Devine infotainment-ul mai important decât performanţele?

Autor: Andrei Ştirbu 02 mai 2014 Dosar & Analize

Se pare că vremurile în care cumpărătorul dădea târcoale exteriorului maşinii, verificând simbolic presiunea în pneuri cu piciorul, calculând ochiometric dacă intră un aragaz în portbagaj sau întrebând „Cât cosumă?” şi „Câţi cai are?” sunt pe cale să devină istorie. Un studiu on-line, organizat de Asociaţia Naţională (Spaniolă) a Producătorilor de Maşini pe un eşantion de 14.000 de şoferi din mai multe ţări europene, relevă faptul că şoferii sunt acum mai curioşi de valenţele sistemului de infotainment al maşinii decât de performanţele pe care aceasta le prezintă

Desigur, este un studiu on-line, şi, în lipsa unor informaţii privind vârsta medie a participanţilor, o să înclinăm să credem că majoritatea au fost tineri – care sunt, printre altele, foarte pasionaţi de tehnologie. Însă urmând clişeicul „tinerii sunt viitorul”, am putea să considerăm că aceasta este direcţia pe care marketingul auto o va urma. Din totalul de 14.000 de şoferi, 39% au mărturisit că principalul criteriu de selecţie al unei maşini este „tehnologia pe care o are la bord”, în timp ce doar 14% dau maximum de importanţă performanţelor maşinii.

Când vine vorba de ecrane cu mulţi inci, nu ştim pe cineva mai tare decât S-Class 

Pe plan naţional, studiul arată că 66% dintre spanioli pun accentul mai mult pe infotainment decât pe performanţe

Dacă iniţial ne-am amuzat un pic cu gândul că există (atât de mulţi) oameni care preferă să ştie că dispun mai degrabă de un display color, tactil, în maşină decât de un motor performant (sau economicos) sub capotă, am regândit un pic situaţia şi ne-am amintit de cât de util, de sigur şi de plăcut este să-ţi poţi conecta smartphone-ul la maşină şi să poţi interacţiona cu lumea prin intermediul sistemului de infotainment.

Până să facem noi un cvasi-studiu, aşteptăm părerea ta în rubrica de comentarii de mai jos.

sursa: ICA

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide