Detroit 2011: Hyundai Curb Concept

Centrul de design Hyundai din California şi Hyundai Motor America au anunţat premiera mondială a prototipului Hyundai Curb Concept, în cadrul unei conferinţe de presă la Salonul Auto Internaţional de la Detroit.

Detroit 2011: Hyundai Curb Concept Detroit 2011: Hyundai Curb Concept

Hyndai Curb C este un model de tip Urban Activity Vehicle (UAV) compact, pentru generaţia următoare de clienţi Hyundai. Curb este de asemenea o platformă de testare pentru viitoarele tehnologii Hyundai Blue Link şi conectivitate auto. Inspiraţia pentru modelul Curb a venit din nevoia de a dezvolta limbajul de design Hyundai "forme sculpturale fluide", pentru cumpărătorii mai tineri. Designerii Hyundai si-au propus să creeze un autovehicul ce integreaza numeroase tehnologii, adecvate mediului urban, dinamic. Autovehiculul trebuie să asigure tehnologiile avansate Blue Link şi protecţie la impact şi şocuri. De la aceleaşi idei s-a pornit şi în conturarea designului puternic.



"Ne-am dorit ca modelul Curb să fie un autovehicul urban, cu aspect puternic, dar fără să arate ca un camion Brink's," a declarat Jason Brown, designer Hyundai. "Şofatul prin oraş, şi nu parcurgerea circuitului Rubicon, avea să fie punctul său forte, dar am vrut să aibă o armură urbană pentru condusul de zi cu zi. Trebuie să insufle pasagerilor săi sentimentul de putere."

Designul modelului Curb atrage la început prin geamurile care se prelungesc spre capota motorului şi o învăluiesc, acoperind montanţii A. Sub sticlă se află cadre structurale, iar panourile de sticlă sunt aplicate ca un scut.

"Structura de cadre care se deplasează în sus pe montanţi ajută la sporirea vizibilităţii în traficul aglomerat," a declarat John Krsteski, manager de design pentru modelul Curb. Profilul remarcabil este dominat de o linie laterală cu o traiectorie de bumerang, ce unifică întregul design şi întăreşte senzaţia de putere.


Tema interiorului este conectivitatea, din acest motiv informaţia pătrunde fără întreruperi din exterior spre interiorul modelului Curb.

"Scopul a fost să-i facem pe pasagerii noştri să se simtă interconectaţi şi într-o strânsă relaţie cu mediul înconjurător," a declarat Bradley Arnold, designer de interior pentru Curb. "Am dorit să-i facem pe pasageri puternici prin faptul că deţin informaţii şi să simtă că exteriorul este conectat la interior." Pentru ca ne dorim sa fim conectaţi în permanenţă la dispozitive electronice, la bordul autovehiculului Curb, şoferul poate asculta postul preferat în timp ce conduce prin oraş şi poate recepţiona simultan un apel telefonic. Dacă interlocutorul utilizează de asemenea sistemul Blue Link, locul în care aceasta se află este afişat ca punct-de-interes (POI).

Funcţia de transmitere a poziţiei Blue Link va trimite poziţia autovehiculului Curb membrilor selectaţi de pe site-urile de socializare. Procesul începe prin adăugarea adreselor de e-mail ale prietenului în website-ul Blue Link de transmitere a poziţiei. Apoi, şoferul îşi poate informa prietenii că este pe drum prin comunicarea unui mesaj de transmitere a poziţiei de la bordul autovehiculului Curb. Dacă un prieten a acceptat invitaţia şoferului de transmitere a poziţiei, atunci respectiva poziţie va fi afişată ca un punct de interes pe ecranul de navigaţie.


Modelul Curb este propulsat de un motor supraalimentat cu patru cilindri şi cilindree de 1,6 litri, cu injecţie directă de benzină (GDI), disponibil cu transmisia Direct Shift Gearbox (DSG). Această motorizare dezvoltă o putere de 175 CP.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.