Vânzările de maşini noi în Europa: 2012 a fost un an mai prost decât 2008!

Autor: Oraan Mărculescu 18 ian. 2013 Dosar & Analize

Aşadar, 2012 este cel mai prost an din noul mileniu pentru vânzările de maşini noi de pe piaţa europeană, lucru evident şi dacă ne uităm la statisticile privind vânzările în fiecare ţară din UE:

  1. Germania: 3.082.504 maşini (-2,9%)
  2. Marea Britanie: 2.044.609 maşini (+5,3%)
  3. Franţa: 1.898.760 maşini (-13,9%)
  4. Italia: 1.402.089 maşini (-19,9%)
  5. Spania: 699.589 maşini (-13,4%)
  6. Olanda: 502.528 maşini (-9,6%)
  7. Belgia: 486.737 maşini (-14,9%)
  8. Austria: 336.010 maşini (-5,7%)
  9. Suedia: 279.899 maşini (-8,2%)
  10. Polonia: 273.589 maşini (-1,4%)
  11. Cehia: 174.009 maşini (+0,4%)
  12. Danemarca: 170.763 maşini (+0,4%)
  13. Finlanda: 111.251 maşini (-11,8%)
  14. Portugalia: 95.290 maşini (-37,9%)
  15. Irlanda: 79.498 maşini (-11,5%)
  16. Slovacia: 69.268 maşini (+1,6%)
  17. România: 66.436 maşini (-18,7%)
  18. Grecia: 58.482 maşini (-40,1%)
  19. Ungaria: 53.059 maşini (+17,6%)
  20. Luxemburg: 50.398 maşini (+1,0%)
  21. Slovenia: 48.648 maşini (-16,7%)
  22. Bulgaria: 19.419 maşini (+1,6%)
  23. Estonia: 17.267 maşini (+12,5)
  24. Lituania: 12.170 maşini (-8,0%)
  25. Cipru: 10.967 maşini (-24,6%)
  26. Latvia: 10.665 maşini (-2,9%)

Cea mai mare piaţă auto din Europa, Germania, a înregistrat o scădere de aproape 3% – chiar dacă e mică, e de natură să reprezinte un semnal de alarmă serios, dat fiind că vorbim de ”locomotiva” economiei Uniunii Europene.

În schimb, Marea Britanie devine a doua cea mai mare piaţă auto europeană, având o creştere neaşteptat de mare, de peste cinci procente, în acelaşi timp depăşind bariera de două milioane de maşini noi comercializate.

Franţa şi Italia sunt puternic afectate de criza auto, cererea în 2012 scăzând simţitor, lucru valabil şi pentru următoarele ţări din TOP 10. O surpriză vine din partea Cehiei, cu o uşoară creştere de 0,4%, însă cel mai bine se poate spune că sau vecinii maghiari: în Ungaria, vânzările au crescut în 2012 cu 17,6%, adică vorbim de cea mai mare creştere procentuală din Europa.

Cel mai prost stau ţările puternic afectate de criză, Grecia, Portugalia şi Cipru. După care, deloc îmbucurător pentru noi, urmează România, cu o scădere de aproape 20%, piaţa de maşini noi de la noi contractându-se până la 66.000 de exemplare. Un lucru cu atât mai grav dacă ne uităm la vecinii unguri şi bulgari, unde vânzările de maşini noi au crescut în 2012.

În concluzie, Europa trebuie să tragă un semnal serios de alarmă, deoarece prognozele pentru 2013 se anunţă tot pesimiste, analiştii considerând că la finalul acestui an este posibil să vedem o scădere chiar şi mai accentuată a vânzărilor de maşini noi pe plan european.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide