Master Planul Final: când vor fi gata tronsoanele de autostradă din cei 960 de km promişi până în 2020

Autor: Adrian Mihălţianu acum 5 ani Dosar & Analize

România va adăuga circa 960 de kilometri de autostradă în următorii 5 ani, dacă este să dăm crezare Master Planului General pentru Transport (pdf după link), publicat de către Ministerul Transporturilor. Acest document urmează să fie supus unui pact politic, însă ceea ce contează cu adevărat este acceptarea sa în forma finală de către Uniunea Europeană, cea care va asigura majoritatea finanţărilor din proiectele de infrastructură mari ale României.

Starea actuală, din 2015. Bucăţile în lucru se termină cel târziu în 2017

ProMotor nu va face acum o analiză pe acest Master Plan, pentru că este posibil ca, până la aprobarea sa de către UE, să mai intervină modificări. Am comparat însă ceea ce am scris, pe larg, despre datele probabile şi realiste de începere şi terminare a lucrărilor pe diferitele porţiuni de autostradă şi, coroborate cu noile date avansate de către autorităţi, am remarcat următoarea etapizare a bucăţilor de autostradă care trebuie finalizate până în 2020:

În următorii 5 ani se vor construi conexiuni între principalele provincii istorice ale României

1. Autostrada Sibiu – Nădlac

Va fi gata integral în vara lui 2016.

Arad – Nădlac va fi gata în vara lui 2015. UPDATE – se deschide circulaţiei pe 11 iulie 2015.

Lugoj – Timişoara va fi gata cel mai devreme la finalul toamnei lui 2015, cel târziu în primăvara lui 2016

Sibiu – Lugoj va fi gata cel devreme la finalul verii lui 2016.

2. Autostrada Turda – Sebeş

Lucrările la autostrada Sebeş – Turda vor fi finalizate cel mai devreme la finalul lui 2016.

Sursa foto: ciprebbe

După cum se vede şi din imaginile de pe forumul peundemerg.ro, s-a început deja lucrul pe mai multe tronsoane din acest nou drum.

3. Suplacu de Barcău – Oradea – Borş

Lucrările se vor finaliza cel mai devreme la final de 2019.

4. Ploieşti – Comarnic – Braşov

Va fi gata cel mai devreme la final de 2020, iar conexiunile complete cu staţiunile de pe Valea Prahovei ar putea fi gata abia în 2023.

Lucrările vor începe cel mai devreme la final de 2016, în funcţie de punerea în aplicare a unui parteneriat public-privat.

5. Sibiu – Braşov

An începere lucrări cel devreme în 2018. An finalizare lucrări, cel mai devreme la final de 2020.

6. Autostrada Sibiu – Piteşti

Lucrările încep cel mai devreme la final de 2017 şi se finalizează în cel mai bun caz la final de 2020. 

7. Autostrada Târgu Mureş – Câmpia Turzii

Lucrările se vor finaliza cel mai devreme la final de 2017.

8. Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni

Lucrările încep cel devreme în 2017 şi se termină la finalul lui 2019.

9. Autostrada Craiova – Piteşti

Lucrările încep cel mai devreme în 2018 şi se termină cel mai devreme în 2020.

10. Autostrada Bacău – Paşcani

Lucrările încep cel mai devreme în 2018 şi se termină la final de 2020.

11. Centura Capitalei

Lucrările încep cel mai devreme în 2020 şi se termină în 2023.

Este de remarcat că Centura la nivel de autostradă a Capitalei face parte dintr-un culoar principal de transport, dar autorităţile au fost incapabile să găsească soluţii pentru a include măcar jumătate din Centură în planurile pentru 2015-2020. În acest context, este vitală terminarea lărgirii la 2 benzi pe sens măcar a Centurii de nord, pentru a prelua fluxul de transport Est – Vest, lucru care nu se va întâmpla mai devreme de 2017, din păcate.

Am putea spera, totuşi, că Centura Capitalei va fi lărgită la două benzi pe sens, integral, până în 2020, împreună cu toate pasajele necesare. Fluxul de transport de marfă va necesita însă în continuare o autostradă care să suplinească centura actuală.

România, plină de autostrăzi şi drumuri express, până în 2030. 15 ani în care să construim ce n-am făcut în 75

Acestea sunt promisiunile, e bine să adăugaţi la bookmarks acest link, îl vom actualiza pe măsură ce se vor anunţa alte termene de începere – predare.



Comentarii
Inchide