MINI: Ultimul model cu ardere internă va fi produs în 2025

Autor: Mihai Morcovescu 06 nov. 2021 Știri auto

Asemenea altor mari producători auto, electrificarea gamei de modele reprezintă și pentru cei de la Mini o țintă de atins până cel târziu în 2033.

Marca din Cowley și-a făcut publică strategia de viitor care prevede că, în anul 2025, ar urma să fie produs ultimul model Mini cu motor cu ardere internă.

De asemenea, peste doi ani, brandul britanic ar trebui să lanseze primul său model din noua generație de autovehicule „full electric”. Acesta ar urma să fie, cel mai probabil, Mini Countryman.

Primele „electrice” de la Mini: o compactă în trei uși și un crossover

În condițiile în care ciclul normal de viață al unei mașini este de 7-8  ani, Mini ar urma să devină o marcă 100% electrică până cel târziu în 2032 sau 2033. Totuși, acest ciclu de producție nu este neapărat o regulă, așa că ne putem aștepta ca electrificarea gamei Mini să se producă chiar mai devreme de acest termen.

Potrivit informațiilor făcute publice de reprezentanții Mini, viitorul portofoliu de modele cu zero emisii va cuprinde un model în trei uși și un crossover, ambele în segmentul de piață al compactelor premium.

Primle două vehicule integral electrice de la Mini vor fi produse în China, însă marca deținută de grupul BMW nu a precizat despre ce modele este vorba.

Urmașul actualului Mini Countryman va fi asamblat pe linia de producție BMW din Leipzig începând cu anul 2023. Noul model va fi oferit atât cu motoare convenționale cu combustie internă, cât și cu unități electrice.

Dincolo de procesul de electrificare al gamei Mini, cei de la BMW intenționează să reducă emisiile de dioxid de carbon pe fiecare autovehicul pe tot ciclul de viață al acestuia cu până la 80% până în anul 2030. De asemenea, grupul bavare are în vedere o creștere a cantității de materiale naturale și reciclate folosite la modelele sale.

Sursa: BMW

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Mini


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide