ANALIZĂ: 5 argumente cu care noul Renault Talisman vrea să revină în clasa medie

Autor: Adrian Mihălţianu 24 iul. 2015 Dosar & Analize

1. Direcţia 4Control

Deşi o puteam include sub punctul 2, ţin să o menţionez şi separat, pentru că este extrem de importantă. Renault Talisman este singura maşină din segmentul mediu de volum care propune direcţie pe 4 roţi, combinată cu suspensii adaptive. Aceasta duce (şi pot spune asta încă de pe acum, din experienţa Laguna) la un comportament excelent pe drumurile virajate, dar şi în oraş, acolo unde manevrabilitatea unei astfel de direcţii este sensibil superioară unei direcţii normale. Este absolut necesar să cumperi acest sistem dacă te gândeşti să iei un Talisman.

Sistemul funcţionează similar celui de pe Laguna, descris mai jos, cu specificaţia că acum va fi reglat şi unghiul roţilor din spate, în funcţie de modul de conducere ales, precum şi de situaţia dinamică propriu-zisă în care se află maşina.

2. Multi-Sense

Obişnuieşte-te cu această denumire, introdusă odată cu magnificul şi noul Renault Espace, pentru că Multi-Sense este un alt punct de diferenţiere majoră a noului Talisman de restul segmentului. Da, şi alte mărci au reglaje ale răspunsului motorului, suspensiilor sau indicatoarelor de bord, dar Renault vine cu ceva în plus: gradul de personalizare al acestora este uriaş.

Multi-Sense controlează răspunsul sistemului 4Control (adică gradul în care intervin şi roţile din spate în privinţa direcţiei), gradul de duritate al amortizoarelor adaptive, răspunsul direcţiei, al motorului şi al transmisiei automate EDC. De asemenea, combină aceste schimbări cu modificări aduse afişajului instrumentarului de bord, sunetului motorului şi iluminării ambientale, dar şi scaunului şoferului (!) şi climatizării.

Indiferent că vrei să zbori la sol sau să te relaxezi, noul Talisman promite că va face tot ce-i ceri

Şoferul poate alege între patru moduri de rulare: Comfort, Sport, Eco şi Neutral, plus un mod Perso, complet configurabil din combinaţii ale „ofertelor” celorlalte moduri. Cu alte cuvinte, şi fără a intra în alte detalii, maşina este complet personalizabilă! Nu mai oferă nimeni un grad atât de avansat de personalizare în această clasă, dotarea aceasta fiind, efectiv, una premium.

3. Confortul şi spaţiul interiorului

În echipările superioare, Renault Talisman îi aşteaptă pe şofer şi pasageri cu scaunele faţă inspirate din fotoliile folosite de companiile de transport aerian la clasa Business (încălzite, cu masaj, cu memorie, ajustabile pe zece direcţii şi cu tetiere ajustabile pe şase direcţii). În spate, bancheta oferă spaţiu pentru trei persoane şi poate fi rabatată în format 60/40 pentru a creşte capacitatea portbagajului, iar spaţiul pentru picioare, deşi nu se ridică la nivelul lui Skoda Superb, este printre cele mai generoase din clasă.

Un salt major faţă de Laguna sau Latitude, deocamdată interiorul lui Talisman e peste cel al multor concurenţi

Amortizoarele adaptive promit un nivel superior de confort, la rândul lor, în special în modul Comfort. Apoi, maşina poate parca singură, dar asta e deja una dintre dotările prezente peste tot în clasa medie. Oamenii de marketing cu care am stat de vorbă la lansarea noului Talisman ne spuneau că îşi vor „vâna” clienţii în special din zona managementului companiilor, mai degrabă decât cea a familiilor. Din acest motiv, atenţia arătată dotărilor de confort a fost pe măsură. Nu am găsit ce să reproşez acestei maşini la primul contact, în această privinţă.

4. Calitatea premium a materialelor folosite. Certificată de Daimler

Am remarcat saltul mare făcut de Renault în privinţa calităţii materialelor de la interior – atât în privinţa plasticelor de la bord, cât şi a tapiţeriei. În această privinţă, în echipările superioare, Talisman aminteşte mai degrabă de fostul Velsatis, iar nu de Laguna şi Latitude, pe care le înlocuieşte. Sunt foarte curios cât va costa un Talisman dotat peste medie, dar dacă preţul va fi competitiv faţă de concurenţii accesibili, ar fi un alt atu care să mişte şi vânzările. Nici nu-i de mirare, pentru că în cadrul colaborării cu Daimler (oamenii care fac Mercedes-Benz, în caz că v-a scăpat), au primit şi know-how-ul necesar pentru a face interioare premium, verificate de echipe Daimler. Sună bine, nu?

Serios vorbind, e surprinzător de bine în interiorul lui Talisman!

Să spunem că pe echiparea INITIALE PARIS primeşti un bord îmbrăcat pe jumătate în piele Nappa, piele care mai acoperă şi volanul, precum şi scaunele şi panourile de uşi? Sincer, în această versiune, când stai la interior şi nu te uiţi la logo-ul de pe volan, nu ai ghici că te afli într-un Renault.
 
5. Sistemul multimedia de ultimă generaţie

Aici amintesc de două tehnologii: head-up display şi tableta R-Link care tronează pe consola centrală. Din nou, dacă optezi să cumperi un Talisman, aceste două tehnologii sunt neapărat de pus pe listă: micul geam care se ridică în faţa ochilor îţi va permite să vezi informaţiile legate de drum şi de maşină mult mai repede şi mai intuitiv decât dacă le-ai căuta în spatele volanului sau pe bord, iar tableta R-Link 2, cu diagonala standard de 18 cm, o poţi avea şi în versiunea BIG, cu diagonala de 22 de centimetri. Tableta se manevrează exact precum una mobilă, cu funcţie de pinch-zoom şi de scroll, inclusiv drag-n-drop şi comenzi vocale.

Din acest punct de vedere, Renault Talisman este, în acest moment, mai bine dotat decât o mare parte din concurenţii săi, care au maşini aflate abia la mijlocul generaţiei şi care mai au până când să reuşească să aducă aceste tehnologii în interiorul maşinilor. Nu sunt deloc un fan al modului în care a fost integrată tableta uriaşă în bord, pare pusă acolo cu mâna, însă realitatea este că reacţionează foarte rapid la comenzi şi promite o interfaţă uşor de utilizat.

Odată ce te obişnuieşti cu sistemul HUD (Head-up display), nu te mai poţi dezvăţa

Pe scurt, acestea sunt doar 5 dintre argumentele noului Renault Talisman. Sincer vorbind, cele mai importante aspecte vor rămâne preţul şi serviciile de garanţie, pentru că vorbim de flote, iar aici Renault va avea din nou de furcă, pentru că, spre deosebire de Citroën, de exemplu, nu s-a apucat să creeze două maşini – una de volum şi una premium, ci are un singur model. A apucat, dacă e să facem o comparaţie, pe calea lui Peugeot 508: dimensiuni apropiate de cele ale clasei mari, confort cât cuprinde, dar aduce în plus şi sportivitate şi mai ales personalizarea completă a maşinii.

Va reuşi noul Talisman să urce în clasamentul clasei medii? Sincer vorbind, de acolo de unde e, nu se poate duce decât în sus… Vom testa maşina în câteva luni, până atunci e bine să ţineţi minte aceste tehnologii care vă pot ademeni să cumpăraţi o maşină inteligentă, una care să vă delecteze în clasa medie.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide