Care este cea mai mare problemă pentru deținătorul unei mașini Tesla

Autor: Cristian Agatie 16 oct. 2021 Știri auto

Când vine vorba să schimbe mașina pe combustie cu una electrică, cei mai mulți citează probleme ca autonomia redusă sau timpii de încărcare mari. Totuși, care este cea mai mare problemă pentru deținătorul unei mașini Tesla?

Intră în Galeria FOTO

Mașinile electrice sunt din ce în ce mai populare, fapt dovedit de cifrele de vânzări în creștere. Dacă la început oamenii le cumpărau în principal pentru „aura” de campion eco pe care acestea o conferă proprietarului și pentru subvențiile guvernamentale, acum șoferii au început să aprecieze calitățile mașinilor electrice. Puterea disponibilă instantaneu, fără efort, costurile de operare scăzute și alte avantaje care vin la pachet cu deținerea unei mașini electrice au devenit mai importante decât timpii lungi de încărcare sau autonomia.

Piața s-a animat considerabil în ultimii ani în segmentul mașinilor electrice, iar acum aproape toți producătorii tradiționali (da, chiar și Dacia) au în program cel puțin un model cu propulsie electrică. Dintre toate, însă, cel mai mare miraj este reprezentat în continuare de modelele Tesla, cele care au împins aproape singure această piață încă nouă. Pentru un deținător de model electric, Tesla poate însemna o experiență semnificativ diferită de cea oferită de modelele electrice ale mărcilor tradiționale.

Cea mai mare problemă pentru deținătorul unei mașini Tesla este una la care puțini se gândesc

Există probleme comune pentru modelele electrice, mai reale sau mai închipuite, dar acestea nu sunt aproape niciodată trecute cu vederea. În afară de „range anxiety” – teama de a rămâne fără baterie în mijlocul drumului, cei care iau în calcul cumpărarea unei mașini electrice au multe altele pe cap. Prețul mare de achiziție, problema uzurii bateriilor în timp, rețeaua de stații de încărcare încă subdezvoltată, sunt tot atâtea probleme reale.

Totuși, o problemă la fel de reală, la care prea puțini se gândesc atunci când cumpără o mașină, este service-ul pentru aceasta. Problema este cu atât mai acută pentru deținătorii de mașini Tesla cu cât rețeaua de service Tesla este mai mult decât modestă – în România lipsește cu desăvârșire, spre exemplu. Mulți utilizatori Tesla s-au plâns că au de așteptat luni de zile pentru livrarea unor componente în cazul în care e necesară înlocuirea acestora. În unele cazuri, mașina trebuie trimisă la cel mai apropiat service, care este la Viena, în Austria.

Teoretic, aceste probleme nu apar în cazul modelelor electrice comercializate de producătorii tradiționali. Chiar dacă nu toate unitățile service sunt specializate în modele electrice, acestea există pe teritoriul României și fac mult mai ușoară viața utilizatorilor.

Lansarea operațiunilor Tesla în România și deschiderea planificatei unități locale de service ar trebui să îmbunătățească acest aspect și în cazul clienților mărcii americane, deși nu este garantat că se va întâmpla acest lucru. Trebuie spus că de timpii lungi de reparații se plâng inclusiv clienții americani, așadar nu este doar o problemă pe o piață nouă, aflată la început de drum.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide