Cele mai tari 10 maşini germane din istorie

Autor: Andrei Ştirbu 15 iul. 2014 Dosar & Analize

6. Porsche 550 Spyder

O maşină extrem de simplă, lansată în anul 1953 cu scopul de a participa la curse. Şi a tot participat şi a tot câştigat vreme de mai mulţi ani, inclusiv prestigiosul eveniment Carrera Panamericana din 1954.

Motorul era un micuţ de 1,5 litri cu patru cilindri care a fost gâdilit pentru a produce 110 CP, ceea ce a dus la o viteză maximă de aproximativ 220 km/h. În 1953. Fără acoperiş.

James Dean şi maşina în care va muri câteva ore mai târziu după capturarea acestui instantaneu

Dar, cu toate acestea, evenimentul care a propagat şi mai mult numele 550 Spyder în lume a fost tragicul accident suferit de tânărul James Dean, care a murit la vârsta de 24 de ani într-un Porsche 550 Spyder în 1955.

În prezent, un 550 Spyder original costă în jur de patru milioane de dolari americani, însă există destul de multe companii care se ocupă cu construcţia de replici fidele.

7. Porsche 959

Ştii noul Porsche 918 Spyder? Dacă da, atunci trebuie să ştii că e un fel de urmaş spiritual al lui Porsche Carrera GT, care la rândul său e urmaşul spiritual al lui Porsche 959.

Dacă nu ştii ce e acela un Porsche 959, atunci îţi spun eu: atunci când a apărut în 1986 a devenit instantaneu cea mai rapidă maşină de stradă din istorie şi cea mai avansată maşină din punct de vedere tehnologic. Totodată, a fost una dintre primele supermaşini cu sistem de tracţiune integrală, iar caroseria a fost făcută din kevlar şi aluminiu, ceea ce a dus la o greutate de doar 1.450 kg.

Ştiu că te-ai jucat cu el în NFS:Porsche…

În varianta de bază, motorul boxer biturbo de 2,9 litri produce 444 CP, ceea ce a fost suficient pentru a obţine un sprint de la zero până la 100 km/h în 3,7 secunde şi o viteză maximă de 314 km/h. Dar asta nu e tot, fiindcă a existat şi o variantă sport, care a primit şi mai multă putere, ceea ce a dus şi la o viteză maximă mai mare – 317 km/h.

8. Mercedes-Benz 280SL Pagoda (W113)

Uită-te la ea. Mai trebuie să spun şi altceva? E pur şi simplu superbă. Şi, ca şi cum nu ar fi fost de ajuns, se conduce surprinzător de bine pentru o maşină lansată în 1963.

Eleganţă pe patru roţi

SL-ul W113 a fost prima maşină sport din istorie cu caroserie gândită pentru siguranţă, preluând multe dintre elementele prezentate pe S-Class-ul W111 din 1959, precum interiorul cu margini rotunjite şi zonele de impact faţă/spate.

9. Mercedes-Benz 300SL (W198)

La fel cum Porsche 959 a fost cea mai rapidă maşină de serie din timpul său, Mercedes-Benz 300SL a obţinut acelaşi titlu în 1954, când a intrat în producţie ca maşină de stradă, la doi ani de la pornirea producţiei la varianta de curse.

Nu zboară, dar volanul se rabatează

Un coupe extrem de frumos, care a primit semnătura proprie – uşile gullwing – din raţiuni pur inginereşti. Deoarece versiunea de curse a fost creată în jurul unui şasiu tubular, caroseria a trebuit să se muleze pe acest şasiu, fără să-i afecteze rigiditatea. Iar aşa au apărut uşile gullwing, care se deschid de undeva de la jumătatea caroseriei, şi nu de jos, fiindcă acolo e ascuns şasiul-minune.

Cât despre motorsport, 300SL-ul stă destul de bine, cu victorii la cursa de 24 de ore de la Le Mans şi la Carrera Panamericana în 1952.

10. Mercedes-Benz G-Class (W460)

Da, ştiu, G-Class se produce şi acum, dar, sincer să fiu, acum a devenit un SUV cumpărat mai mult de cei care îşi petrec nopţile în cluburi, şi nu în pădure. Aşa că o să mă rezum la prima variantă a G-Wagen-ului, cea gândită pentru off-road. Doar pentru off-road.

Fără piele, fără jante de 20 de inci, fără praguri din inox şi fără navigaţie prin GPS.

11. Opel Manta

Prima generaţie a lui Opel Manta a fost un concurent direct pentru binecunoscutul Ford Capri. Un coupe cu forme clasice, care s-a numărat printre foarte puţinele modele Opel vândute în Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii sub marca mamă, şi nu sub numele Vauxhall sau Buick.

Cam aşa arătau coupe-urile europene în anii ’70

Acum, Opel Manta este o maşină clasică cu un grup de fani destul de numeros în Germania. A, da, şi succesorul lui Manta este Calibra (câh).

12. Opel Omega

Primul Opel Omega a încercat să arate lumii întregi că nu doar Audi şi BMW ştiu să facă berline mari de calitate. Şi a cam reuşit, dacă te gândeşti că a avut un coeficient aerodinamic cd de 0,28 şi că a fost votată maşina anului 1987 în Europa.

Omega a avut dotări moderne (la acea vreme) ca ABS, computer de bord şi torpedo refrigerat, precum şi, pentru o scurtă perioadă de vreme, un panou de bord complet digital.

Omega 3000, pentru că 2000 ar fi fost prea obişnuit

A existat şi o versiune sport, denumită Omega 3000, care a primit un propulsor de 3,0 litri cu 179 CP, o suspensie coborâtă şi un diferenţial cu alunecare limitată. Totodată, a existat şi versiunea limitată Lotus Omega, dezvoltată în colaborare cu britanicii de la Lotus, care a primit un motor biturbo de 3,6 litri cu o putere maximă de 382 CP. Mmmmmm, delicios. Mai mult, s-a ales şi cu cutia de viteze manuală cu şase trepte de pe Chevrolet Corvette ZR1, ceea ce a dus la o viteză maximă de aproximativ 300 km/h şi un sprint de la zero până la 100 km/h de doar 5,3 secunde. Cine a zis că Opelurile sunt plictisitoare?

Ţie ce maşină germană ţi-a rămas în inimă (sau în minte)?

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide