Citroen C4 1.6 e-HDi înfruntă VW Golf 1.6 TDI DSG

Testul nostru comparativ urcă în ring noul şi maturul Citroen C4 pentru a se lupta cu VW Golf. O confruntare între motoare diesel şi cutii automate.

Citroen C4 1.6 e-HDi înfruntă VW Golf 1.6 TDI DSG Citroen C4 1.6 e-HDi înfruntă VW Golf 1.6 TDI DSG

Francezii sunt destul de încrezători în succesul noului Citroen C4, o maşinăcomplet nouă care vine pregătită pentru a "lupta" cu celelaltemodele din clasa compactă. În cazul de faţă, acesta se va"bate" cu renumitul VW Golf VI.

Diferenţele dintre generaţia anterioară şi noul Citroen C4 sunt,clar, evidente. C4 s-amaturizat extrem de mult, arată extrem de bine şi, cu siguranţă, vafi remarcat nu doar de publicul tânăr.

Noua imagine de marcă este puternică şi pe noul C4, începând cupartea din faţă, care aminteşte de fratele maimare, Citroen C5, şi terminând cupartea din spate unde observăm un "spate" de C3 la o scară maimare. Dacă-l privim din faţă, noul C4 pare ceva mai agresiv faţă demodelul german. Botul masiv are o privire "dură" datorităblocurilor optice cu forme ascuţite şi grilei de dimensiunimari. Din lateral, muchiile şi linia coborâtă a plafonuluipun accent pe dinamica modelului.

În schimb, VW Golf VI are un stil simplist,sobru, cu forme simple specifice noului stil al modelorgermane. Partea frontală pare ceva mai "cuminte"faţă de modelul francez, farurile având forme rotunjite şio grilă mai puţin generoasă. Spatele pare uşor banal, stopurileaducând aminte de cele de pe vechiul model Touareg, iar dinlateral, nu pare mai dinamic decât C4. Însă, cu toate acestea,stilul original al modelului german şi istoria dinspatele acestuia îl fac un rival de temut în clasacompactă.

În ce priveşte interiorul, putem spune că design-ul sobru alplanşei de bord de pe Golf păleşte în faţa celui din C4. Acesta dinurmă se prezintă cu un design fresh, mai futuristic, cu 8nuanţe de culori pentru indicatoarele din bord, o consolăcentrală bine finisată cu butoane plăcute la atingere şiaşezate ergonomic, inserţii satinate, un volansport şi guri de ventilaţie ce au o formă mai puţinconvenţională.

Poziţia la volan este înaltă în C4 şi mai puţin confortabilăfaţă de cea din Golf unde acesta ne gratulează cu o poziţiejoasă, sport, şi un sprijin lateral extrem de bun carenu-ţi insipiră decât încredere atunci când te vei aventura pedrumurile virajate la viteze mari. Ambele maşini oferă cam acelaşispaţiu la picioare atât în faţă cât şi în spate, însă în C4,spaţiul la cap ar putea crea probleme persoanelor cu peste1.85 metri înălţime.

Aruncând un ochi pe datele oficiale, observăm că cel mai mareportbagaj îl are C4 cu ai săi 408 litri, cu 58 litri maimult faţă de Golf. Dar dacă rabatăm banchetele, lucrurilese schimbă în favoarea modelului german care oferă un volum alportbagajului de 1305 litri, cu 122 litri mai mult decât cel dinC4.

Citeşte mai departe în pagina următoare »