10 sfaturi pentru o parcare reuşită

Orice şofer trebuie să conştientizeze că oricât de mult urăşte manevrele de parcare, va fi nevoit să le folosească atunci când încheie un drum cu maşina. Noi vă propunem 10 sfaturi prin care puteţi parca mai eficient şi în condiţii de siguranţă maximă.

10 sfaturi pentru o parcare reuşită 10 sfaturi pentru o parcare reuşită

Aţi reuşit să vă strecuraţi prin traficul aglomerat şi agasant şi într-un final, aţi ajuns la destinaţie. Mai aveţi însă un hop de trecut: parcarea. Ce trebuie să facem sau să nu facem atunci când parcăm, la ce trebuie să fim atenţi şi alte sfaturi pentru o parcare reuşită găsiţi în lista de mai jos:

10. Aţi ajuns la destinaţie, unde este amenajată o parcare şi există locuri libere.

După ce v-aţi ales locul de parcare, asiguraţi-vă că maşinile parcate în lateral nu vă incomodează şi că puteţi manevra cu uşurinţă maşina în locul respectiv. Dacă aveţi un Hummer, ignoraţi acest punct, doar daţi cu spatele. Dacă nu, şi dacă maşinile din lateral nu sunt parcate corect - fie încalcă linia ce desparte locurile de parcare, fie intră cu partea din faţă sau din spate pe locul ales iniţial - încercaţi să nu vă complicaţi şi căutaţi alt loc de parcare. Doar nu vreţi să râdă ceilalţi de voi când faceţi 298487 de manevre doar pentru că e locul prea strâmt, nu?!

9. V-aţi ales locul de parcare şi începeţi să faceţi manevrele necesare.

Aţi găsit locul perfect, acum sunteţi gata să parcaţi. Pentru început, semnalizaţi pentru a face cunoscută intenţia celorlalţi şoferi, după care asiguraţi-vă cu ajutorul oglinzilor că puteţi efectua manevra în siguranţă. Dacă încearcă altcineva să vă fure locul în acest moment, daţi-vă jos din maşină şi împuşcaţi-l în cap. Mare atenţie în oglinzile laterale, dar dacă ele nu vă ajută, nu ezitaţi să vă îndreptaţi privirea către zona respectivă. Nu-i nicio ruşine să deschizi uşa pentru a vedea dacă nu cumva ai pus maşina de-a curmezişul, OK?

Nu era mai bine să vadă dacă e perfect paralel cu celelalte? E?

8. Graba strică treaba.

Ştim că de obicei parcările sunt supra-saturate şi supra-circulate, însă contează foarte mult să nu executaţi manevra într-un ritm alert. Nu vă grăbeşte nimeni şi câteva secunde în plus nu vă vor întârzia aşa tare. Există totuşi şansele ca unii "bizoni" să vă claxoneze nerăbdători, ideal este să vă păstraţi calmul şi să faceţi abstracţie de ei, în final vor dispărea din raza voastră vizuală la fel de repede cum au apărut. Stresul nu ajută la nimic. Acum, nici să vă mişcaţi ca un melc nu e bine, ok? OK?!!

7. Asiguraţi-vă că cei lângă care aţi parcat pot pleca uşor cu maşina.

Toate bune şi frumoase, maşina este parcată însă ce facem dacă îl blocăm pe cel de lângă noi, fiindcă am parcat strâmb? Încercaţi să plasaţi maşina cât mai pe mijlocul locului de parcare, cu roţile drepte, paralel cu liniile de delimitare. Încercaţi să folosiţi principiul "ce ţie nu-ţi place, altuia nu face" şi totul va fi în regulă. La fel şi în cazul parcării laterale, lăsaţi-le celor între care parcaţi un spaţiu decent de manevră, pentru ca aceştia să poată da cu spatele sau cu faţa în momentul în care vor să plece. Dacă nu aproximaţi distanţele de la volan, coborâţi din maşină, analizaţi cât spaţiu aveţi şi repetaţi sau continuaţi manevra. Nu, asta nu înseamnă să luaţi în calcul cele 150 de kile şi 2 metri diametru al celuilalt şofer, aia e, ghinionul lui.

E adevărat că au suficient spaţiu să deschidă uşa, dar nu la asta ne-am referit...

6. Dacă toate locurile de parcare sunt ocupate, nu lăsaţi maşina lângă , pe avarii, perpendicular cu maşinile parcate.

Avariile nu sunt magice, iar apăsarea butonului care activează luminile de avarie nu desenează un loc de parcare în locul în care aţi lăsat maşina, nici nu vă dau dreptul să îi blocaţi pe ceilalţi. Deşi această practică este foarte folosită pe străzile din oraşele noastre, încercaţi să o evitaţi pentru că efectiv nu ajută nimănui şi are potenţialul să încurce traficul. Ştim că locurile bune şi regulamentare de parcare sunt ceva rar în ziua de azi, dar aveţi puţină răbdare şi mai daţi o tură înainte să parcaţi maşina anapoda. Ignoraţi acest punct dacă sunteţi nesimţiţi din fire, nu vi se aplică.

Curios, tramvaiul nu reuşeşte să treacă, deşi maşina e pusă pe avarii. Magic? Nope.

5. Respectaţi indicatoarele şi legislaţia rutieră.

Grijă mare la indicatoare, pentru că nu sunt puse degeaba acolo unde sunt puse. Dacă semnul de circulaţie interzice parcarea, atunci logic, parcarea este interzisă. De asemenea, nu blocaţi uşile de acces în garaje, ieşirile din ganguri, scările de bloc, staţiile de autobuz şi mai ales intersecţiile, parcând chiar pe viraj. Ştim că pentru bucureşteni acest punct nu se aplică, însă data viitoare când îl mai înjuraţi pe vreunul că a făcut exact una dintre cele de mai sus, notaţi-vă în minte să nu faceţi la fel zece minute mai târziu.

4. Nu vă sfiiţi să cereţi cuiva să vă ghideze.

Nu e nicio ruşine să aveţi probleme cu manevrarea maşinii prin spaţii strânse sau lipsite de vizibilitate. Aşa că de câte ori aveţi dubii că puteţi ieşi din locul în care aţi parcat, rugaţi pe cineva să vă ofere asistenţă şi să vă ghideze în siguranţă, sau dacă aveţi destulă încredere în abilităţile sale, îl/o puteţi lăsa să vă parcheze maşina. După ce v-aţi uitat bine la faţa omului, dacă nu vreţi să vedeţi maşina dispărând. În general, e bine să vă asiguraţi că v-aţi familiarizat cu dimensiunile maşinii pe care o conduceţi, lucru care vă va uşura mult viaţa în momentul în care aveţi de executat o manevră dificilă de parcare. Se aude, domnişoarele cu Matiz?!

Ştim că pare greu să faci aşa ceva, dar dacă maşina e aşa maaare şi nu veezi...

3. Bun, aveţi senzori de parcare şi camere video care să vă ghideze. Nu vă bazaţi doar pe ele.

Senzorii de parcare acoperă doar o zonă restrânsă din spaţiul în care urmează sa parcaţi, la fel şi camerele video. Deşi acestea ajută foarte mult, fără îndoială,  asiguraţi-vă că în timp ce executaţi manevrele de parcare şoseaua este liber şi nu se apropie şi alte maşini. Cum spuneam şi mai sus, ochii bine căscaţi în toate direcţiile şi în oglinzi. Nu, zgomotul de spoiler spate înfundat nu este ultimul nivel de avertizare al senzorilor de parcare...

Dacă găsiţi înfipte în maşină scări sau balustrade, să ştiţi că n-au venit împreună cu senzorii de parcare

2. Mare atenţie când coborâţi sau urcaţi în maşină, la manevrarea portierelor.

Deşi ce urmează să vă sfătuim ţine de bunul simţ şi de cât de mult vă pasă de propria maşină şi de celelalte din jur, o să o facem oricum. Deschideţi cu grijă portierele şi încercaţi să vă strecuraţi uşor afară din maşină, atunci când spaţiul nu permite mai mult. Nimeni nu vrea să-şi găsească portierele cu vopseaua sărită doar pentru că unii sunt mai grăbiţi sau mai aerieni decât alţii. Nu, nici chiar dacă celălalt a parcat ca un nesimţit iar voi aveţi 150 de kile şi 2 metri diametru.

Bun, acum puteţi deschide portiera şoferului fără nici cea mai mică problemă. Nu va atinge cealaltă maşină!

1. Nu vă lăsaţi lucruri în maşină, la vedere.

După cum ştiţi, indivizii interesaţi de conţinutul maşinii se găsesc la tot pasul. Aşa că e mai bine să nu le daţi apă la moară şi să îi tentaţi, indiferent de cât de sigur pare locul în care aţi parcat. Aşadar, nu lăsaţi la vedere în maşină ceasuri, telefoane mobile, genţi, poşete, ghiozdane sau orice alt obiect de valoare. Există şansa să vă alegeţi şi cu un geam spart, pe lângă lipsa obiectelor respective. Tot ce puteţi lăsa la vedere e un cartonaş cu numărul vostru de telefon, pentru orice eventualitate - aţi blocat pe cineva, e locul altcuiva, vrea o blondă superbă să vă sune...

Voi ce sfaturi de parcare aveţi? :)

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.