Cele mai bune anvelope de iarnă în 2021 după distanța de frânare pe zăpadă

Autor: Cristian Agatie 21 sept. 2021 Utile

Vremea rece din ultimele zile ne reamintește că în curând vom avea nevoie de anvelope de iarnă. Iată care sunt cele mai bune anvelope de iarnă în 2021 după distanța de frânare, la dimensiunea populară de 205/55 R16.

Intră în Galeria FOTO

Colegii de la Auto Bild Germania pregătesc megatestul anual de anvelope de iarnă, ceea ce înseamnă că nu mai puțin de 50 de modele de anvelope de iarnă sunt supuse la chinuri pe pistele de testare din nordul continentului, pe zăpadă și gheață.

Dintre cele 50 de modele, doar cele mai bune 20 de modele de anvelope de iarnă se califică în finala testului, în care vor fi analizate și alte caracteristici, cum sunt cele pe carosabil umed, durabilitatea sau consumul de combustibil.

Cele mai bune anvelope de iarnă în 2021: Cum au fost selectate

Pentru testul din acest an, dimensiunea aleasă a anvelopelor este 205/55 R16, o dimensiune extrem de populară. Astfel de anvelope sunt în dotarea standard a celor mai noi modele compacte, de la Volkswagen Golf la Opel Astra, dar și a multor modele de clasă medie de acum 5-10 ani. În mod remarcabil, Auto Bild Germania cumpără direct din magazin anvelopele testate, pentru a nu exista suspiciuni de subiectivitate.

Cele 50 de modele de anvelope sunt supuse unei probe preliminare de frânare pe pistă udă de la o viteză de 80 de kilometri pe oră. Primele 35 de pneuri cu cele mai bune performanțe la această probă se califică în runda a doua a testului. Aici sunt suspuse unui test de frânare pe zăpadă, de la o viteză de 50 km/h. Numai primele 20 de modele clasate ajung în runda finală a testului, unde sunt analizate 13 caracteristici, inclusiv acvaplanare, manevrabilitate și durabilitate.

Mărcile premium sunt în fruntea clasamentului

După cum era de așteptat, anvelopele de iarnă produse de mărcile consacrate sunt printre cele 20 de finaliste. Cea mai bună performanță de frânare pe zăpadă a fost obținută de Bridgestone Blizzak LM005. Acest model s-a descurcat la fel de bine și la prima probă, de frânare pe carosabil ud.

Nu doar anvelopele premium au ocupat cele 20 de poziții în topul anvelopelor de iarnă, ci și modele ale unor mărci de buget, produse cu responsabilitate. Dacă de Barum Polaris 5 sau Nexen Winguard Snow G3 ați mai auzit, de Run the i-Fit + cu siguranță nu, dar a frânat pe zăpadă mai bine decât Michelin Alpin 6. Surprinzător, nu-i așa?

În orice caz, în așteptarea rezultatelor finale ale testului, am evidențiat în tabel pneurile calificate în runda finală. Dacă nu mai aveți răbdare, țineți cont că toate modelele trecute în roșu mai jos sunt cu adevărat periculoase în trafic

Model de anvelope Distanța de frânare pe ud de la 80 km/h (metri) Distanța de frânare pe zăpadă de la 50 km/h (metri) Total (metri)
Bridgestone Blizzak LM 005 32.1 28.1 60.2
Dunlop Winter Sport 5 33.6 27.3 60.9
Hankook Winter i * cept RS2 33.4 28.2 61.6
Continental WinterContact TS 870 34.2 27.7 61.9
Firestone Winterhawk 4 33.5 28.6 62.1
Goodyear UltraGrip 9+ 35.2 27.5 62.7
BF-Goodrich G-Force Winter 2 35.6 27.9 63.5
Semperit Speed-Grip 3 35.1 28.5 63.6
Vredestein Wintrac 33.5 30.3 63.8
Run the i-Fit + 35.2 28.6 63.8
Glue Krisalp HP3 35.6 28.4 64.0
Michelin Alpin 6 34.9 29.1 64.0
Sava Eskimo HP2 36.5 28.0 64.5
Uniroyal MS Plus 77 36.1 28.6 64.7
Barum Polaris 5 36.1 28.8 64.9
Nexen Winguard Snow G3 35.6 29.4 65.0
Yokohama BluEarth-Winter V906 35.9 29.2 65.1
Fulda Kristall Control HP2 36.8 28.6 65.4
Falken Eurowinter HS01 36.2 29.5 65.7
Nokian Snowproof 36.5 29.2 65.7
Matador MP92 Sibir Snow 37.4 28.6 66.0
Cooper Weather-Master SA2 + 35.9 30.2 66.1
Avon WV 7 Snow 36.4 29.8 66.2
General Altimax Winter 3 37.7 28.6 66.3
Radar Dimax Alpine 37.7 28.6 66.3
Tyfoon Eurosnow II 37.7 28.7 66.4
Pirelli Cinturato Winter 37.3 29.2 66.5
Giti Giti Winter W2 38.0 29.1 67.1
Maxxis Premitra Snow WP6 38.0 29.1 67.1
Apollo Alnac 4G winter 38.0 29.5 67.5
Kumho WinterCraft WP51 37.8 29.8 67.6
CST Medallion Winter WCP1 37.6 30.5 68.1
Landsail Winter Lander 35.3 37.9 73.2
Mastersteel Winter plus 36.1 37.2 73.3
Roadhog Winter + 37.5 40.4 77.9
Toyo Observe S944 38.2 x x
Cormorant Snow 39.1 x x
Syron Everest 1 X 39.9 x x
Goodride SW608 40.8 x x
Zeetex WH 1000 41.0 x x
Imperial Snowdragon HP 41.1 x x
Tourador Winter Pro TS1 41.2 x x
Hifly Win-Turi 212 41.3 x x
Nordexx Wintersafe 42.8 x x
Platinum RP60 winter 43.1 x x
Tristar Snowpower HP 43.2 x x
Sunny Winter-Max A1 NW211 43.6 x x
Premiorri Via Maggiore Z Plus 44.1 x x
Superia Bluewin UHP 44.8 x x
Petlas Snowmaster W651 45.4 x x
Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide