Mercedes-Benz GLE: inovație, lux și putere în toate formele

Autor: ProMotor 19 mai 2022 Advertorial

Odată cu lansarea modelului ML, constructorul german Mercedes-Benz fonda în 1997 segmentul SUV-urilor premium. Acronimul vine de la Sport Utility Vehicle. Este vorba despre un automobil care îmbină spațiul util al unui break cu capacități de a rula pe teren accidentat. De atunci, peste două milioane de clienți au ales off-roader-ul din Stuttgart.

După 14 ani, producătorul german aducea pe piață noul model GLE. Acesta beneficia de un nou concept de control,  sisteme de asistare inovatoare, o nouă gamă de motorizări și mult mai mult spațiu. GLE avea să continue povestea de succes începută în 1997 de primul SUV din istoria industriei auto.

În momentul lansării noii generații, în 2019, GLE stabilea noi repere într-un segment aglomerat și pretențios. Este un amalgam de inovații și tehnologii de ultimă generație care oferă șoferului o experiență de condus unică și o satisfacție maximă în exploatare.

Designul noului GLE emană eleganță și robustețe

Din punct de vedere estetic, noul GLE nu mai are nimic în comun cu predecesorul său, afișând un design complet nou, emblematic pentru producătorul german. Conform oficialilor mărcii, acesta se bazează pe interacțiunea dintre emoție și inteligență.

Noul GLE afișează o parte frontală care emană putere și eleganță în același timp, cu o grilă restilizată ce integrează detalii cromate, inclusiv două baghete duble transversale, care încadrează logo-ul Mercedes-Benz.

Capota prezintă două nervuri centrale foarte profilate, în timp ce blocurile optice redesenate integrează lumini de zi cu LED în formă de bumerang.

La partea posterioară se disting noile stopuri și bara de protecție revizuită, iar elementele de protecție și ramele cromate ale portierelor conferă un plus de eleganță. Aspectul exterior robust este completat de jantele cu dimensiuni cuprinse între 18 și 22 inch, de șinele pentru portbagaj de pe plafon.

Designul exterior nu numai că emană eleganță și putere, dar stabilește și un nou standard pentru aerodinamică în segmentul SUV. Noul GLE are cel mai bun coeficient de aerodinamică Cd din segment (0,29).

Ampatamentul a crescut cu 80 mm comparativ cu modelul pe care l-a înlocuit. Astfel, noul GLE oferă mai mult spațiu la interior pentru pasageri. Aceștia vor beneficia de un plus de 69 mm la spațiul pentru picioare și un plus de 33 mm la cap.

Clienții pot opta și pentru o variantă cu șapte locuri, accesul pe cel de-al treilea rând de scaune fiind facilitat de funcția „Easy Entry”.

Interior hi-tech pentru noul GLE

Ocupanții locurilor frontale beneficiază de sistemul „Energizing”. Cu ajutorul lui se pot modifica setările scaunelor pentru prevenirea instalării oboselii în cazul unei călătorii mai lungi. Funcția modifică lumina ambientală, muzica și chiar modul de masaj.

Noul GLE oferă un spațiu de încărcare mai mare cu 135 de litri comparativ cu generația anterioară. Volumul portbagajului are acum 825 de litri, iar prin rabatarea scaunelor posterioare crește la 2.055 de litri.

La capitolul tehnologie, noul GLE reprezintă un mare pas înainte. SUV-ul oferă sistemul de infotainment MBUX, care vine cu un display tactil de 12,3 inch. Instrumentarul de bord este complet digital, ecranul având aceeași diagonală. Acesta este disponibil în patru teme: Modern Classic, Sport, Progressive și Discreet.

Pe lista „opționalelor” figurează „MBUX Interior Assist”, care recunoaște gesturile pasagerilor. Mai mult, acesta poate deosebi gesturile pe care le face șoferul de cele ale ocupantului locului din dreapta.

Sistemul MBUX oferă pe noul GLE, în premieră, 40 de funcții noi. Tot opțional poate fi comandat și un „Head-up Display” color cu o rezoluție de 720×240 pixeli.

Noul GLE oferă opt versiuni de motorizare

Noul GLE a primit o gamă complet nouă de motoare, care cuprinde opt versiuni. Este vorba despre patru pe benzină – GLE 450, AMG GLE 53, GLE 580 și AMG GLE 63 S, două diesel – GLE 300 d și GLE 400 d și două hibride plug-in – GLE 350e și GLE 350de.

Acestea pot fi asociate la o transmisie automată 9G-Tronic, iar în cazul versiunilor AMG la o transmisie AMG Speedshift MCT 9G-Tronic.

Variantele care au primit sub capotă motoare cu patru cilindri dispun și de sistem de tracțiune integrală 4Matic, capabil să distribuie cuplul 50:50 între punți. Celelalte motorizări sunt oferite cu cutie de transfer cu ambreiaj multidisc, care distribuie cuplul între punți de la 0 până la 100%.

Noul Mercedes-Benz este echipat cu sisteme inovative precum Active Lane Keeping Assist, Active Emergency Stop, Active Blind Sport Assist, Trailer Manoeuvring Assist și Evasive Steering Assist.

Marea noutate o reprezintă suspensia pneumatică E-Active Body Control. Aceasta controlează forța arcurilor și a amortizoarelor individual pe fiecare roată. Germanii susțin că, pe anumite suprafețe de rulare dificile, suspensia este capabilă să recupereze energie.

Mercedes-Benz GLE este comercializat în România de la 73.560 de euro cu TVA. Prețul este valabil pentru modelul GLE 300 d 4Matic. Vârful de gamă este AMG GLE 63 S 4MATIC+ cu tehnologie mild-hybrid. Prețul de catalog este de 148.090 euro cu TVA.

Cea mai populară versiune în rândul clienților români este GLE 450 4Matic. Aceasta promite un consum mixt cuprins între 8,3 și 9,6 litri/100 km, în timp ce nivelul emisiilor de dioxid de carbon variază între 190 și 220 g/km.

Mai multe informații găsiți în rețeaua dealerilor Mercedes-Benz din România.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Mercedes-Benz



Comentarii
Inchide