Car Porn: Pagani Huayra Roadster BC are 800 CP şi un preţ care te pune pe gânduri

Pagani a anunţat detaliile unuia dintre cele mai scumpe modele de serie produse vreodată. Huayra Roadster BC va fi produs în doar 40 de exemplare, premiera urmând să aibă loc peste două săptămâni, la Pebble Beach.

Car Porn: Pagani Huayra Roadster BC are 800 CP şi un preţ care te pune pe gânduri Car Porn: Pagani Huayra Roadster BC are 800 CP şi un preţ care te pune pe gânduri

Unul dintre cele mai exclusiviste modele produse vreodată, Pagani Huayra Roadster BC îşi propune să reinventeze segmentul hyper-roadster, cu un stil sălbatic şi performanţe impresionante. Încă nu am spus nimic de  preţ, cu toate că pe etichetă ar putea la fel de bine să scrie ”nepreţuit”. Pentru pământenii care au 3 milioane de euro puşi deoparte, visul începe să devină realitate, dacă reuşesc să mai adauge un bonus de 10%.
 
Iar asta nici măcar nu este suficient, pentru că Pagani Huayra Radster BC va fi produs în doar 40 de exemplare, ceea ce înseamnă că lista este foarte probabil ca întreaga serie să fie sold-out înainte de încheierea concursului de eleganţă de la Pebble Beach. Ce primeşte norocosul cumpărător al unui astfel de hyper-roadster?

Faţă de un Huayra Roadster normal (există aşa ceva?), versiunea BC (dacă vă întrebaţi, sunt iniţialele lui Benny Caiola, colecţionarul Ferrari care a cumpărat primul exemplar Pagani Zonda, acum 20 de ani) are o masă cu 30 kg mai mică şi o putere a motorului care a crescut semnificativ, la 800 CP.

Motorul V12 bi-turbo de 6,0 litri este de provenienţă Mercedes-AMG şi transferă întreaga putere către roţile din spate prin intermediul unei cutii secvenţiale Xtrac cu şapte rapoarte. Aceasta are un singur ambreiaj, fiind cu 35% mai uşoară decât una cu dublu-ambreiaj, potrivit inginerilor Pagani. Iar dacă vorbim de construcţia uşoară, mai trebuie spus că folosirea fibrei de carbon a permis obţinerea unei mase totale de numai 1.250 kg.

Pagani Huayra Roadster BC nu excelează doar la capitolul performanţe în linie dreaptă, pentru că în viraje va putea să susţină o acceleraţie laterală de maximum 1,9 G. Putem spune că merge ”ca pe şine”, în condiţiile în care un Bugatti Chiron, spre exemplu, produce un maxim de 1,5 G. Impresionanta performanţă se datorează, în parte şi gumelor Pirelli P Zero Trofeo R, dezvoltate special pentru Pagani.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.