Test de consum cu BMW 320d Efficient Dynamics

Dacă v-aţi întrebat vreodată cat de distractive sunt testele de consum, vă raspund eu: foarte. După ce le termini. Pentru că, în rest, te termină ele pe tine, psihic şi fizic.

Desigur,pentru cei care se întreabă dacă asta a fost ideea mea, răspunsuleste nu. Chiar dacă în ultimii ani mi-am format un stil deconducere care se pretează perfect unui test de consum -constant, dar legal şi totuşi în regimuri de turaţiejoasă, un astfel de experiment îţi lasă sechele care nu pot fivindecate nici măcar cu 10 teste cu Bugatti Veyron. Sau, dacă stausă mă gândesc mai bine...

Imediat după test: abia pot să articulez cuvintele, îmi este maimult decât somn şi aş vrea să mănânc, dar asta numai după ce îmivoi simţi din nou corpul. Mă dor încheieturile, gâtul, coatele,gleznele, genunchii şi spatele. Apropo, dacă vă cumpăraţiun Seria 3, comandaţi cele mai scumpe scaune, cu un miliard dereglaje, dacă este posibil. Scaunele standard par niştescânduri după 1.000 de kilometri la volan. Privirea îmi joacăfeste, văd în ceaţă şi aş vrea doar să mă întind pe jos şi să dorm.Opt sute de ore.

22de ore mi-au fost necesare pentru a conduce acest 320dEfficientDynamics de la Bucureşti la Munchen. Din aceste1.320 de minute, pauzele au însumat doar două ore. Şi am opritpentru că, pur şi simplu, stresul a fost prea mare. Am mai condusmii de kilometri legat, dar ideea că sunt oameni care cred că voireuşi a apăsat foarte puternic pe conştiinţa mea. Îmi place să duclucrurile şi promisiunile la capăt. Şi nu îmi place să renunţ.Testul de consum nu este o joacă şi maşina joacă un rol maimic decât şoferul. Cele patru roţi se învârt, motorulpoate merge lin, transmisia - perfect, dar dacă şoferul clacheazăşi îşi perde concentrarea, poate să tragă pe dreapta şi să seculce. Pentru că tocmai a distrus testul.

Deaceea, acest experiment a fost cel mai mare pariu pentru mine.Am mai parcurs 1.000 km cu un plin de rezervor, cu VW Polo1.4 TDI, dar în două zile. Acum, miza a fost şi mai mare.Aproape 1.500 km cu un singur plin de motorină de la Bucureşti laMunchen. De la sediul dealerului MHS de pe Bd. Iuliu Maniu la BMWWelt în Munchen.

Regulile au fost simple. Un singur şofer - eu, rezervor sigilatla ultimul plin într-un PetromV de Alex Şeremet de la BMW şio viteză medie de peste 80 km/h. Un număr foarteimportant la un test de consum, şi asta pentru că toate recordurilemondiale au avut rezultate peste această valoare la capitolulviteză. Vă spun sincer că mai mult de 61 de litri nu intrăîn 320d EfficientDynamics. Rezervorul l-am umplut personalşi mi-am dorit să intre acolo şi ultima picătură posibilă. Dacă aşfi putut înghesui câteva grame în capacul rezervorului, aş fifăcut-o. Pentru că, pentru a parcurge 1.500 km cu un singur plin,pe un traseu real, cu toate tipurile de drumuri posibile şiimposibile, aveam nevoie de un consum de 4 litri/100km.

TomFord, jurnalist englez Freelancer de renume, a reuşit, mai devremeanul acesta, să parcurgă 1000 de mile cu o maşină similară, darexclusiv pe autostrăzi. Asta înseamnă consum sub 4 litri/100 km şipeste 1.600 km cu 61 de litri. Adică BMW nu minte cândvorbeşte de consumul extraurban de 3,6 litri.

Desigur, domnul Ford la volanul unui BMW nu a trebuit să treacăprin Iadul care înseamnă şoselele din România, de la Bucureşti pânăla prima autostradă.

Citeşte mai departe în pagina următoare »