gamă.

Noul Lexus CT 200h arată extrem debine şi va face faţă cu brio rivalilor săi germani: Audi A32.0 TDI şi BMW Seria 1 118d. Modelulhibrid este derivat din conceptul LF-Ch, de unde a preluat aceasiluetă sportivă şi elegantă însă într-un mod mai convenţional.Acum noul Lexus CT 200h se alătură celorlalte modele hibrid dingama constructorului japonez precum RX 400h, GS 450h, LS600h/LS 600hL şi RX 450h.

Lexus CT 200h chiar atrage atenţia nu numai prin faptul că estenou ci şi prin formele sale unice care dau impresia de viteză şiagilitate. Este jos, lat şi cu o "privire"agresivă. Partea frontală este foarte bine profilată,fiind supusă legilor aerodinamicii, ajutând la un consum redus decombustibil şi minimizând zgomotul la vânt, Cx-ul fiind de 0,28.Blocurile optice frontale sunt delimitate în parteainferioară de LED-uri, iar stopurile (cu o formăconvenţională dacă e să le comparăm cu cele de pe conceptul LF-Ch)beneficiază, de asemenea, de aceeaşi tehnologie LED.

În ce priveşte interiorul, acesta stă foarte bine la capitolulpremium, eleganţa şi luxul predominând în tothabitaclul. Inserţiile satinate sunt prezente pe planşa debord, pe portiere şi pe volan. Interiorul dispune de materiale decalitate şi butoane aşezate intuitiv iar indicatoarele debord şi display-ul sistemului de navigaţie sunt extrem delizibile.

Butonul de START/STOP este poziţionat la vedere, imediat îndreapta instrumentarului de bord, iar pe consola centrală masivă seaflă mouse-ul denumit Touch Remote, cu care sepoate controla sistemul de navigaţie. Sistemul audio LexusPremium Sound System este cu 50% mai eficient în ceea cepriveşte consumul de putere faţă de sistemele audio convenţionale,iar cele 6 sau 10 boxe, în funcţie de nivelul de echipare, asigurăo sonorizare aproape perfectă.

Antifonarea din Lexus CT 200h nu lasă să pătrundăzgomotul în interior. Motorul se face simţit în habitacluatunci când este urcat în ture la peste 2.000 rpm, însă acest lucrunu deranjează foarte mult şi sună chiar destul de plăcut.

Poziţia la volan este joasă, spaţiul la picioare estesuficient, atât pentru pasagerii din faţă cât şi pentrucei din spate, iar o persoană de 1.85 metri va călătoriconfortabil. Spaţiul portbagajului măsoară 375litri, însă poate fi mărit la 985 litri atunci cândbancheta este rabatată. Cu toate că Lexus CT 200h are bateriaplasată între roţile din spate, spaţiul potbagajului nu a fostsacrificat, capacitatea acestuia fiind mai mare decât a rivalilorsăi, BMW Seria 1 (330 litri) şi Audi A3 (350litri).

Citeşte mai departe în pagina următoare »