Maşini de familie accesibile. Ce maşini SH sub 5.000 de euro merită atenţia ta

Autor: ProMotor acum 4 ani Dosar & Analize

Opel Zafira (2005-2011)

După ce prima generaţie Zafira a devenit rapid populară datorită celor 7 locuri, cea de-a doua generaţie (botezată intern Zafira B şi construită pe platforma tehnică a compactei Astra H) a reuşit să se impună printr-o fiabilitate excelentă în domeniul monovolumelor. Iar dovada succesului a constituit-o producerea, pentru o perioadă, în paralel cu cea de-a treia generaţie Zafira.

Opel Zafira B e o adevărată vedetă printre monovolumele compacte în materie de fiabilitate. Şi încă se mai vinde şi ca model nou, alături de a treia generaţie, Zafira Tourer

 

VERSIUNI ŞI MOTORIZĂRI

Opel Zafira B a preluat de la Astra H motorizările şi transmisiile, dar le-a adaptat pentru un gabarit mai mare. Zafira nu a făcut experimente de design, părând un Astra Caravan mai voluminos, principiul maşinii fiind de a inspira imediat caracter familist şi impresia de mult spaţiu interior. La care se adaugă un sistem Flex7 îmbunătăţit, care permitea un acces mai facil la locurile suplimentare din portbagaj.

Motoarele pe benzină pot fi şi economice, dar cea mai potrivită motorizare pentru Zafira B este CDTi-ul de 1,9 litri, în general în varianta de 120 CP, mai cuminte

 

Cele mai populare motoare pe benzină sunt cel de 1,6 litri şi 105 CP (din 2008 puterea a crescut la 115 CP), respectiv de 1,8 litri şi 140 CP. Au existat şi un turbo de 2,0 litri şi 200, respectiv 240 CP, precum şi un 2,2 litri de 150 CP, dar acestea sunt prea gurmande şi costisitoare în utilizare.

La nivelul motoarelor diesel, de bază era cunoscutul CDTI de 1,7 litri şi 110 CP (putere crescută la 125 CP din 2010), căruia i se adaugă reputatul motor de 1,9 litri, de origine Fiat, în două versiuni de putere: de 120 CP, respectiv 150 CP.

Recomandabile sunt benzinarul de 1,6 litri şi 105 CP, în timp ce motorul de 1,8 litri merită doar dacă maşina se foloseşte preponderent la viteze mari şi foarte încărcată. Dieselul de 1,7 litri este mai puţin eficient decât dieselul de 1,9 litri şi 120 CP, care se dovedeşte compromisul ideal pentru acest model.

PROBLEME UZUALE

Dacă prima generaţie Zafira nu prea e un model de fiabilitate, având destule probleme ”de tinereţe” (cu toate că modelul Astra G, pe care e bazată, stă mult mai bine la capitolul fiabilitate), iată că Zafira B a rezolvat foarte multe dintre riscurile de apariţie a problemelor tehnice, această a doua generaţie fiind foarte bine văzută.

Faţă de prima Zafira, dar mai ales faţă de concurenţă (în special cea franceză), Opel Zafira B nu-şi deranjează proprietarii cu probleme mari. Doar trenul de rulare şi sistemul de frânare sunt ceva mai sensibile

 

Calitatea generală a fabricaţiei şi asamblării este rezonabilă spre bună, iar motorizările nu pun probleme deosebite. Nu strică verificată distribuţia, atât la motoarele pe benzină, cât şi la cele diesel, în special dacă maşina a fost utilizată intensiv.

Mai multe riscuri apar în zona bucşelor de la trenul de rulare, precum şi a sistemului de frânare – cel mai probabil din cauză că nu s-au supradimensionat mai mult componentele faţă de cele de la Astra (gabaritul şi masa mai mari ale lui Zafira duc la uzură mai mare). De asemenea, mai pot apărea defecţiuni ale sistemului electric şi ale blocurilor optice.

PREŢURI ŞI RULAJ

Atenţie la modelele din primii ani de fabricaţie, să nu fie confundate cu Zafira A, care a mai continuat să fie fabricată în paralel. În general, motorizarea pe benzină de 1,6 litri prezintă un rulaj mai mic, sub 200.000 km, preţurile pornind din jurul a 3.500 euro. Motorizarea mai mare, de 1,8 litri pe benzină, e mai apropiată de 5.000 de euro, dar plusează şi cu echipamente mai bogate, de obicei.

Cu 5.000 de euro se poate găsi un Zafira 1.9 CDTi cu rulaj rezonabil, în jurul a 150.000 km. Însă faceliftul costă mai mult

 

Dieselul de 1,7 litri e mai puţin popular, fiind preferat în special de firme, astfel încât rulajul nu prea coboară sub 200.000 km, iar preţurile pentru un exemplar în stare bună pornesc de la 4.000 de euro.

Dieselul de 1,9 litri e mai difuzat, având de asemenea rulaj mare – modelele cu peste 250.000 km pornesc de la 3.000 de euro, iar la 5.000 de euro se pot găsi maşini cu peste 150.000 km, ba chiar şi motorizări de 1,9 litri şi 150 CP.

Pagini: 1 2 3 4 5 6



Comentarii
Inchide