Trei piese care îţi dau cele mai multe bătăi de cap la o maşină pe benzină

Autor: Marius Vișan 12 iun. 2017 Dosar & Analize

Avantajele unei maşini pe benzină sunt: preţul mai mic al maşinii, revizii mai ieftine şi demaraj mai rapid. Dacă vreţi să cumpăraţi o maşină pe benzină trebuie să ştiţi şi care sunt piesele cele mai vulnerabile, aşa că am făcut un top 3 cu piesele care se strică cel mai frecvent. 

1. Bobina de inducţie
Bobina de inducţie este un transformator de curent, care transformă curentul de joasă tensiune de 6V sau 12V în curent de înaltă tensiune, de 15.000 … 20.000V. Dacă rezistenţa electrică a circuitului este mică, la turaţii mici ale motorului, curentul creşte mult şi are loc supraîncalzirea bobinei datorita efectului Joule. Preţul de achiziţie ajunge chiar la 600 lei.

2. Sonda Lambda
Aceasta este, de fapt, un senzor pentru detectarea oxigenului din gazele de eşapament. Acest senzor este foarte important pentru funcţionarea catalizatorului, care nu-şi poate efectua activitatea sa optimă de curăţare. Constructorii recomandă verificarea sondei la fiecare 30 000 de kilometri sau la fiecare 2-3 ani de funcţionare a maşinii şi înlocuirea ei în cazul în care apar probleme de funcţionare.

Dacă sonda detectează prea mult oxigen în gazul evacuat, înseamnă că motorul merge cu un amestec prea sărac (în combustibil); prin urmare, este mărita cantitatea de benzină.

Dacă, dimpotriva, este prea puţin oxigen în evacuare, înseamnă că amestecul este prea bogat şi ECU reduce cantitatea de benzină din admisie. Defectarea sondei duce la funcţionarea anormală a motorului.
Simptome de nefuncţionare la parametri:

a. Catalizator deteriorat (cauzat de o concentraţie mare de carburant)
b. Consum crescut de carburant (cauzat de o concentraţie mare de carburant)
c. Motorul funcţionează neregulat
d. Performanţe reduse

Preţul de achiziţie variază de la 350 – 450 lei pentru aftermarket până la 600 – 700 lei, pentru OE.

3. Pompa de benzină
Preţul porneşte de la 250 lei pentru o varianta aftermarket şi depăşeste 1000 lei pentru varianta OE.

Citeşte şi TOP piese care pică cel mai frecvent la un motor diesel

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide