Maşini diesel automate: Citroen C4 e-HDi vs. Renault Megane dCi EDC

Cât de scumpă este combinaţia motor diesel economic + cutie automată confortabilă? Iată două exemple de astfel de maşini accesibile. Care se diferenţiază foarte mult, după cum vom vedea în continuare.

În Europa, motoarele diesel sunt la putere. Iar, în clasa compactă, procentul acestor motorizări este mult mai mare decât al celor pe benzină, deoarece o maşină compactă este folosită intensiv, atât în regim urban, cât şi în concedii, aşa încât un consum cât mai redus este un avantaj în plus.

Pe de altă parte, moda cutiilor automate, până acum un apanaj al pieţei nord-americane sau al segmentelor superioare, a început să "inunde" şi clasa compactă, datorită avantajelor pe care le aduc noile cutii automate controlate electronic. Pe lângă un răspuns mai bun, acestea elimină, în mare măsură, dezavantajul principal al vechilor cutii automate: consumul mult mai mare decât al cutiilor manuale.

Citroen C4 1.6 e-HDi BMP6 vs Renault Megane 1.5 dCi EDC

Aşa încât am considerat oportun să punem faţă în faţă două modele care combină motoarele diesel economice (adică având cilindree redusă) şi cutiile de viteze automate. Pe de o parte, avem noul Citroen C4 e-HDi, care adoptă mult-lăudata soluţie micro-hybrid, cu o cutie manuală pilotată. Pe de altă parte, avem Renault Megane 1.5 dCi, cu o cutie automată cu 6 trepte şi noul dublu ambreiaj EDC.

Două soluţii contradictorii, cărora am încercat să le găsim plusurile şi minusurile

Citeşte mai departe în pagina următoare »