Suzuki şi ProMotor la Cupa Offroad Sighişoara 2014 cu ”veveriţa” Jimny

Cât de distractiv este să faci offroad cu o maşină Suzuki 4x4? Foarte. Am participat la Cupa Offroad Sighişoara 2014 cu ”veveriţoiul” personal şi vă explic în continuare de ce e aşa de fain!

Suzuki şi ProMotor la Cupa Offroad Sighişoara 2014 cu ”veveriţa” Jimny Suzuki şi ProMotor la Cupa Offroad Sighişoara 2014 cu ”veveriţa” Jimny

Să lămurim pentru început legătura dintre veveriţe şi Suzuki. Ei bine, totul a pornit de la glumele proprietarilor de hipopotami Patrol, rinoceri Land Cruiser sau pachiderme G-Class: ”ăştia cu Suzuki 4x4 sunt ca veveriţele prin pădure!”.

Aşa încât prima ediţie de acum câţiva ani a Suzuki Fest a stat sub semnul... veveriţelor. Da, veveriţa de pe capota maşinii e chiar un premiu special pe care subsemnatul l-a primit la acel eveniment, de unde am plecat convins să-mi iau un offroader Suzuki.

Ce ”saltul jaguarului, ce ”perfecţiunea stelei în trei colţuri”, ce ”Spirit of Ecstasy”? Veveriţa le-ntrece pe toate!

 

S-a întâmplat să fie un Jimny, maşină care, principial, a rămas aproape neschimbată ca şi concepţie după 16 ani de producţie. Facelifturile au îmbunătăţit motorizarea sau aspectul interior, dar caracteristicile offroad au rămas nealterate. Deşi pare o bombonică, cel mai mic offroader serios din lume la ora actuală reuşeşte permanent să-mi depăşească aşteptările de fiecare dată când ies de pe asfalt.

Pierdut prin meandrele transhumanţei mioritice. Oare câţi dintre mieii ăştia au ajuns de Paşti în farfuriile românilor?...

 

Invitaţia prietenilor de la Offroad Club Sighişoara (probabil cei mari specialişti din ţară în offroadere Suzuki) s-a împletit cu propunerea Suzuki România de a-mi sponsoriza escapada, aşa că iată-mă la drum spre meleagurile lui Dracula, dar nu pe şoselele cele mai circulate, ci mai ocolit, să ne obişnuim cu aventura.

Aşa mai merge: fără asfalt! Pe-aici mă zbengui în voie şi nu mă interesează traficul (doar la căruţele răzleţe trebuie atenţie...)

 

Pentru că Suzuki Jimny, deşi mic, e capabil de drumuri lungi în condiţii suficient de bune de confort, aşa încât era păcat să ratăm priveliştile ţărişoarei noastre (de când nu mai admirasem zona Rucăr-Bran!). Ba chiar am avut parte de o mică aventură în avanpremiera competiţiei - vă invit să ajungeţi la hotelul Denis din comuna Daneş pe următorul traseu:

  • de la Făgăraş o ţineţi pe DN E68 spre Sibiu, iar la Voila faceţi dreapta spre Agnita (atenţie, lipseşte indicatorul)
  • de la Agnita o luaţi spre Sighişoara pe drumul judeţean 106, iar la un moment dat faceţi la stânga spre Iacobeni, pe drumul cu indicativul 143
  • de acolo trebuie să o ţineţi drept spre Criş, numai că asfaltul se termină brusc după ce se trece un pod, unde trebuie să o luaţi la dreapta
  • de aici încolo, Dumnezeu cu mila, mai ales noaptea... deoarece drumul de căruţă din pădure se transformă rapid într-un amalgam de noroaie împrăştiate de taf-uri, deci vă trebuie mult noroc pentru a ajunge la Criş (nu aveţi nici semnal la telefon, pentru urgenţe)

Drumul 143, între Iacobeni şi Criş (în judeţul Mureş). Aşa arată primii metri. Mai încolo... mi-e milă de SUV-urile care au curajul să se bage pe aici

Practic, cu un amestec de teamă şi cutezanţă în suflet, orientându-mă să am tot timpul luna în partea stângă, am reuşit să trec peste nişte hopuri demne de competiţia care începea a doua zi şi mi-am luat ”aperitivul” de aventură ajutat mai mult de soartă decât de intuiţie. Dar în primul rând de capacităţile lui Suzuki Jimny.

Ce s-a întâmplat în prima zi a Cupei Sighişoara 2014, vedem PE URMĂTOAREA PAGINĂ

Citeşte mai departe în pagina următoare »