TOP 10: cele mai vândute modele din Europa în 2012, pe clase

Autor: Adrian Mihălţianu 19 feb. 2013 Dosar & Analize
TOP 10: cele mai vândute modele din Europa în 2012, pe clase

Segmentul cu cele mai mari vânzări din Europa este dominat, fără surprize, de Volkswagen Golf, în timp ce următoarele două locuri ale podiumului sunt ocupate de alte două modele germane: Opel Astra şi Ford Focus, despărţite de numai 3.700 de exemplare. Totuşi, nu putem omite faptul că toate aceste trei modele au suferit scăderi de peste 10% ale vânzărilor faţă de 2011, o oglindă a crizei auto acute.

  1. Volkswagen Golf: 441.641 (-11%)
  2. Opel Astra: 263.122 (-20%)
  3. Ford Focus: 259.353 (-16%)
  4. Renault Megane: 207.699 (-17%)
  5. Skoda Octavia: 178.023 (-5%)
  6. BMW Seria 1: 156.922 (+16%)
  7. Audi A3: 135.418 (-6%)
  8. Peugeot 308: 120.901 (-22%)
  9. Citroën C4: 101.553 (-10%)
  10. Hyundai i30: 101.003 (+0,1%)
  11. Kia Cee’d: 79.419 (+10%)
  12. Toyota Auris: 77.259 (-19%)
  13. Mercedes A-Class: 70.510 (-20%)
  14. Alfa Romeo Giulietta: 61.465 (-22%)
  15. Seat Leon: 61.015 (-15%)
  16. Honda Civic: 54.974 (+16%)
  17. Chevrolet Cruze: 40.009 (+7%)
  18. Renault Fluence: 37.396 (-15%)
  19. Volkswagen Jetta: 34.855 (-6%)
  20. Volvo S40/V50: 32.984 (-36%)
  21. Citroen DS4: 30.677 (+33%)
  22. Mazda3: 25.531 (-27%)
  23. Volvo V40: 21.522 (–)
  24. Toyota Corolla: 17.960 (-33%)
  25. Fiat Bravo: 17.260 (-46%)
  26. Lancia/Chrysler Delta: 14.127 (-25%)
  27. Volvo C30: 10.336 (-33%)
  28. Hyundai Elantra: 5.686 (+22%)
  29. Mitsubishi Lancer: 5.493 (-60%)
  30. Subaru Impreza: 2.671 (-65%)
  31. Citroen C-Elysee: 2.424 (–)
  32. Peugeot 301: 2.400 (–)
  33. Skoda Rapid: 2.320 (–)
  34. Seat Toledo: 1.236 (–)
  35. Suzuki Kizashi: 1.088 (-36%)

La fel ca în cazul clasei mici, locul al 4-lea îi revine tot unui model Renault, Megane reuşind să depăşească uşor bariera de 200.000 de exemplare vândute. Adică mult mai bine decât rivalii francezi Peugeot 308 şi Citroen C4 (mai ales în cazul leului vorbim de o scădere considerabilă).

Atenţia este atrasă de rivalitatea din domeniul premium, unde A-Class, lansat mai recent, deşi e depăşit fără drept de apel de rivalii Audi A3 şi BMW Seria 1, şi-a început cariera în forţă. Modelul BMW are un avans de peste 20.000 de exemplare faţă de redutabilul A3, Seria 1 fiind, de altfel, singurul din TOP 10 cu un plus consistent al vânzărilor faţă de anul precedent.

De remarcat, însă, rezultatele surprinzător de bune pentru Skoda Octavia (de peste 5 ori mai bine vândută decât ”vărul” VW Jetta), dar şi Hyundai i30, care ”rămâne pe poziţii” graţie noii generaţii. De altfel, coreenii se pot lăuda cu creşteri ale vânzărilor şi în acest segment, pe lângă i30 impresionând şi KIA Ceed, cu o creştere de 10%.

Nici un model japonez nu figurează în TOP 10, cel mai bine plasat fiind Toyota Auris, cu o scădere notabilă faţă de 2011. Doar Honda Civic are vânzări mai bune în 2012, dar volumul de vânzări nu e impresionant. Mai degrabă impresionează poziţionarea bună a două modele care mizează pe feeling, Alfa Romeo Giulietta şi Seat Leon (chiar dacă, din păcate, vânzările sunt vizibil mai proaste decât în 2011).

Mici aplauze mai primesc şi Chevrolet Cruze şi Hyundai Elantra, datorită creşterii uşoare a vânzărilor, dar mai ales Citroen DS4, care le dă speranţe francezilor în viitorul gamei DS. Tot mari speranţe îşi pun şi cei de la VAG în noile berline compacte Skoda Rapid şi Seat Toledo, care sunt foarte aproape de rivalii low-cost francezi Citroen C-Elysee şi Peugeot 301.

Să vedem topul ceor mai vândute modele de clasă medie, mare şi lux în 2012 – PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide