Renault Modele legendare 1970 – 1990

Autor: Dan Vache 26 ian. 2010 Renault


Renault a avut întotdeauna succes cu numerele mici, după Renault
4CV şi Renault 4, dar o reuşită a fost Renault 5, model care a dat
lovitura pe piaţa franceză, datorită veleităţilor sale urbane.
Publicul l-a primit cu entuziasm, mai ales tinerii care îşi doreau
un automobil foarte agil, uşor de condus şi uşor de exploatat.
Acest model poate fi numit o revoluţie în materie de siguranţă,
având aşa numita celulă de siguranţă Renault care păstra cabina
intactă şi în premieră spoilerele fabricate din poliester.

În primul an de
la lansare noul model a atras 5% din piaţa franceză, iar caracterul
economic a atras tot mai mulţi clienţi în perioada de criză a
combustibililor din anii
’70. În 1974 acest model a devenit cel mai bine vândut model în
Franţa. iar peste doar trei ani era cel mai bine vândut în Europa,
fiind pentru acea decadă cel mai popular automobil
franţuzesc.

A avut mai multe
versiuni populare în acea perioadă: Renault 5 Alpine, Renault 5
Turbo, Renault 5 Société şi Renault 5 Automatic. În total s-au
vândut 5.325.000 de unităţi, putând fii încadrat ca impact de masă
alături de Citroen 2CV şi VW Beetle.

Capitolul final a poveştii clasice Gordini a fost Renault
Gordini 12. Acest model a apărut imediat după retragerea lui R8
Gordini, fiind prezentat în toamna anului 1969 la Salonul de la
Paris. Acest model era însă cât se poate de diferit de primul,
având motorul montat în partea din faţă şi tracţiune, plus un motor
de 1565 cmc cu carburator dublu şi un sistem de frânare mixt, cu
discuri şi tamburi.

Lansarea oficială ar fi trebuit produs în 1970 în luna Iunie
atrăgând atenţia presei de specialitate. Renault a înregistrat însă
o problemă, puntea faţă nu făcea faţă puterii, roţilor având
tendinţa de a patina la acceleraţiile bruşte. Pe 18 Iulie 1970 pe
circuitul de la Castellet, Renault 12 Gordini s-a prezentat
publicului la cea mai mare adunare Gordini (10.000 de
participanţi).

Publicul nu a apreciat însă faptul că noul model adopta
conceptul de maşină sport cu tracţiune entuziasmul fiind redus
pentru acest model. În 1971 la apariţia Renault Elf National Cup,
competiţie care înlocuia Gordini Cup, a mai apărut o problemă.
Modele R12 Gordini (în principal de serie dar cu elemente de
siguranţă) nu se descurcau la fel de bine pe circuit ca şi cele R8
Gordini datorită dezavantajelor conferite de tracţiune. Producţia a
fost oprită în 1974, cu 5.188 de unităţi vândute.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide