Honda AC-X Concept la Salonul Auto Tokyo 2011

La Salonul Auto Tokyo 2011 suntem gratulaţi cu Honda AC-X, un concept rafinat de maşină ecologică, atrăgând atenţia prin exteriorul high-tech, dar şi prin interiorul SF. Cei de la Honda promit că vom vedea această maşină pe şosele în viitor.

Honda AC-X Concept la Salonul Auto Tokyo 2011 Honda AC-X Concept la Salonul Auto Tokyo 2011

Conform oficialilor japonezi, conceptul Honda AC-X prefigurează o nouă generaţie de maşini hibride plug-in. Prin urmare, nu vorbim de o o evoluţie a conceptului Honda FCX Clarity, care va apărea în serie ca maşină cu propulsie fuel cell cu hidrogen.

Este posibil, deşi acest lucru nu a fost confirmat, ca Honda AC-X să prefigureze urmaşul lui Honda Insight, conceptul având dimensiuni plasate între Civic şi Accord şi oferind cinci locuri spaţioase. AC-X se bazează pe o bună aerodinamică (de apreciat ideea panourilor de plexiglas de pe jante), dar şi pe un stil electrizant, muchiile laterale fiind dotate şi cu LED-uri cu lumină albastră, de mare efect.

Interiorul aminteşte de serialul Star Trek prin amenajarea futuristă a comenzilor şi displayurilor, principalul lucru care atrage atenţia fiind înlocuirea volanului cu două manşe. Alte informaţii nu au fost date încă publicităţii, dar e destul de clar că inginerii Honda au apelat la cele mai noi sisteme de comunicare la bordul maşinii.

Din punct de vedere tehnic, vorbim de o maşină hibridă plug-in (bateriile pot fi încărcate şi de la o sursă externă de curent electric), care combină un motor electric şi un motor pe benzină, de 1,6 litri. Autonomia maximă pe care o promite Honda AC-X se cifrează la 620 de mile (aproape 1.000 km), ceea ce corespunde unui consum mediu de numai 2,35 litri/100 km.

Din păcate, cei de la Honda nu ne dau şi o valoare pentru autonomia în regim strict electric, dar inginerii ne spun că maşina oferă două moduri de conducere: "engine drive mode", în care sistemul hibrid privilegiază performanţele, respectiv "automatic drive mode" pentru un condus relaxat.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.