Cele mai sigure maşini testate de Euro NCAP disponibile în 2018

Autor: Marius Vișan 19 nov. 2018 Dosar & Analize

Maşinile de astăzi sunt mai bine echipate pentru a face faţă accidentelor şi chiar pentru a le evita. Caracteristici precum ABS, ESP, suporturile ISOFIX pentru scaune pentru copii, sunt acum obligatorii pe autoturisme. Alte tehnologii, cum ar fi frânarea autonomă de urgenţă şi sistemele de avertizare, nu sunt cerinţe legale, dar devin din ce în ce mai comune.

Euro NCAP este organizaţia independentă care efectuează teste de impact asupra majorităţii maşinilor vândute în Europa, iar fiecare test evaluează maşini în patru zone diferite: protecţia pasagerilor adulţi, protecţia ocupanţilor copii, protecţia pietonilor şi sisteme de siguranţă – iar categoria finală acoperă, printre altele şi tehnologia ca sisteme de avertizare pentru părăsirea benzilor de circulaţie, senzorii de parcare şi senzorii de monitorizare a unghiului mort.

În funcţie de rezultatele testelor, britanicii au ales 10 cele mai sigure maşini dispobibile în 2018. Prima maşină pe listă este Volvo XC60. 

Volvo XC60 are cel mai mare scor pentru protecţia pasagerilor adulţi în faţa oricărei alte maşini testate de Euro NCAP în 2017, cu un procent de aproape de 98%. Un scor de 95% a fost acordat pentru lista lungă la capitolul tehnologie de asistenţă în domeniul siguranţei. 

Mitsubishi Eclipse Cross

Bazat pe aceleaşi trăsături mecanice ca şi Mitsubishi Outlander, rivalul lui Nissan Qashqai şi Peugeot 3008 a fost proiectat să fie o maşină sigură pentru pasageri. Scorul său Euro NCAP de 97% pentru protecţia ocupanţilor adulţil a fost unul dintre cele mai bune rezultate din 2017, iar asta îl face una dintre cele mai sigure maşini. 

Volvo XC40 

Modelul Volvo XC40 este un alt SUV al suedezilor care se află pe podium. Cinci stele la testele de impact Euro NCAP sunt o mândrie pentru orice maşină. XC40 înregistrează 97% pentru protecţia pasagerilor adulţi şi 87% pentru copii. În mod standard, XC40 dispune de frânare autonomă de siguranţă care monitorizează pietonii şi cicliştii, precum şi alte maşini, în timp ce lista de kituri oferă şi asistenţă pentru menţinerea benzii de rulare. 

Alfa Romeo Stelvio

Stelvio marchează prima incursiune a mărcii Alfa Romeo pe piaţa SUV-urilor, aşa că italienii nu au lăsat nimic la întâmplare atunci când vine vorba de siguranţa pasagerilor. Euro NCAP a acordat SUV-ului sportiv un rating de cinci stele, cu un scor superb de 97% pentru protecţia pasagerilor adulţi şi cu 84% impresionantă pentru protecţia pasagerilor copii. Protecţia pietonilor a fost evaluată la 71%, în timp ce maşina a primit un scor de 60% pentru sistemele de asistenţă pentru siguranţă. Frânarea autonomă de urgenţă este o caracteristică standard. Avertizarea privind ieşirea din banda este, de asemenea, standard. 

Volkswagen Arteon 

Volkswagen Arteon stă în vârful gamei unuia dintre cei mai mari producători de automobile din lume, deci nu este deloc surprinzător faptul că luxosul model stă bine la capitolul siguranţă. Este cea mai sigură maşină testată de Euro NCAP în 2017, în clasa sa, cu un rating global de cinci stele şi un scor remarcabil pentru ocupanţii adulţi de 96%. Scorul ocupanţilor copii a fost de 85%. Împreună cu o mare colecţie de airbag-uri şi sisteme de siguranţă cum ar fi frânarea automată de urgenţă, controlul adaptiv al vitezei de croazieră şi asistenţa pentru menţinerea benzii de rulare, Arteon dispune de un sistem de monitorizare a pietonilor care vă avertizează dacă există pietoni în partea laterală a drumului. 

Volkswagen T-Roc 

Volkswagen T-Roc este o altă maşină impresionantă, cu un scor la capitolul protecţia pasagerilor adulţi de 96%. Gradul său de siguranţă oferit pentru copii este de 87%, fiind printre cele mai bune de pe piaţă. Toate acestea consolidează statutul lui T-Roc ca o maşină de familie foarte atrăgătoare. 

Volkswagen Polo

Reprezentatul german din clasa supermini, Volkswagen Polo a fost punctat cu un rating de 96% pentru protecţia pasagerilor adulţi. Aceasta înseamnă că pasagerii adulţi au o şansă mare să scape nevătămaţi dintr-un accident, în timp ce riscul celor mai grave evenimente se reduce mulţumită unui sistem autonom de frânare de urgenţă care este montat ca standard în întreaga gamă.

Volvo V90

Volvo este o marcă care a fost întotdeauna sinonimă cu siguranţa. Compania suedeză a inventat centura de siguranţă în trei puncte în 1959 şi a introdus nenumărate alte tehnologii de siguranţă pe care astăzi le considerăm indispensabile. Evaluările de 95% pentru ocupanţii adulţi, 80% pentru ocupanţii copii, 76% pentru pietoni şi 93% pentru asistenţa de siguranţă sunt foarte impresionante pe acest model. 

Toyota C-HR

Crossover-ul Toyota C-HR este un model complet modern – are un stil futurist, este disponibil în versiunea hibrid şi este într-adevăr foarte sigur. Euro NCAP i-a acordat ratingul complet de cinci stele, cu o notă impresionantă de 95% pentru ocupanţii adulţi şi de 77% pentru ocupanţii copii, precum şi 76% pentru pietoni şi 78% pentru sistemele de siguranţă. Modelul C-HR este livrat împreună cu pachetul Toyota Sense Safety, care include un sistem adaptiv de control al vitezei de croazieră, frânare automată de urgenţă, detectare pietonală şi avertizare la ieşire de pe benzile de circulaţie.

Mazda CX-5

Mazda CX-5 este unui dintre cele mai mari SUV-uri oferite de compania japoneză. Euro NCAP i-a acordat un rating de 96% pentru protecţia pasagerilor adulţi. Fiecare versiune de echipare vine cu frânare autonomă de urgenţă, în timp ce modelele Sport Nav pot fi echipate cu un pachet care include senzori pentru monitorizarea a unghiului mort şi asistenţa pentru menţinerea benzii de circulaţie. 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide