Realitatea este “proprietatea” fiecăruia, dar ce te faci cînd descoperi două realităţi ca una?

Volvo XC70 vs Audi Allroad Volvo XC70 vs Audi Allroad

Lumea le spune crossovere, dar asta numai pentru că trebuiau să poarte un nume. Personal, le plasez printre cele mai isteţe găselniţe din peisajul auto.

O maşină de familie care oferă spaţiu din belşug şi are un aer masculin destul de accentuat pentru a satisface surplusul de testosteron al bărbaţilor şi în acelaşi timp pentru a impune respectul necesar în traficul de astăzi. În acelaşi timp, nu se încruntă cînd vine vorba de escaladarea unei borduri pentru o parcare decurcăreaţă, iar cînd se pune problema unei ieşiri la munte sau la pescuit, nu o îngrijorează un drum forestier sau unul de ţară, desfundat.

Am pus faţă în faţă Volvo XC70 şi Audi Allroad. Cele două modele îşi dispută un segment de piaţă reprezentat de clienţii care nu se pot decide între un SUV şi un combi. Nu s-ar fi supărat nimeni dacă în acest test ar fi venit şi Subaru Outback, însă nu l-am invitat pentru că încă nu are o motorizare diesel.

Ambele modele au ajuns la maturitatea generaţiei a doua, prin urmare se impune o mai mare vigilenţă şi totodată o toleranţă mai mică la imperfecţiunile pe care le prezintă. Pe acest drum al crossover-elor primii care au călcat au fost suedezii cu versiunea Cross Country de la Volvo 850, prin urmare firesc ar fi să îi considerăm etalon cu noul model dată fiind experienţa în acest peisaj. Dar un etalon în acest comparativ pentru că această clasă exista într-un fel sau altul pe piaţa americană sau cea australiană.

Volvo XC70 D5 AWD
Este fratele lui V70, dar e fratele care a refuzat comoditatea urbană, preferînd oraşului cabana de la munte, iar asta se vede. Partea superioară a caroseriei este identică în proporţie de 99% cu a versiunii combi, diferenţele apărînd la bază. Ca model care nu se sfieşte să muşte din suprafeţe mult mai ostile decît bitumul astfaltului, XC70 vine cu protecţii pentru partea frontală, pentru laterale şi spate, concomitent cu mărirea gărzii la sol.

Totul se traduce printr-o imagine agresivă, dar trebuie menţionat că elementele de protecţie sînt din plastic (chiar şi cele care par din aluminiu), aşa că nu mizaţi prea mult pe sprijinul oferit de ele. Au apus vremurile cînd kilogramele nu contau, totul se raportează acum la economie, consum, poluare...

Totuşi, din punctul de vedere al designului, bucură ceva mai mult ochiul decît o face linia lui Audi Allroad, un model mai puţin individualizat comparativ cu modelul de bază, Audi A6 Avant. Interiorul lui XC70 va cîştiga fani printre adepţii simplităţii şi eleganţei. Nu ai în faţă un panou de comandă garnisit cu butonaşe mai ceva decît un cockpit de avion de vînătoare.

De fapt planşa de bord este împrumutată de la nava-amiral a suedezilor, S80, iar asta spune destul despre ambianţa dinăuntru. Nu pot acuza interiorul de lipsă de ergonomie, iar pe alocuri chiar m-a bucurat, prin funcţii gen Bluetooth care permit conectarea telefonului la maşină. Uşor inutil s-a dovedit display-ul sistemului de navigaţie ascuns în partea centrală superioară a planşei de bord.


Citeşte mai departe în pagina următoare »